Autor Subiect: Schimbare bujii ignis  (Citit de 17191 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Iahim

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 345
  • Gen: Bărbat
  • Suzeta Splash 1,2
Re: Schimbare bujii ignis
« Răspuns #20 : 27.Aug.2009, 10:22:34 a.m. »
Se rup cheile de bujii cand bujiile care trebuie extrase de pe ''pacient'' au suficienti kilometrii pentru a se ''suda'' filetul acestora pe chiuloasa sau in cel mai daunator caz - cand se depune calamina pe partea care este in contact cu flacara, in consecinta bujia va fi mai mare in diametru in zona respectiva. Exista cateva spray-uri degripante, degresante pentru operatiunii de acest gen - dar atentie la cantitate - sa nu antreneze si mizerie in cilindrii sau sa dati prea mult degripant si sa spalati cilindrii motorului.

Toate bune,
Mihai
 

Offline danker

Re: Schimbare bujii ignis
« Răspuns #21 : 27.Aug.2009, 08:53:57 p.m. »
- Eu sunt cel care a mai rupt o cheie si le am desfacut la rece, adica la temperatura de afara ~20 C daca este relevant acest aspect, e adevarat ca si cheile astea  facute cine stie unde........ dar mi-a cam fost teama sa nu fac fro' prostie. :-S
- Tu, laurentiu , esti de parere ca se poate merge cu o bujie pana nu mai functioneaza, sau e bine sa fie schimbate dupa perioada recomandata de producator ? mai ales ca nu mai vorbim de vechile bujii care dupa 10000km se cam aruncau, e vorba de niste bujii care functioneaza peste 100000km iar aceasta distanta se face de obicei intr-o perioada relativ mai mare de timp.?
« Ultima Modificare: 27.Aug.2009, 11:08:06 p.m. de danker »
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline mxxa

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1459
  • Gen: Bărbat
Re: Schimbare bujii ignis
« Răspuns #22 : 27.Aug.2009, 10:34:41 p.m. »
Se rup cheile de bujii cand bujiile care trebuie extrase de pe ''pacient'' au suficienti kilometrii pentru a se ''suda'' filetul acestora pe chiuloasa sau in cel mai daunator caz - cand se depune calamina pe partea care este in contact cu flacara, in consecinta bujia va fi mai mare in diametru in zona respectiva. Exista cateva spray-uri degripante, degresante pentru operatiunii de acest gen - dar atentie la cantitate - sa nu antreneze si mizerie in cilindrii sau sa dati prea mult degripant si sa spalati cilindrii motorului.

Toate bune,
Mihai

bine punctat Mihai, multumim, ce zici 135 000 km e suficient sa se sudeze bujia nitel ?
 

Offline Laurentiu

Re: Schimbare bujii ignis
« Răspuns #23 : 27.Aug.2009, 10:50:57 p.m. »
- Tu laurentiu , esti de parere ca se poate merge cu o bujie pana nu mai functioneaza, sau e bine sa fie schimbate dupa perioada recomandata de producator ? mai ales ca nu mai vorbin de vechile bujii care dupa 10000km se cam aruncau, e vorba de niste n=bujii care functioneaza peste 100000km iar aceasta distanta se face de obicei intr-o perioada relativ mai mare de timp.?
Se poate merge si mai mult. Fiecare producator isi ia o marja de siguranta (anunta un numar mai mic de km fata de cel real).
Eu unul, am mers pe motor cu carburatie, 50.000 km cu un set de bujii fara sa le scot de pe motor. Cu un alt set de bujii care au functionat pe un TICO 45.000 km, eu am mai mers alti 20.000km. Acum, fiecare face cum vrea dar, daca ati schimbat bujiile la numarul prtescrisi de km si ele inca mai functioneaza, nu le aruncati. Pastrati-le pt o eventuala rezerva.

Mai repet inca odata: nu incercati sa demontati bujiile cit timp motorul este cald. La montare, folositi inelele elastice de sub bujie si incercati sa ungeti filetul bujiei cu putin ulei de motor.
Calamina pe bujii se depune in cazul unui motor obosit, un motor ce merge mai mult inecat sau subturat.
Ruperea cheilor de bujii are doua cauze:
1. chei no name cu o calitate indoielnica;
2. stringerea excesiva a bujiei cind motorul este cald, bujie fara inelul elastic la scaunele conice.
« Ultima Modificare: 27.Aug.2009, 10:54:11 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline danker

Re: Schimbare bujii ignis
« Răspuns #24 : 05.Sep.2009, 06:01:23 p.m. »
- Am o intrebare, cum va par bujiile date jos, mie imi par a avea culoarea portivita, de mancat ulei nu se pune problema, dar amestecul pare sa fie OK?  :inteligent:


« Ultima Modificare: 05.Sep.2009, 06:08:11 p.m. de danker »
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline Laurentiu

Re: Schimbare bujii ignis
« Răspuns #25 : 05.Sep.2009, 09:41:50 p.m. »
...cum va par bujiile date jos...?
Din prima poza, a doua bujie de la stinga la dreapta, mi se pare putin afumata.
Daca ai fi folosit blitul sa lumineze electrozii, ar fi fost mult mai bine.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline goad

Re: Schimbare bujii ignis
« Răspuns #26 : 11.Aug.2010, 04:43:59 p.m. »
E diferenta mare intre bujiile normale,cum erau pe Dacia 1300 si cele cu electrozi de platina care practic nu au uzura!La bujiile cu platina difera pana si portelanul fiind mult mai calitativ.
La carte scrie asa:
-motoarele cu senzor de oxigen 105000 km
-motoarele fara senzor 60000 km
-conditii severe de conducere ,benzina cu plumb,cifra octanica scazuta ,etc 30000 km.
la demontare si montare se foloseste tubul de cauciuc vaselina speciala de cupru pe filet si cheie dinamometrica.
Cheia de bujii trebuie sa fie CrV de 1/2' si sigur nu o sa se rupa.Trebuie sa fie de 10mm(marimea filetului bujiei)sau de 16mm (marimea hexagonului bujiei).Atentie cum cereti la magazin.
Daca ii puneti benzina buna nu o sa fie probleme,garantat.
totusi daca sunt posesori de Suzuki care din dragoste pt. masina vor sa schimbe mai repede bujiile ,o pot face dar cu mare grija la cum desurubam bujiile.
           
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Schimbare bujii ignis
« Răspuns #27 : 11.Aug.2010, 06:18:39 p.m. »
parca bujiile alea de se schimba la 105000 km sunt de iridium, nu de platina   :-/

Offline mxxa

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1459
  • Gen: Bărbat
Re: Schimbare bujii ignis
« Răspuns #28 : 11.Aug.2010, 06:37:57 p.m. »
iridium e capul bujiei unde da scanteie de-aia si durata lor de utilizare prelungita, platina... :-? n-am idee pe unde o fi
 

Offline goad

Re: Schimbare bujii ignis
« Răspuns #29 : 12.Aug.2010, 06:13:57 p.m. »
Un electrod e de platina si unul de iridium.E o poza pe prima pagina...
http://img195.imageshack.us/img195/6213/31616604.jpg
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !