Autor Subiect: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc  (Citit de 9216 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline dthem

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #70 : 03.Mar.2021, 10:53:56 a.m. »
Vitara se vinde cu CNG de fabrica in Belgia parcă, instalație Prins. Mi-e tare greu să cred că se strică ceva măcar în primii 100.000 de km de garanție serioasă.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline remarque

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #71 : 03.Mar.2021, 11:03:47 a.m. »
Îmi e greu să nu-l cred pe Robert Adam, m-am conversat de câteva ori cu el și mi-a făcut o impresie chiar OK, e un bun profesionist, apoi e cel mai onest pe care-l știu în branșa lui.  Același lucru îl spun și alții.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline shpeedy

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Fujitsu

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #73 : 06.Mar.2021, 07:27:53 p.m. »
https://www.bursa.ro/studiu-8-din-10-romani-si-ar-dori-sa-treaca-la-o-masina-electrica-sau-hibrid-02813240
Partea cu cei 85% care considera infrastructura de încărcare nedezvoltată e discutabila. Depinde pe cine intrebi . Dacă au răspuns oameni care nu au (încă) electrice, e posibil sa nici nu știe câte stații publice sunt in orașul lor.
Lucrurile se mișcă și in domeniu asta - tot apar locații noi. Cumpărarea BEV va crea cerere pentru piata stațiilor publice de încărcare ...
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #74 : 07.Feb.2022, 02:18:48 p.m. »
Am o întrebare: care este pentru voi autonomia minima care ați accepta sa o aveți la o mașină electrica?
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline toma

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #75 : 07.Feb.2022, 02:36:20 p.m. »
Daca este vorba despre singura masina, aia de mers in concediu... n-as lua electrica. S-a intamplat de multe ori sa fac zilnic mai multi kilometri decat au autonomie electricele (oricare). Daca ai totusi ceva care sa duca peste 500km, atunci cu o planificare mai atenta probabil te descurci. Desi chiar daca ajungi unde ai nevoie ramane stresul cu gasitul unui loc de incarcare.

Eu, deocamdata, as lua in calcul o electrica doar ca a doua masina pentru oras si alte deplasari scurte.

LE: daca s-ar schimba bateriile la benzinarie sau ar exista o incarcare ultrarapida (intr-o ora) in orice benzinarie, atunci mi-as reconsidera "pozitia".
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: sfichiu, ntire2000, Myhay, Acidutzu2000

Offline Calin sb

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #76 : 07.Feb.2022, 09:09:51 p.m. »
Știu ca sau făcut teste pentru mai multe tipuri de baterii (nu acumulatori) si nu ies bine, aer-aluminiu par cele mai interesante

https://www.promotor.ro/masini-noi/eco/bateria-aluminiu-aer-promite-o-autonomie-de-3000-km-pentru-masinile-electrice-12742956/amp


  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline ntire2000

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #77 : 07.Feb.2022, 09:59:26 p.m. »
LE: daca s-ar schimba bateriile la benzinarie sau ar exista o incarcare ultrarapida (intr-o ora) in orice benzinarie, atunci mi-as reconsidera "pozitia".
Dupa ce ai nimeri un banc de acumulatori aproape spre sfârsitul vietii si ai ramâne la mila asistentei rutiere dupa vreo 50-100 de km cred ca ai renunta si la "pozitia" asta.
(îmi aduc aminte cu tristete si frustrare de experimentele de la capitolul de electricitate de la fizica când foloseam baterii comuniste si fix la mine se descarcau....)

Am o întrebare: care este pentru voi autonomia minima care ați accepta sa o aveți la o mașină electrica?

Pai hai sa stam strâmb si sa judecam drept.
Daca cu un rezervor de Vitara de 47 de litri sa zicem ca fac 6-700 de km... cam asta ar fi autonomia la care m-as astepta si de la o electrica.
Si ca sa fiu indulgent m-as multumi cu 500.
Numai ca astia momentan sunt doar pe hârtie, iar masinile care chiar ofera asa ceva costa o gramada de bani demna de o cauza mai nobila.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #78 : 08.Feb.2022, 10:58:17 a.m. »
Cred ca suntem in situația începutului de secol la mașinile cu motoare termice. Si atunci consumau mult, aveau autonomie mica si benzinăriile erau rare. Deci cam as o sa evolueze si acum situația, dar ma aștept sa fie mai rapida trecerea acum. La mine benzina e aproape 2 euro. Alături de celelalte scumpiri de energie (crâncene in unele cazuri), oamenii au început sa facă gălăgie...Si vin alegerile...
PS: Bateriile pe aluminiu sunt de capacitate mare dar in rest inutilizabile pentru ca in 40 de ani de când le știu nu au avansat tehnologic mai deloc (viteza mica de reacție, cantitate mica de energie eliberata in unitatea de timp). Plus ca nu sunt acumulatori, ci baterii. Nu se reîncarcă.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #79 : 08.Feb.2022, 02:22:39 p.m. »
Apropo, de ceva vreme tot apar vehicule demonstrative ce parcurg peste 700 de km cu o încărcare. Mai nou, BYD, al doilea producător de EV mondial (ce se extinde in Europa începând cu acest an, a început cu Norvegia) va produce o variantă a celei de a 5-a in top vânzări EV cu 715km autonomie. Au mai anunțat si un alt model, Tang, cu 700 km autonomie. Si sunt la vânzare de anul asta. Adevărul este ca chinezii au peste 200 de firme ce produc mașini electrice si cele din vârf o fac in volume mari. Așa ca banii de dezvoltare sunt mai mulți ca oricând si asta înseamnă ca dezvoltarea in sine accelerează. Chestia asta cu autonomia o sa dispară din discuțiile normale (nu bag aici pe "anti", pe aceștia nu-i convinge nimeni, nici moartea măcar, tocmai s-a văzut) in maxim 2 ani (cum zice romanul, sa-mi spuneți "Cuțu-Cuțu" daca nu e așa!):



PS: Sa nu uitam ca chinezilor le-au trebuit cam 5 ani de la începerea proiectului sa trimită un Rover pe Marte...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008