Autor Subiect: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc  (Citit de 9208 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Bobi

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #50 : 30.Ian.2021, 09:25:07 p.m. »
Adevarul e ca in reclame nu specifica ca este hibrid usor si aici sunt de acord cu tine ca mint, drept dovada ca exista creduli care au muscat-o crezand ca in banii dati au capatat o masina full hibrid care in alte parti (toyota) costa cu peste 50 % mai mult.
Pentru cine este atehnic, nu intelege o boaba din tehnologia mild hibrid si nu vede nici un avantaj si aici nu ma refer doar la consum, da, pentru el este o gaselnita.

Ps. Consumul il mai face si soferul, asta daca stie sa conduca in regim regenerativ.

 

Offline enicky

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #51 : 30.Ian.2021, 10:56:11 p.m. »
  Legat de discutiile voastre, ce as putea completa este faptul ca eu in oras folosesc des frana de motor(care exista din plin) si ajung des la cele trei liniute(incarcare). Urmarea va fi probabil ca si placutele de frana vor avea viata mai lunga. Totul e sa fii preventiv.
« Ultima Modificare: 30.Ian.2021, 11:11:10 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline MariusVTR

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #52 : 05.Feb.2021, 10:55:05 p.m. »
Parerea mea este ca hybridul la 48 V in cazul Suzuki, functioneaza foarte bine si face tot ceea ce este proiectat sa faca. Personal sunt super multumit! Observatia mea este ca e nevoie de putin interes si timp pentru a experimenta si a intelege cum functioneaza eficient cu adevarat, plus e nevoie de adaptarea stilului de conducere, fapt care este omis in politica de marketing. Odata adaptat stilul de conducere, personal reusec sa incarc cu energie pana la 4 liniute in oras, de regula 3, iar pe drumuri europene/ expres 4 liniute, cu putina atentie 5, energie care incepe sa fie utilizata imediat. Sistemul este gandit sa utilizeze cu prioritate energia acumulata in bateria Li-ion si intervine, dupa constatarile mele, foarte des – motoarele lucreaza mult in tandem, in etape, nu doar la acceleratii mai puternice sau porniri de pe loc si nu doar la viteze mici de deplasare, ci si in cazul unor deplasari relativ constante, sau la depasiri care pornesc de la 120 km/h etc., atat timp cat bateria are energie acumulata.
In functionarea sistemului intervine si convertorul 48/12 V care asigura interconexiunea pe cele doua nivele de tensiune in ambele sensuri, contribuind la propulsia hibrida prin acumulare de sarcini intr-un condensator de putere.
Functia ‘Coasting’, contribuie binisor la scaderea consumului de combustibil, e disponibila pana la 80 km/h, cu o incarcare la 3 linii a bateriei, sau mai mult, din cate mi-am dat seama, din pacate nu functioneaza cu AC pornit, daca bateria este incalzita (a beneficiat de cicluri repetate, intr-un interval de timp scurt, de incaracre 5 linii – descarcare pana la 2 – incarcare pana la 5…).
Din punctul meu de vedere, sistemul hybrid de la Suzuki este unul corect, mult superior in functionare fata de sistemul 48 V de la Hyundai (i30), in utilizarea de zi cu zi nu este chiar asa de departe, cum ar parea la prima vedere de cel de la Toyota (Corolla) 207 V, care este adoptat si de Suzuki Swace, ma bazez in aceste afirmatii pe experienta de la volan, iar cei care au condus, sunt sigur, imi veti da dreptate. Faptul ca Suzuki a reusit ca din putin sa faca mult este marele lor merit – motorul termic este genial, motorul electric ii potenteaza calitatile, iar sistemul hybrid i le pune foarte bine in valoare.
Apreciez ca fiind foarte reusit acest system hybrid!
  • Suzuki Vitara Hybrid/ Suzuki Swift Hybrid
 
The following users thanked this post: cristidav, enicky, frenzy, Dogy, gabi males

Offline MariusVTR

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #53 : 05.Feb.2021, 11:00:45 p.m. »
Se potriveste, cred, profilului cumparatorului, conform unei analize Automoto.it, mai veche, cumparatorul de Suzuki este, in esenta ‘Analitic, inteligent, pasionat de tehnologie si de placerea de a conduce’. Asa ca sa ne bucuram de Suzuki-urile noastre!

Sistemul hybrid este gandit sa nu permita bateriei Li-ion sa se descarce sub 2 liniute. Bateria Li-ion se incarca la decelerare, cu prioritate, pentru a recupera energia altfel irosita, dar este incarcata impreuna cu cea clasica de motorul electric sincron-in regim de generator prin antrenarea lui de catre cel termic, de accea nu se descarca sub 2 liniute decat in cazuri exceptionale. Avantajul prezentei bateriei Li-ion, din punct de vedere al propulsiei este dat de faptul ca preia componentele electronice, alaturi de bateria clasica, cand motorul termic este solicitat, eliberandu-l de sarcina suplimentara si se incarca in momentele de functionare lejera a motorului termic. De asemenea bateria de 48 V o incarca si pe cea clasica cand motorul termic este ‘ocupat’.
Pentru o durata lunga de viata a bateriei si pentru ai mentine capacitatea maxima cat mai mult timp este recomandat ca odata pe luna sa aiba parte de o incarcare completa.
Hybridul, pentru oricare din tensiunile de functionare la care il regasim 12 V (Swift) – 355 V (Across) este gandit pentru reducerea consumului de combustibil si mai ales a emisiilor, in urban si suburban, acolo unde poluarea este mare si consumul de combustibil ridicat. Pe autostrada ajuta destul de putin, cu cat este mai mare si cantareste mai mult cu atat ‘incurca’ mai tare, chiar si un plug-in, cum este Across, ce permite o viteza maxima de 135 km/h in mod electric se va epuiza rapid si va trece pe termic.
  • Suzuki Vitara Hybrid/ Suzuki Swift Hybrid
 
The following users thanked this post: miocrl, cristidav, enicky, frenzy, Dogy, gabi males

Offline enicky

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #54 : 05.Feb.2021, 11:56:21 p.m. »
  Foarte pertinente explicatiile @MariusVTR, la obiect si sper sa le citeasca cat mai multi posesori de hybride.

   Cred ca ar fi de interes daca ai putea sa  explici si stilul de conducere prin care reusesti sa aduci in oras la 4-5 liniute incarcarea bateriei suplimentare, astfel incat sa se lucreze corect cu acest sistem hybrid si sa fie fructificat la maxim .
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline MariusVTR

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #55 : 06.Feb.2021, 01:43:19 p.m. »
Conditia pentru a avea de fiecare data 3 liniute de incarcare, in etape, si uneori 4 in urban este ca traficul sa nu fie foarte aglomerat, intr-un mers bara la bara nu se poate intampla. Orice apropiere de un viraj, de un semafor, trecere de pietoni (utilizata), limitator de viteza, trebuie anticipata si trecut imediat pe decelerare, de exemplu in treapta a 3-a, pe cat posibil, sau in a 2-a daca este nevoie de o reducere mai rapida a vitezei de deplasare. Daca decelerarea se produce prea repede se poate apasa ambreiajul si trece in ‘Coasting’ (daca sunt indeplinite conditiile), iar cand este din nou nevoie de reducere a vitezei se trece pe decelerare. Daca decelerarea se produce prea lent se poate apasa usor pedala de frana, sistemul trece in a 2-a treapta de recuperare, mai agresiva, deci se acumuleaza mai mult in baterie. In momentul in care rotatiile pe minut scad, corespunzator treptei de viteza, sub nivelul la care energia mai poate fi recuperata sistemul te elibereaza din ‘franarea regenerativa’, dupa caz se poate selecta o noua treapta de viteza si relua accelerarea, daca s-a efectuat unviraj, sau se poate selecta neutru, viteza scade la 16 km/h si sistemul opreste ambele motoare. Pentru o reusita propun un sofat anticipativ, cu utilizarea cat mai putina a pedalei de frana, ambreiajul cuplat, exceptie cand se doreste trecerea in 'Coasting'.
  • Suzuki Vitara Hybrid/ Suzuki Swift Hybrid
 
The following users thanked this post: miocrl, gabineg

Offline enicky

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #56 : 06.Feb.2021, 08:15:04 p.m. »
Conditia pentru a avea de fiecare data 3 liniute de incarcare...: Pentru o reusita propun un sofat anticipativ, cu utilizarea cat mai putina a pedalei de frana, ambreiajul cuplat, exceptie cand se doreste trecerea in 'Coasting'.
    Da, asa fac si eu, deja mi-am facut un obicei(imi si place, recunosc) din a utiliza frana de motor, dar la 4 liniute n-am ajuns in oras. Probabil trebuie sa schimb orasul... :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Calin sb

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #57 : 11.Feb.2021, 07:05:12 p.m. »
Ar trebui sa accelerezi foarte încet astfel ca sa nu pornească motorul electric  iar toate frânărilor sa le faci exclusiv in frâna de motor ,
Iar  daca nu o sa vezi cinci linii sigur multe degete o să-ți fie arătate pe drum.

Într-adevăr este ceva făcut puțin din ceva foarte mult sau poate nu achiesez eu bine reclama.
Oricum mi-a plăcut prezentare lui @MariusVTR , daca nu aveam “hibrid” acum sigur îmi luam unul.

Conform informațiilor generate de sistem am recuperat 0.97 lt de combustibil la mai mult de 1000 lt consumați !
Cred ca am devenit hater al sistemului “ mild hibrid” , sunt prea ancorat in realitate.

  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline enicky

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #58 : 12.Feb.2021, 12:34:23 a.m. »
Ar trebui sa accelerezi foarte încet astfel ca sa nu pornească motorul electric
  Asta n-o sa-mi reuseasca niciodata ! Daca tot l-au pus acolo, eu il folosesc !

... iar toate frânările sa le faci exclusiv in frâna de motor , asta ar insemna sa fiu singur pe drum, ceea ce in Bucuresti nici noaptea nu se-ntampla !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline aavii

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #59 : 12.Feb.2021, 09:47:57 a.m. »
Asa este cand iti achizitionezi o masina fara sa te documentezi inainte cum sta treaba cu ea, in speta cu mild-hibridele.
Da-mi voie sa te luminez, nu intru in detalii, subliniez doar esentialul;
Un sistem full hibrid este praf la consum cand rulezi la drum intins (autostrazi) pentru ca este o masina mai grea decat una non-hibrid si pentru ca motorul termic consuma si cu incarcatul acumulatorului dat fiind ca nu se incarca separat ci doar prin frana regenerativa, in lipsa ei ajuta motorul termic, in schimb in oras un full hibrid scoate consumuri mai mici decat o masina mild sau non hibrid pentru ca bateria Li-Ion se poate incarca din franare si atunci orice rulare la viteze mici se realizeaza numai electric, ceea ce o masina mild hibrid nu o poate face.
Un sistem mild-hibrid nu este nici cal si nici magar, adica are motor electric (un alternator cu functie de motor) dar nu il poate folosi autonom ci doar sa ajute la demaraje si ca starter motor. Aceste masini la drum intins scot consumuri identice ca non hibridele si mai mic ca cele full hibride, iar in oras scot consum mai mare decat full hibridele si mai mici decat cele non hibrid (nu te astepta la diferente prea mari).
Un sistem plug-in hibrid este economic atat la rulat pe autostrada cat si in oras, dat fiind faptul ca bateriile Li-Ion sunt de capacitate mult mai mare si se incarca separat din surse exterioare si asa poti rula numai electric zeci de Km.

Acum sper ca ti-ai facut o idee si ce asteptari sa ai de la masina ta.

Ps. Vad ca ai consum de doar 7L, eu zic ca trebuie sa fi super multumit avand in vedere ca este o masina cu CX deficitar (ca de altfel toate "cutiile" SUV) ca este pe timp de iarna si ca rulezi preponderent extraurban.

Nu vreau sa contest sursa experientelor tale cu Hybrid si nici nu vreau sa fie o ofensa doar ca din experienta mea cu systemul hybrid (si vorbim aici de Toyota) iti pot confirma ca un system full hybrid asa cum se numeste acum comercial sau electric hybrid este net avantajos oricarui alt sistem termic. Este adevarat ca la mers pe autostrada motorul termic merge cam 90% din timp dar merge in sarcini mult mai mici si mult mai putin timp ca un motor termic turbo de exemplu
In ceea ce priveste mild-hybrid nici nu cred ca se merita discutia. Mie imi pare marketing pur!
In ceea ce priveste plugin hybrid treaba e putin ciudata ca avem doua regimuri de mers: 1. Cand ai curent pentru mers electric.. si esti clar economic electric (desi la 30 ron incarcarea la benzinarie pentru 75-100 km nu prea vad economia) si 2. Cand nu mai ai curent in baterie.. si esti la un drum lung..de vreo 3-400 km. Ce faci atunci cu mild hybrid? Mergi full pe termic!
  • Suzuki Vitara S grade