Autor Subiect: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc  (Citit de 9207 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Calin sb

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #40 : 29.Ian.2021, 10:41:28 p.m. »
@cristidav Anul 11😂
Nu cred ca face parte din garanție , oricum sunt mici șansele sa țină atât mai ales daca e folosită mașina din greu.
@Bobi tot ce este in baterie e făcut cu benzina din rezervor.
Pana acum la mine sistemul a economisit benzina de vreo 5 lei , daca nu era ecobonusul recuperam banii in câteva sute de ani,
  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline Bobi

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #41 : 29.Ian.2021, 10:46:31 p.m. »
Greșești, bateria Li-Ion se încarcă numai din frânare regenerativă, nu influențează cu nimic consumul de carburant.
Tu faci confuzie cu o mașină full hibrid, la care motorul termic încarcă acumulatorul în caz că nu se face din frânare regenerativa.
 

Offline Calin sb

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #42 : 29.Ian.2021, 10:58:00 p.m. »
Având in vedere ca nu se încarcă de la o sursa exterioara de energie in ecuație introduce energie  doar motorul termic puțin important daca e din accelerare sau decelerare.
  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline cristidav

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #43 : 29.Ian.2021, 10:58:45 p.m. »
@cristidav Anul 11😂
Nu cred ca face parte din garanție , oricum sunt mici șansele sa țină atât mai ales daca e folosită mașina din greu.
Ce e de ras ? :P 10 ani are garantie, e normal sa ma gandesc la anul 11 daca vreau sa o tin si mai ales ca e tehnologie noua pe Suzukiuri. Daca se buleste, o schimba baietii pe garantie. Daca slabeste, ea tot merge (chiar daca nu mai beneficiezi prea mult de ea), asa ca n-ar trebui sa fie o problema.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Bobi

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #44 : 29.Ian.2021, 11:03:22 p.m. »
Având in vedere ca nu se încarcă de la o sursa exterioara de energie in ecuație introduce energie  doar motorul termic puțin important daca e din accelerare sau decelerare.
Așa crezi tu.
Să o luăm altfel că poate înțelegi.
Se încarcă din energia de frânare care oricum la o mașină clasică este pierdută, la asta este convertita în energie electrică.
 

Offline Calin sb

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #45 : 29.Ian.2021, 11:35:42 p.m. »
OK, eu cred ca înțeleg destul de bine, energia recuperată este atât de mică in ecuație încât devine cantitate neglijabila, asta se vede si din capacitatea monstruoasa a acumulatorului ales.
trebuie ca mașina sa se afle in anumită rampa  de decelerare astfel ca sa fie doar in frâna de motor respectiv in “frânare regenerativă “ ceea ce la mers pe autostrada nu se întâmpla si aici vorbesc din practica, si crede-ma am avut timp sa o testez.
Frânarea la roata este inevitabila si o face mai mult decât ma așteptam acc-ul astfel ca recuperarea de energie este minora.
Am sa încerc sa răspund si lui @cristidav la un mesaj anterior,
Pana acum am făcut cam 12000 km pe autostrada, cel mai des cu acc-ul pornit si viteza undeva in jurul a 130 km/h, nu am văzut 3 linii pe acumulator de mai mult de 10 ori in  6 luni de zile, linii  4 sau 5 niciodată, sistemul e sublim dar lipsește plusvaloarea.
  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 
The following users thanked this post: dthem

Offline cristidav

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #46 : 29.Ian.2021, 11:45:40 p.m. »
Pana acum am făcut cam 12000 km pe autostrada, cel mai des cu acc-ul pornit si viteza undeva in jurul a 130 km/h, nu am văzut 3 linii pe acumulator de mai mult de 10 ori in  6 luni de zile, linii  4 sau 5 niciodată, sistemul e sublim dar lipsește plusvaloarea.
Insa nici sub 2 linii nu a coborat prea des, nu-i aşa ? Nu de alta, dar pe autostrada doar consumi, nu prea incarci. La un moment dat ar trebui computerul... sa taie consumul din bateria hibrida. Nu ?
« Ultima Modificare: 30.Ian.2021, 12:02:35 a.m. de cristidav »
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Calin sb

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #47 : 29.Ian.2021, 11:58:35 p.m. »
Corect , nu am văzut o linie niciodată.
Si da când e la 2 linii am văzut de destule ori ca nu mai ajuta la accelerare nu contează cât de tare apeși pedala.
  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline Bobi

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #48 : 30.Ian.2021, 06:08:09 a.m. »
Asa este cand iti achizitionezi o masina fara sa te documentezi inainte cum sta treaba cu ea, in speta cu mild-hibridele.
Da-mi voie sa te luminez, nu intru in detalii, subliniez doar esentialul;
Un sistem full hibrid este praf la consum cand rulezi la drum intins (autostrazi) pentru ca este o masina mai grea decat una non-hibrid si pentru ca motorul termic consuma si cu incarcatul acumulatorului dat fiind ca nu se incarca separat ci doar prin frana regenerativa, in lipsa ei ajuta motorul termic, in schimb in oras un full hibrid scoate consumuri mai mici decat o masina mild sau non hibrid pentru ca bateria Li-Ion se poate incarca din franare si atunci orice rulare la viteze mici se realizeaza numai electric, ceea ce o masina mild hibrid nu o poate face.
Un sistem mild-hibrid nu este nici cal si nici magar, adica are motor electric (un alternator cu functie de motor) dar nu il poate folosi autonom ci doar sa ajute la demaraje si ca starter motor. Aceste masini la drum intins scot consumuri identice ca non hibridele si mai mic ca cele full hibride, iar in oras scot consum mai mare decat full hibridele si mai mici decat cele non hibrid (nu te astepta la diferente prea mari).
Un sistem plug-in hibrid este economic atat la rulat pe autostrada cat si in oras, dat fiind faptul ca bateriile Li-Ion sunt de capacitate mult mai mare si se incarca separat din surse exterioare si asa poti rula numai electric zeci de Km.

Acum sper ca ti-ai facut o idee si ce asteptari sa ai de la masina ta.

Ps. Vad ca ai consum de doar 7L, eu zic ca trebuie sa fi super multumit avand in vedere ca este o masina cu CX deficitar (ca de altfel toate "cutiile" SUV) ca este pe timp de iarna si ca rulezi preponderent extraurban.



 

Offline Calin sb

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #49 : 30.Ian.2021, 08:41:54 p.m. »
Cred ca am sa rămân neluminat, cu toate ca m-am documentat si am si condus o hibrida.
Te repeți ca si când daca o spui de mai multe ori sistemul devine mai bun.
La momentul achiziției erau putine mașini vândute si mai putine păreri ale utilizatorilor . Nicăieri într-adevăr nu se specifica care este economic avantajul, iar consumul prezentat era mult mai mic decât realitatea.
Am sa sintetizez si sa spun ca sistemul este doar o găselnița de marketing.
Sper ca acestui concept sa-i fie interzis a avea in denumire cuvântul  “hibrid” pentru ca nu este.
  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call