Autor Subiect: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc  (Citit de 9209 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Bobi

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #20 : 24.Ian.2021, 04:43:32 p.m. »
Nu comparam o baterie de 30KW de pe masini full hibrid cu una de 0.5 KW ce se foloseste la Suzuki.
Bateria de 48V si 8 Amperi nu are cum sa coste mai mult de 500 euro.
 

Offline enicky

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #21 : 24.Ian.2021, 05:07:23 p.m. »
Cei slabi de inima sunt rugati sa nu dea click pe link.  :fluier:
      Sunt destul de putine date concrete in articol, mai ales ca despre Suzuki chiar nimic.
Pe de alta parte, sa vedem despre ce hybrid este vorba? Iarasi autorul nu specifica, ptr. ca sunt Hybride care circula 50, 70km, etc., numai cu motorul electric, deci sunt folosite baterii mari/puternice, ori la Suzuki nu e cazul.
   In incheiere ne spune ca si bateriile  "cu timpul se vor defecta, la fel ca orice piesa auto". Si eu care credeam ca sunt "nemuritoare". :-j
Colegul probabil ca are dreptate cand spune "masinile hibride sunt scoase doar pt a trece normele de poluare", dar chiar daca am cunoaste pretul unei baterii de pe Suzuki, tot nu ne-ar ajuta cu nimic, pentru ca 10 ani nu este in grija noastra si nu stim cum vor evolua preturile peste timp. Este de prevazut ca numarul de modele electrice/hybride va fi mult mai mare si atunci vor exista multi producatori de baterii, deci preturi diferite si concurentiale, sau vor apare si alte surse de energie, sau nu voi tine masina 10 ani, sau..., sau..., sa traim pana atunci !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Online ntire2000

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #22 : 24.Ian.2021, 05:31:58 p.m. »
Având în vedere "înfratirea" dintre Suzuki si Toyota, eu as miza pe un pret apropiat (sau chiar mai mare) decât cel specificat de Toyota pe site-ul lor.
Oricum, parerea mea e ca ce economisesti treptat prin diferenta de carburant ajungi sa platesti tot dintr-o data pentru schimbarea acumulatorului.
Bad business...
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Flint Beastmood

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #23 : 24.Ian.2021, 05:48:47 p.m. »
Bateria Li-Ion de la Suzuki mild hybrid are 0,38 kW și dimensiunea unei cutii de pantofi (vedeți sub scaunul pasagerului), deci înlocuirea sa va fi mult mai ieftina decât a lăzilor cu baterii de la un hibrid propriu-zis.

In alta ordine de idei, vă întreb: distribuția cu lanț, cum avem la modelul hibrid, suna altfel decât cea curelată? E primul vehicul cu motor turbo, mic (1.4) și cu distribuie pe lanț. Cu capota ridicata suna mai metalic decât dulcele tors la relanti al motorului aspirat natural vechi de 20 de ani.
  • Vitara 1.4/48V Allgrip
 
The following users thanked this post: enicky

Offline Bobi

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #24 : 24.Ian.2021, 06:11:47 p.m. »
Ce auzi tu, nu este sunetul de la lantul de distributie ci este sunetul "metalic" de la pompa de inalta.
 
The following users thanked this post: Flint Beastmood

Offline enicky

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #25 : 24.Ian.2021, 07:34:56 p.m. »
  "înfratirea" dintre Suzuki si Toyota se aplica doar la Across, n-are NICIO legatura cu celelalte modele hybrid actuale. 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline boga81

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #26 : 25.Ian.2021, 08:33:41 a.m. »
In Georgia toate taxiurile erau Toyota Prius din prima generatie, si inca mergeau. Daca alea au peste 20 de ani si inca merg, cred ca va fi ok si cu bateriile :)

Trimis de pe al meu SM-G977B folosind Tapatalk
  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline bogdanpiatra

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #27 : 25.Ian.2021, 08:49:00 a.m. »
LA Toyota prius, la bateriile respective se schimba si doar elemente. Stiu pe cineva care facea asta, cca 1000 de lei lua. Amanunte nu stiu, ce, cum, cand.
  • nici una inca
 

Offline cristidav

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #28 : 26.Ian.2021, 11:48:36 a.m. »
Din pacate, cred ca in max. 3-4 ani nu vor mai exista masini doar pe benzina.
Cel mai probabil. Toyota a dat drumul pe piata la tehnologia hibrid, iar in ultimul timp tot mai multe firme incep sa scoata masini hibrid. Nu vad cum altfel va fi in viitorul apropiat.

In alta ordine de idei, lumea se plange ca bateria nu se incarca pana la full sau abia atinge patru linii din cinci.
Dar si-a pus cineva intrebarea (poate n-am gasit eu pe forum...) ce se intampla cand vrei sa mergi sute de km pe autostrada cu viteza constanta, unde bateria numai se descarca, nu se incarca deloc. Moare ? Se opreste masina ? Functioneaza doar pe motorul termic ?

Sau poate careva dintre colegi a facut sute de km pe autoastrada si ne poate povesti cum sta treaba...  :good:
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Online teutzue

Re: Hibride si electrice in general: EV. PHEV, self-charging, etc
« Răspuns #29 : 26.Ian.2021, 12:11:06 p.m. »
Am sa dau o părere de inginer (nu auto, ci IT). Eu când fac mașină, adaug un sistem hybrid la un sistem existent funcțional deja. Prin urmare, la drum lung nu se încarcă si tot merge mașină. În mod similar ma aștept sa ai doar o eroare în bord dacă scoți bateria. Din punct de vedere mecanic, cred ca inginerii s-au gândit și la cazul când bateria nu mai e ok.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1