Autor Subiect: Amortizoare  (Citit de 12794 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Bobi

Re: Amortizoare
« Răspuns #20 : 21.Ian.2020, 06:46:50 p.m. »
Probabil masina ta este 2WD ca daca aveai 4x4 intra tractiunea spate si nu mai simțeai ca fuge.
 

Offline EManu

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 29
  • Gen: Bărbat
    • Constanta
Re: Amortizoare
« Răspuns #21 : 21.Ian.2020, 06:47:53 p.m. »
Da este 2wd
  • S cross 1.4 BJ 2017
 

Online ntire2000

Re: Amortizoare
« Răspuns #22 : 21.Ian.2020, 08:22:28 p.m. »
Am urmarit cu deosebit interes si îngrijorare discutia care trebuia mai degraba mutata la "war zone".
Ca sa-i raspund "ontopic" colegului Emanu, pot sa-i confirm ca "asa face toate" (au mai confirmat niste colegi si mea face la fel), dar probabil la alea cu tractiune integrala senzatia e mai diminuata.
Masinile astea sunt ale naibii de usoare pe puntea spate, cred ca asta e o cauza si a uzurii inegale a pneurilor (ca si de "fenomenul" asta s-au plâns câtiva).
Daca pui niste gume mai late si o modifici cu niste jante de aliaj prin care sa maresti ecartamentul dintre roti o sa constati ca se modifica substantial stabilitatea.
Eu asa am de gând sa fac ca oricum doua rânduri de pneuri (iarna + vara) merita doua seturi de jante.
De jante de tabla nu vreau sa aud pentru ca în maxim 3-4 ani încep sa rugineasca si ma zgârie pe ochi sa le vad corodate.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Online NicNic

Re: Amortizoare
« Răspuns #23 : 21.Ian.2020, 10:48:04 p.m. »
Buna seara ,am si eu aceeasi problema ca a colegului teutzuie,mai ales la viteze mari,pe autostrada la podul de la cernavoda la acele separatii intre asfalt si portiunea de unde incePe podul ,am senzatia ca pleaca masina de spate,masina este din 2018 ,nu cred sa se fii stricat asa repede amortizoarele,poate niste pareri de la cine sa mai intilnit cu aceasta problema,va multumesc


Problema este din amortizoare, cel mai probabil, daca ea se manifesta cand se trece peste o denivelare, fiind in viteza si usor in viraj (curba, schimbare de banda, etc.)
Eu as face intai o verificare vizuala, daca se observa ceva pierderi de ulei.
Apoi o testare pe banc a amortizoarelor.
Si tot nu as fi sigur ca descopar problema amortizoare.

Spun asa, pentru ca am avut o problema similara cu masina mea (SX4).
In drumul ce il faceam zilnic aveam o denivelare (un fel de tasare transversala ca de la un sant anterior), amplasata intr-o curba  pe care o abordam cu 40-50 km/h.
Masina "fugea de fund" (sarea inspre exterior) de fiecare cand treceam pe acolo. Deja mi se parea straniu daca nu mai simteam acea miscare, cand treceam cu viteza mult mai mica.
Asta se intampla cand masina avea vreo 2 ani vechime (circa).

La una din revizii au fost observate scurgeri de ulei la amortizoarele spate, asa ca au fost inlocuite pe garantie.
Doua saptamani dupa inlocuire, m-am stresat tare fiindca nu mai simteam acea miscare nesigura la trecerea peste denivelare. Parca aveam alta masina!  Dar, dupa vreo 2 saptamani am resimtit miscarea.
Nu am mai verificat amortizoarele de atunci, fiind convins ca tot acele amortizoare ar fi de vina.

Ulterior, cand masina a facut vreo 6 ani, am schimbat toate arcurile si amortizoarele masinii.
A disparut iar acea problema la trecerea peste denivelari aflate in viraj.


Apoi mi s-a schimbat ruta de zi cu zi, asa ca nu mai am pareri actualizate.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline teutzue

Re: Amortizoare
« Răspuns #24 : 22.Ian.2020, 08:52:09 a.m. »
@NicNic ai scris super elegant. Merci de istorisirea ta cu amortizoarele. Nu-s ironic sau ceva, sa știi.

Interesant ar fi de aflat de ce curg amortizoarele. Oare arcurile sunt intradevar moi fiindcă mașina e ușoară și atunci când e încărcată ele sa sufere(dat fiind și drumurile noastre mai bumpy)?

Cred ca majoritatea argumentelor aduse sunt valide. Rămâne de văzut cum putem rezolva.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline enicky

Re: Amortizoare
« Răspuns #25 : 22.Ian.2020, 10:58:17 a.m. »
   Pana la urma cred ca si arcurile+amortizoarele pastreza "linia" low cost dorita de fabricant, pe de-o parte, iar pe de alta parte, am constatat o diferenta intre modul de amortizare intre S-cross si Vitara, mai concret la prima amortizarea este placuta/confortabila, iar la Vitara mai "dura" adica topaie peste orice obstacol.
   Faptul ca dupa 4 ani Vitara deja pierde din garda la sol ne arata calitatea arcurilor folosite. Mai mult ca sigur ca inlocuirea ansamblului arc+amortizor(cum a facut @NicNic) cu unul de calitate superioara,  va da un plus de stabilitate si confort masinii si ocupantilor.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: trl

Online ntire2000

Re: Amortizoare
« Răspuns #26 : 22.Ian.2020, 04:01:24 p.m. »
Care 4 ani?
Spune mersi daca tin maxim 3 ani.
Am vazut masina noua cu arcuri rupte dupa 2 ani si ceva.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Online NicNic

Re: Amortizoare
« Răspuns #27 : 22.Ian.2020, 08:54:35 p.m. »
Pentru cei care au SX4 - 2WD, cu motorizare 1.6 VVT de 120CP, atasez poza cu codurile amortizoarelor KYB (ar trebui sa fie cele de prima echipare).
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline cristidav

Re: Amortizoare
« Răspuns #28 : 22.Ian.2020, 09:44:16 p.m. »
Alea-s, Nic. Mersi de confirmare ! :)

O intrebare de incepator. De ce n-as putea pune amortizoare si suspensii de pe varianta 4x4, ca sa fie la fel de inalta ca ale voastre ? :)
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Online NicNic

Re: Amortizoare
« Răspuns #29 : 22.Ian.2020, 10:24:40 p.m. »
@cristidav: Teoretic, daca piesele sunt identice dpdv cote de montaj, cred ca ar fi posibil. Ar fi cam aceeasi situatie ca ceea cand am pus alte arcuri, pentru garda mai mare, la SUVI.

Dar sigur vor fi implicatii majore in functionalitatea suspensiei: nu doar garda la sol se va mari, ci si geometria rotii, pozitiile de lucru ale pieselor conjugate cu ansamblul rotii (pivoti, bielete, planetare, etc).
Asa ca e greu pentru mine sa apreciez toate implicatiile si daca este sau nu posibil/convenabil/riscant/samd
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!