Autor Subiect: INSONORIZARE/ANTIFONARE New Vitara  (Citit de 10426 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: INSONORIZARE/ANTIFONARE New Vitara
« Răspuns #10 : 15.Iun.2021, 04:15:22 p.m. »
  Chiar daca pare de necrezut, dar uite ca sunt insonorizate si masinile electrice !
Si sa vedem si de ce :



    L-as dedica acest post mai ales celor care au subestimat aceasta operatiune, sub afirmatia ca masina e ok, sau ca e chiar placut sa "auzi" cum ploua afara! :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline zippy

Re: INSONORIZARE/ANTIFONARE New Vitara
« Răspuns #11 : 02.Iul.2021, 06:47:25 p.m. »
Vitara 2021 pe dedesubt (jalnic de cheala dpdv al ptotectiei anti-corozive), protectie anti-coroziva si oarece antifonare:


Aveti grija cu lipiciurile alea pe plafon si pe usi pt ca la Renault si la nu mai stiu care marca (Opel?), acum cativa ani cand a venit un ger napraznic prin RO (ceva gen -20 la -25C) s-a indoit tabla plafon din cauza dilatarii diferite a foliei de insonorizare si tablei. Folia era din pusa din fabrica pe unele modele middle/top.
 
  • Ignis MF
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline ntire2000

Re: INSONORIZARE/ANTIFONARE New Vitara
« Răspuns #12 : 02.Iul.2021, 08:15:29 p.m. »
Ai pus clipul si de pe la minutul 5 a început sa ma doara capul când am vazut cum e "asamblata" (sincer, mi-a adus aminte de Dacia 1310, nu existau doua masini identice....).
Parca e facuta la fabrica de tractoare, în pauza dintre schimburi.

Daca o masina de 20k + euro arata în halul asta..... apai mai bine o coaja ieftina de acum 15 ani pe care o gasim de la 2k de euro în sus.





Apropo, stie careva la ce sunt bune suruburile astea ramase în aer?
Ce anume se agata în ele?

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: INSONORIZARE/ANTIFONARE New Vitara
« Răspuns #13 : 02.Iul.2021, 08:56:24 p.m. »
« Ultima Modificare: 02.Iul.2021, 09:08:26 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline zippy

Re: INSONORIZARE/ANTIFONARE New Vitara
« Răspuns #14 : 02.Iul.2021, 09:25:01 p.m. »
Si ce daca?! Ce importanta are la cat rezista lipicica?! Nu ma doare nici in cot daca se dezlipeste, crapa sau mama lui ce face dar ma doare daca din cauza diferentei mari de coeficient de dilatare imi indoaie tabla in mod plastic (adica ramane indoita dupa ce trece frigul). Crezi ca Renault a pus ceva luat de pe vapor? Doar ceva netestat suficient in acele conditii. Sandwich-ul dintre cele doua materiale/componente era problema, nu fiecare material luat in parte.
Eu nu zic ce ce ai pus tu nu e ok, e doar un heads-up.


@ntire2000 Pe la min 5? Atunci cand filmeaza omul rugina pe suduri? Superficială, dar totusi, nici n-a apucat sa mearga cu ea. :D
Suruburile sunt de la ce-au demontat baietii: rezervor, traseu evacuare, scut termic evacuare etc ca nu le vopseasca. Mi se pare ca la sfarsit le arata puse inapoi si te lamuresti.


Pe mine m-a pufnit rasul cand am vazut arcurile. Pai d-aia suspensia mai mult nu e decat e. Cred ca si la Matiz erau mai zdravene. Asta e cand vrei sa faci economie la otel si la greutate. Ma rog, aici discutam de antifonare - care lipseste cu desavarsire.

Vreti antifonare? Va spun cum e la masina mea din batatura, nu dau detalii, veche de nu mai stiu cand, 15k euro la vremea ei, o am de noua:
- antifonarea (adica ce e pe exterior) pare mai groasa decat rezultatul operatiunii din filmul de mai sus
- insonorizarea podelei (pe dinauntru) are cam intre 8 si 12 cm, compusa din (nu chiar in ordinea asta): polistiren de 3-5 cm, burete de 1-5 cm, 2 pâsle de circa 1-2 cm fiecare de densitati diferite, un cauciuc-pvc de vreo 5mm, mocheta, covorase din mocheta (+ covorasele mele de cauciuc aftermarket).
E o gluma sa crezi ca poti face insonorizare cu un singur tip/densitate de material. Fiecarea material de mai sus amortizeaza  un interval de frecvente, inca nu s-a inventat materialul care sa fie 'inert' la tot spectrul pe care-l putem auzi si simti (frecv f joase).
By the way, la vechitura mea usile nu sunt antifonate/insonorizate in niciun fel, insa 'door card'-ul e mai gros/capitonat decat foita de hartie de la Vitara.

Cu vechitura mea aproape ca nu aud zgomot la rulare pana la 70-80 km/h iar cu Vitara ce-am testat-o am numarat vreo 10 feluri de rugozitate a asfaltului in cei 5-6 km cat am avut ocazia sa merg cu agregatul - habar n-aveam ca se poate auzi asa ceva din masina dupa > 30 de ani de condus. Idem la Ignis-ul din semnatura care nu-i al meu, e in familie si imi sare inima ca e ceva stricat de cate ori merg cu el de 2-3 ori pe an.
Motorul vechiturii mele (benzinar) aproape ca nu se aude, nici inautru nici afara - ma amuz s-o tin usurel in spatele pietonilor ce merg pe mijlocul aleilor crezand ca sunt singuri pe strada.

Parerea mea, daca preferati liniste (ceea ce eu numesc "normal"), uitati de Suzuki - de Vitara, SX4 S-Cross si Ignis in mod sigur.
Nu stiu cum o fi Swace, o fi o Corolla TS fara antifonare  :-))
  • Ignis MF
 

Offline ntire2000

Re: INSONORIZARE/ANTIFONARE New Vitara
« Răspuns #15 : 02.Iul.2021, 09:37:18 p.m. »
Pe la min 5? Atunci cand filmeaza omul rugina pe suduri? Superficială, dar totusi, nici n-a apucat sa mearga cu ea. :D
Suruburile sunt de la ce-au demontat baietii: rezervor, traseu evacuare, scut termic evacuare etc ca nu le vopseasca. Mi se pare ca la sfarsit le arata puse inapoi si te lamuresti.

Pe mine m-a pufnit rasul cand am vazut arcurile. Pai d-aia suspensia mai mult nu e decat e. Cred ca si la Matiz erau mai zdravene. Asta e cand vrei sa faci economie la otel si la greutate. Ma rog, aici discutam de antifonare - care lipseste cu desavarsire.

Da, de rugina aia aparuta prin vopseaua aproape impecabila, masina aia cred ca nu are nici mia de km la bord....
Si micile "imperfectiuni" din cele 2 poze....

Arcurile de la Ignisul pe care l-am luat în 2006 erau mult mai groase iar amortizoarele parca mai solide.

PS: Am vazut la final de la ce erau suruburile alea, dar n-am mai putut sa modific postarea...
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: INSONORIZARE/ANTIFONARE New Vitara
« Răspuns #16 : 02.Iul.2021, 11:26:15 p.m. »
Si ce daca?! Ce importanta are la cat rezista lipicica?! Nu ma doare nici in cot daca se dezlipeste, crapa sau mama lui ce face dar ma doare daca din cauza diferentei mari de coeficient de dilatare imi indoaie tabla in mod plastic (adica ramane indoita dupa ce trece frigul). Crezi ca Renault a pus ceva luat de pe vapor?
    Acuma nu stiu de unde ai scos "lipicica" :-)), un arhaism ceva, dar cred ca n-ai auzit nici de STP nici de CTK si nici nu stii cu ce se mananca, si nici n-ai prea inteles cine pe cine deformeaza, din moment ce nu intelegi ca pana la -45 n-are probleme ! Am insonorizat doua masini cu materialele astea si n-am avut probleme.
Aberatia asta cu dilatari diferite probabil ca numai la Renault se putea intampla !
   Acuma ca sa ne laudam ca avem la masina "insonorizarea podelei (pe dinauntru) are cam intre 8 si 12 cm,", ca sa inteleaga toata lumea, un pachet de tigari are lungime de 10,5cm, palma mea are 11cm, si tu ai 12cm("polistiren de 3-5 cm, burete de 1-5 cm, 2 pâsle de circa 1-2 cm fiecare de densitati diferite, un cauciuc-pvc de vreo 5mm, mocheta, covorase din mocheta (+ covorasele mele de cauciuc aftermarket).) adica 5cm+5cm+2cm+2cm+5mm=14,5cm, adica insonorizare de avion, probabil.
   La asemenea insonorizare, trebuie sa existe si o tabla pe masura(2-3mm grosime), nu? situatie in care nu vad de ce te-ai mai uita dupa Vitara sau orice alta masina din 2021 la preturi similare..., pentru ca la toate ai sa gasesti aceeasi tabla si aceeasi insonorizare.
    Azi am mers cu un Seria 3 2019 si chiar si la clasa asta se aude motorul la plecarea de pe loc si rulare in oras, probabil ca tu ai altceva mai bun.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline Rumburak

Re: INSONORIZARE/ANTIFONARE New Vitara
« Răspuns #17 : 11.Iul.2021, 07:41:47 p.m. »
Salut tuturor,

Am efectuat si eu insonorizarea masinii ( Vitara S-2016) in septembrie 2017. Insonorizarea a fost completa pe interior( usi si habitaclu interior).
Au fost folosite materiale de  calitate. Detaliile se gasesc in fotografiile atasate sau pentru cei care nu sunt inregistrati pe acest site le recomand sa caute pe facebook pagina: Sisteme Audio & Insonorizari Auto Galati - Acasă | Facebook  -si se duc la postarile din 17 septembrie 2017, unde pot vedea multe fotografii de la insonorizarea masinii mele ( insonorizarea usilor a fost efectuata anterior si pozele ar trebui sa fie postate cu ceva timp mai in urma) . Persoana care efectueaza lucrarile este foarte meticuloasa si lucreaza foarte atent. Eu recunosc ca sunt un tip foarte pretentios si am ramas surprins ca mi-au fost indeplinite toate cerintele/dorintele privind detaliile de executie. Costul integral al lucrarii ( in septembrie 2017) a fost de 4500 RON. E diferenta mare dupa insonorizare. Inclusiv stabilitatea spatelui masinii e schimbata semnificativ in bine ( greutatea totala adaugata a fost undeva la 70kg). La  podea am cerut sa fie utilizata membrana de bitum de 4 mm ( dublu ca si grosime fata de ce este utilizat in mod obisnuit).
 Pentru o insonorizare si mai buna au fost suplimentate si chederele de pe usi, cu inca un rand de chedere ( achizitionat un  cheder de usi cauciucat -mai lat, de la Dedeman).
 
  • Vitara S 2016- Allgrip, arcuri MAD, insonorizare profi,
 
The following users thanked this post: ntire2000, frenzy

Offline Rumburak

Re: INSONORIZARE/ANTIFONARE New Vitara
« Răspuns #18 : 11.Iul.2021, 07:47:33 p.m. »
Trebuie sa fac o corectie : atat lucrarea ca si postarile pe facebook au fost facute in septembrie 2018.
  • Vitara S 2016- Allgrip, arcuri MAD, insonorizare profi,
 

Offline enicky

Re: INSONORIZARE/ANTIFONARE New Vitara
« Răspuns #19 : 11.Iul.2021, 11:05:47 p.m. »
Salut tuturor,
...Am efectuat si eu insonorizarea masinii ( Vitara S-2016) in septembrie 2017.
  Da, frumos, bravo, felicitari. Facuta chiar profi ! :good:
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip