Autor Subiect: Tip baterie pe noua Vitara  (Citit de 41147 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline wolfin

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #140 : 11.Nov.2024, 11:53:04 a.m. »
Baterie efb de 60 ...cu pornire de 540-600.

Se da jos bateria veche..se pune cea noua. Mai intai desfaci minusul. La montare plusul ( rosu)

Eu am luat de la caranda. Au sedii in B. Sau orice service de baterii...orice marca dar sa fie cum ziceam EFB de 60

https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?action=dlattach;topic=9692.0;attach=45649;image


https://www.caranda.ro/product/baterie-auto-12v-60ah-600a-caranda-start-stop-efb/ asta am luat.

daca gaseti exide cumpara exide..sau orice alta marca. inclusiv zap ..daca ai garantie.....
« Ultima Modificare: 11.Nov.2024, 12:08:58 p.m. de wolfin »
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 
The following users thanked this post: nicollo

Offline Alex D.

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #141 : 11.Nov.2024, 08:46:31 p.m. »
Salutare,

Citind topic-ul și având New Vitara Mild Hibrid de o luna, m-am întrebat ce baterie are. La motorul de 1.4 se pare ca au optat pentru o baterie mai mică (și mai ieftină) VARTA cu 44Ah, 350A. Nu de alta, dar pornirea motorului este realizată de bateria LI-Ion(48V) (cu garanție 10ani). Asa bateria este mai mică și nu pare sa fie una dedicata sistemelor start stop și ar putea rezista mai bine în timp. Practic ea preia alimentarea celorlalți consumatori. Sa vedem insa cum se comporta în timp, în tandem cu cea de înaltă tensiune.


  • Suzuki New Vitara 1.4 Spirit
 

Offline Ionutzvip

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #142 : 12.Nov.2024, 12:34:25 a.m. »
Edited. Am postat gresit
  • Vitara
 

Offline ntire2000

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #143 : 12.Nov.2024, 01:24:06 a.m. »
La motorul de 1.4 se pare ca au optat pentru o baterie mai mică (și mai ieftină) VARTA cu 44Ah, 350A. Nu de alta, dar pornirea motorului este realizată de bateria LI-Ion(48V) (cu garanție 10ani). Asa bateria este mai mică și nu pare sa fie una dedicata sistemelor start stop și ar putea rezista mai bine în timp. Practic ea preia alimentarea celorlalți consumatori. Sa vedem insa cum se comporta în timp, în tandem cu cea de înaltă tensiune.

Mie mi se pare o solutie nefericita si cinica.
Sa uzezi o componenta de 1000 de euro (da, atâta costa!) în detrimentul unei alteia de 100 de euro pentru pornirea motorului mie mi se pare un calcul matematic de a folosi masina fix aia 10 ani de garantie ai acumulatorului.
Dupa, esti nevoit sa scoti cash-ul.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Alex D.

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #144 : 12.Nov.2024, 10:13:20 a.m. »
"
Mie mi se pare o solutie nefericita si cinica.
Sa uzezi o componenta de 1000 de euro (da, atâta costa!) în detrimentul unei alteia de 100 de euro pentru pornirea motorului mie mi se pare un calcul matematic de a folosi masina fix aia 10 ani de garantie ai acumulatorului.
Dupa, esti nevoit sa scoti cash-ul.
"



Sa speram ca are mai mult sens totuși. Adică rostul principal al bateriei electrice este scăderea consumului de combustibil și implicit al noxelor. Iar așa cum bine știm cel mai mare consum al unui autoturism (în special în oraș) este dat de pornirile repetate de pe loc. Dacă câștigi măcar un litru la 100/km, intrun an poți avea 200l adică o economie de 1.500ron !!!... În plus dacă n-ar fi redus consumul și noxele în staționare, nici nu ar fi putut sa păstreze motorul de 1.4 și ar fi trebuit sa treaca la 1.0, vezi Skoda Kamik, VW T-Cross, etc. Fiindcă noile norme nu te mai lasă cu motoare mari fără sistem hibrid, cel putin asta văd eu pe piața auto.
La 20 și ceva de mii de euro nu iti mai cumperi astăzi decât un motor de 1l (100CP circa).
Ei au găsit o soluție de compromis care sa mențină costul jos și sa respecte noile norme de poluare.
Eu am avut Nissan înainte, iar prețul lui aproape s-a dublat în versiunea noua. Deci cred ca Suzuki a fost smart, acum când hibridele au sărit de 30.000 euro...
 
  • Suzuki New Vitara 1.4 Spirit
 
The following users thanked this post: dacbuc

Offline miocrl

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #145 : 13.Nov.2024, 11:35:59 a.m. »
la hibrida din semnatura, in cartea de garantii scrie 60 de luni/100000kms pt sistemul hibrid, inclusiv pt bateria Li-ion
scrie la altcineva 120 de luni?

https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=12420.msg353858#msg353858

Offline ntire2000

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #146 : 13.Nov.2024, 12:18:22 p.m. »
Indiferent ce scrie, nu prea conteaza.

Pentru ca, majoritatea zic asa:

Citat
Vehiculul tău electric sau plug-in hybrid beneficiază de o garanție extinsă la bateria de tracțiune: x ani sau y km, cu o capacitate minimă de 70%. În această perioadă, intervențiile efectuate vor fi acoperite de garanția producătorului. După acest interval de timp (sau dacă capacitatea bateriei scade sub 70%), poți solicita repararea sau înlocuirea acesteia cu o baterie nouă sau schimb standard.

Cuvântul reparare este esential în constructia frazei.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline miocrl

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #147 : 13.Nov.2024, 05:05:29 p.m. »
 de unde e citatul acesta? din cartea ta de garantii?

cum adica nu conteaza?
daca nu conta, cand am raportat problema din acest topic de mai jos, ar fi trebuit sa platesc din buzunar resoftarea.
https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=12420.msg353858#msg353858

Offline ntire2000

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #148 : 13.Nov.2024, 07:30:08 p.m. »
Daca în situatia ta nu se rezolva prin resoftare, chiar crezi ca se înghesuiau sa schimbe acumulatorul?
Astia se trag pe dos ca sa schimbe o grila cromata exfoliata.

In primul rând as vrea sa-mi explici cum demonstrezi tu aia 70% nivel de încarcare al bateriei?
Te duci cu scule omologate ca sa le arati asta?

PS: textul de mai sus l-am gasit la mai multi producatori. Printre acestia Peugeot, Honda, Land Rover, Tesla (!!!) .
Mai cauta sa vezi ce zic si altii, ca banuiesc ca toti procedeaza (cam) la fel.

LE: uite ce zic aia de la Suzuki.

întelegi ce vor sa zica prin asta, nu?



Practic, aici nici nu mai exista notiunea de 70% !!
« Ultima Modificare: 13.Nov.2024, 07:40:50 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Alex D.

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #149 : 13.Nov.2024, 08:48:05 p.m. »
La New Vitara 1.4 2024 zice asa:

Garanție Suzuki: 3 ani garanție sau 100.000km
Garantie extinsa Suzuki Hybrid Pro: pana la 10 ani sau 200.000km

La baterie se menționează intradevar "doar scurtcircuit" ca fiind acoperit de garanție.
Durata estimata de viață a bateriei este de 10 ani.

Acum o sa vedem pe pielea noastră cât de fiabile sunt, dar oricum m-aș mira ca alte branduri auto sa aibă condiții de garanție mai avantajoase, poate doar dacă vorbim de Toyota sau alte mașini premium, cu titlu de excepție însă...

Apropo, modelele din ultimii ani de la Toyota nu mai sunt în topul fiabilității, așa ca eu zic sa apreciem ceea ce avem deocamdată...  ;)



  • Suzuki New Vitara 1.4 Spirit