Citind postarile din ultimele zile + sesizand ca la pornire palpaie lampa din interior + acumulatorul original avand deja 7.5 ani (Exide 60Ah, 540A), am decis sa merg la un service pt. a testa bateria de pe masina .
Am folosit foarte rar Start & Stop.
Rezultatul testului arata ca bateria are 12,96V, sanatatea ei e la 66%, insa .... trebuie schimbata (scrie DEFECT SCHIMBA pe tichetul de la test ... s-ar putea sa fie ceva element defect)
Acuma vin intrebarile/nelamuririle mele:
- Sa o mai duc si la un alt tester ? (masina porneste la sfert de cheie ... daca acel tester nu a facut corect/bine testul ?)
- Nu am o problema in a inlocui bateria, daca este nevoie ... insa mi s-a recomandat sa pun Varta de tip EFB (la testare), pt. ca mi s-a zis ca nu ar merita investita intr-una AGM (+ ca Varta ar fi peste Exide)
- Din ce am citit pe acest topic, variantele ar putea fi:
1.
Exide AGM Start&Stop EK600 2.
Varta Silver AGM Start&Stop A8/D52 3.
Exide EFB Start&Stop EL600 4.
Varta Blue Dynamci N60 As vrea o baterie buna, cu care sa nu am probleme cativa ani ... inclin catre Exide EK600 (pt. cat a tinut acumulatorul actual) ... dar as putea lua si Varta, daca chiar sunt mai bune.
Pe de alta parte, daca o cumpar de pe net, cum procedez cu bateria veche si cu montajul noii baterii ?
(e sambata si degeaba sun la furnizorii de pe net ...)