Autor Subiect: Tip baterie pe noua Vitara  (Citit de 41149 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Tip baterie pe noua Vitara
« : 12.Nov.2019, 09:51:37 p.m. »
Nu știam de bateriile AGM. Am citit azi despre ele si ma gândesc ca având sistemul start-stop pe mașină, bateria ar trebui sa fie de acest tip. Dar sunt variante de Vitara care nu au start-stop si atunci acestea au baterii clasice (mai ieftine)? Sistemele de încărcare sunt complet diferite la bateriile AGM fata de cele clasice, in sensul ca o baterie AGM se încarcă încet si mult timp plus alte chestiute. Plus ca la schimbare de baterie AGM trebuie NEAPARAT  făcută recalibrarea sistemului de încărcare prin alternator. Habar nu am de care model de baterie am la S-ul meu si nici nu-mi dădea prin cap ca mi-am găsit ceva nou de lucru...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline dthem

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #1 : 13.Nov.2019, 11:11:06 a.m. »
Pai nu scrie pe ea de care e?
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline enicky

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #2 : 13.Nov.2019, 12:10:42 p.m. »
Pai nu scrie pe ea de care e?
   Normal ca scrie ! Si cel putin ptr. Ro toate Vitarele(2015) au start-stop.
 
@Costique ti s-a dus bateria?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Nemozaurus

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #3 : 13.Nov.2019, 02:33:07 p.m. »
   Bateria este de tip EFB care o precede pe cea tip AGM. La preschimbarea ei nu trebuie facuta validarea bateriei noi.Cel putin nu la Suzuki.
  • Vitara
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Cosmin09

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #4 : 13.Nov.2019, 03:31:57 p.m. »
La Vitara mea cu sistem Stop&Start a trebuit sa schimb bateria originala in luna septembrie (luminile masinii au inceput sa palpaie iar pe baterie aparusera urme de sulfatare, cruise control-ul se dezactiva singur in mers, consumul mediu se reseta fara sa fac plinul la masina, nu se mai activa functia Stop&Start desi conditiile pt ca ea sa functioneze se indeplineau).

Bateria recomandata de un magazin specializat a fost VARTA SILVER DYNAMIC AGM 60Ah 560901068 D52. De atunci nu am mai avut nicio problema cu masina. A fost cam scumpa bateria (535 lei) dar a meritat, am scapat de o grija. Luati ce e mai bun pt masina voastra ca sa nu riscati sa ramaneti in pana pe drum...
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 
The following users thanked this post: TVS, Costique, GoneFishing

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #5 : 13.Nov.2019, 03:44:41 p.m. »
@Costique ti s-a dus bateria?

Nu, e mai rău: mașina o fac cadou (nu acum, mai la anul in vara) si atât îmi trebuie. Sa cada bateria imediat după...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline toma

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #6 : 13.Nov.2019, 04:24:33 p.m. »
Si eu am schimbat bateria cu putin timp in urma dupa ce m-a lasat masina in drum. O intreaga epopee, nu am apucat sa povestesc aici pana acum:

Start/stop a oprit motorul la semafor, s-a facut verde, am calcat ambreiajul si nimic - moarta-n papusoi.

Am chemat un coleg, am pornit masina cu cabluri de la bateria lui si am ajuns acasa unde am fost suficient de idiot incat sa incui masina fara sa las capota deschisa.
M-am framantat toata seara gandindu-ma daca e normal sa moara dupa "doar" 4 ani si jumatate (la vechiul Symbol bateria originala a tinut 8 ani si ceva) sau am o problema cu alternatorul...

A doua zi am sunat la una din firmele care livreaza si monteaza acumulatori auto la domiciliu. Mi-au recomandat sa cumpar Moll start stop EFB 70 Ah 760 A. A costat 550 lei (525 acumulatorul si 25 instalarea), a verificat alternatorul si totul era in regula.

Partea "amuzanta" a fost deschiderea masinii cu bateria moarta: ajung la masina, incerc cu butonul de pe usa (keyless entry) si nimic. Nu ma panichez, am cheie mecanica imi zic in sinea mea, fix pentru situatiile astea. Scot cheia, o bag in usa , invart in stanga, invart in dreapta... nimic. Hmmm, incep sa ma panichez: oare care geam e mai ieftin, pe care-l sparg ca sa pot deschide capota si inlocui bateria?

Pana la urma sfantul Google ma ajuta si de data asta, si dupa cateva minute de cautari, gasesc pe un forum obscur urmatoarea metoda: bagi cheia mecanica in usa si apoi din cheia electronica apesi repede secventa: descuiat, incuiat, descuiat. Reusesc sa deschid usa, dar a fost tot e descuiere electrica nu mecanica. La urmatoarea revizie voi semnala service-ului Suzuki ca nu pot descuia usa doar cu cheia mecanica, vedem ce raspuns primesc.

« Ultima Modificare: 13.Nov.2019, 04:48:51 p.m. de toma »
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: ntire2000, kellogs

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #7 : 13.Nov.2019, 04:35:52 p.m. »
"Asa face toate!" ...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline Fujitsu

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #8 : 13.Nov.2019, 05:03:25 p.m. »
La urmatoarea revizie voi semnala service-ului Suzuki ca nu pot descuia usa doar cu cheia mecanica, vedem ce raspuns primesc.

Dar cei care nu avem cheie mecanica oare cum trebuie sa procedam ?

PS la masina anterioara tot asa dupa vreo 3 ani jumate a trebuit sa schimb bateria - banuiesc ca start-stopul e de vina pentru viata scurta a bateriilor...
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline dthem

Re: Tip baterie pe noua Vitara
« Răspuns #9 : 13.Nov.2019, 05:05:21 p.m. »
Probabil cea noua te va tine mai mult, la mine pe 1.4 bateria originala e Exide 60ah 600A, tu ai pus ceva mai serios după ce te-a lăsat aia veche. Probabil ca bateria tine puțin pentru ca e gândită la limita inferioară sau chiar sub ea din rațiuni financiare.

Edit: ai diesel, normal ca e ceva mai serios.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 
The following users thanked this post: toma