Si eu am schimbat bateria cu putin timp in urma dupa ce m-a lasat masina in drum. O intreaga epopee, nu am apucat sa povestesc aici pana acum:
Start/stop a oprit motorul la semafor, s-a facut verde, am calcat ambreiajul si nimic - moarta-n papusoi.
Am chemat un coleg, am pornit masina cu cabluri de la bateria lui si am ajuns acasa unde am fost suficient de idiot incat sa incui masina fara sa las capota deschisa.
M-am framantat toata seara gandindu-ma daca e normal sa moara dupa "doar" 4 ani si jumatate (la vechiul Symbol bateria originala a tinut 8 ani si ceva) sau am o problema cu alternatorul...
A doua zi am sunat la una din firmele care livreaza si monteaza acumulatori auto la domiciliu. Mi-au recomandat sa cumpar Moll start stop EFB 70 Ah 760 A. A costat 550 lei (525 acumulatorul si 25 instalarea), a verificat alternatorul si totul era in regula.
Partea "amuzanta" a fost deschiderea masinii cu bateria moarta: ajung la masina, incerc cu butonul de pe usa (keyless entry) si nimic. Nu ma panichez, am cheie mecanica imi zic in sinea mea, fix pentru situatiile astea. Scot cheia, o bag in usa , invart in stanga, invart in dreapta... nimic. Hmmm, incep sa ma panichez: oare care geam e mai ieftin, pe care-l sparg ca sa pot deschide capota si inlocui bateria?
Pana la urma sfantul Google ma ajuta si de data asta, si dupa cateva minute de cautari, gasesc pe un forum obscur urmatoarea metoda: bagi cheia mecanica in usa si apoi din cheia electronica apesi repede secventa: descuiat, incuiat, descuiat. Reusesc sa deschid usa, dar a fost tot e descuiere electrica nu mecanica. La urmatoarea revizie voi semnala service-ului Suzuki ca nu pot descuia usa doar cu cheia mecanica, vedem ce raspuns primesc.