Salutare, aduc eu la viața discuția despre cruise control întrucât și eu am o problema cel puțin la fel de ciudata.
La mine se dezactivează ACC in mers fără niciun fel de indicator vizual, doar un dublu bip scurt de 2 ori. Mi s-a întâmplat de 2 ori azi pe A3, fără condiții deosebite, vreme normala, fără ploaie, fără vânt
De fiecare data a mers reactivat instant manual.
In mod ciudat, tot astăzi am pățit, tot de 2 ori dar nu in același moment cu dezactivarea ACC, sa se aprindă toți martorii pe bord in mers și mașina sa se înfrâneze ușor doar pentru o zecime de secunda, totul revenind la normal aproape instant. Aproape ca nici nu am apucat sa îmi dau seama ce s-a întâmplat prima oară, dar ce am prins pe bord a fost mesajul de dezactivare al RBS.
Și tot azi am văzut ca pâlpâia ușor bordul, ceea ce m-a făcut sa cred ca e o problema cu tensiunea la borne, le-am verificat vizual și par sa fie in regula, dar intenționez sa verific și tensiunea la borne cu prima ocazie.
Mașina a fost la service pentru niște revopsiri recent și am remarcat când am urcat in mașina ca ceasul fusese resetat, așa ca m-am gândit ca au scos bateria. Deci practic dacă nu au prins o borna la loc cum trebuie ar explica palpaitul, dar are cumva vreo legătura cu ACC și bradul de Crăciun aprins ad-hoc pe bord?
Acum aproximativ 2 luni a fosr schimbat sistemul RBS întrucât se defectase și se dezactiva singur din senin, însă între aceasta operatiune și vizita in service de săptămâna asta nu am întâmpinat nicio problema.
Acum întrebarea mea este: poate bateria sa creeze problemele de mai sus? Ma gândesc ca poate este și pe moarte ținând cont ca Vitara mea 2018 (1.6 manual) are încă bateria originala, deci vechime 3 ani. Voi verifica tensiunea la borne, dar dacă problemele cu bateria nu se manifesta cum am descris mai sus, as vrea sa știu dacă e necesară o noua vizita la service sau nu.