Autor Subiect: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet  (Citit de 62290 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Myhay

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #270 : 04.Feb.2023, 11:33:03 a.m. »
Aia e turbina. Nu ca temperaturile ar fi mai mici.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: badmania98, Flint Beastmood

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #271 : 04.Feb.2023, 11:56:45 p.m. »
Corect, m-am uitat în graba si am vazut doar ca e o piesa supusa unor temperaturi extreme, iar asta by default e galeria de evacuare.
Galeria de evacuare în schimb n-are acele "accesorii" care se vad daca belesti mai bine ochii.
My bad.... :pardon:

PS; apropo, eu unul n-am vazut decât ultima poza.... antivirusul meu cred ca blocheaza unele linkuri, printre altele de multe ori îmi apare un mesaj de blocare a unor semnaturi cu forum-lines.ru
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: badmania98

Offline Myhay

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #272 : 05.Feb.2023, 08:02:16 a.m. »
Da , oricum e irelevant dupa parerea mea…la prima vedere zici ca este mancata de rugina dar nu i bai. Aia e. Cred ca asta e ultima problema de care sa ne facem griji.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: badmania98

Offline VictorN

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #273 : 05.Feb.2023, 08:49:26 a.m. »
Am pus acum ceva timp niste poze cu Vitara după vreo 100 de km prin viscol. Pe interiorul aripilor fata erau nămeți, și nu numai, ci și pe motor și alte componente.

Compartimentul motor e destul de prost izolat. Trebuie sa acoperi toate comunicările cu carenajul, acele găurele mici, și chiar și așa, sunt alte zone prin care intra în podeaua masiniipe lângă scut.
Așa că eroziunea asta superficială cred că e la ordinea zilei.

Sent from my LE2123 using Tapatalk

 

Offline badmania98

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #274 : 05.Feb.2023, 12:46:14 p.m. »
Mulțumesc pentru răspunsuri.
  • Suzuki VITARA ALLGRIP 1.4 BOOSTERJET HYBRID LUXUS 6MT, 2020
 

Offline enicky

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #275 : 05.Feb.2023, 06:27:20 p.m. »
Citat
După ardere rezultă gaze cu o presiune de 25-40 daN/cm2 și temperatură de 2273-2573°K.
Adica peste 2000 de grade celsius.
   Da, 2000-25000C, deci foarte costisitor pentru fabricant sa acopere acesteste piese chimic sau cu vopsea. Atunci se folosesc piese masive din aliaje din otel, care chiar daca oxideaza, rezista ani multi fara probleme.
  Tot aici pot fi incluse si discurile/tamburii de frana, galeria de evacuare si cam tot ce e supus la temperaturi inalte.
Se pot face si evacuari din inox, dar care costa mult mai mult, si care sunt garantate pe viata.
   Compartimentul motor as spune ca este normal izolat, pentru ca nu poate fi etansat deoarece mai are nevoie si de racire cu aer, nu numai cu lichid. Ajuta mult ce-i drept scutul motor, dar e optional si costisitor de pus ptr. producator.
   Cand am avut Dacia mi s-a intamplat sa gasesc motorul plin de zapada, sa mai vad doar capacul de delcou.
 Pentru a evita rugina prematura e de preferat, chiar daca este ger, sa spalam masinile cel putin(mai ales pe dedesubt) la 2-3 sapatamani, sau imediat dupa intoarcerea de pe un traseu mai lung(DN,DJ,A) pentru ca aici se imprastie diferite materiale antiderapante, dar care sunt corozive.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Flint Beastmood

Offline Tatallor

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #276 : 22.Mar.2023, 11:47:49 p.m. »
Nu stiu daca e neaparat o problema sau nu, insa astazi verificandu-mi nivelul de ulei, am descoperit zona de deasupra motorului de jur imprejurul capacului de plastic ca e plina de ulei (imprejurul zonei rosii)
. Acuma nu stiu daca e de la revizia din decembrie, sau n-am infipt eu bine joja ultima data ( am mai verificat o data acum 2 luni), insa nu stiu de unde ar putea proveni.
  • Suzuki Vitara 1.4 Passion 2WD MT Galactic Grey Metallic
 

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #277 : 23.Mar.2023, 12:11:47 a.m. »
Eu zic sa cureti bine zona aia si sa vezi daca nu se murdareste iar.
Daca apare iar mizeria atunci trebuie schimbata garnitura de la capac.
Sincer nu m-ar mira, cauciucurile folosite sunt tot mai proaste calitativ.

Si când te duci la ITP o sa-ti dea aia o hârtie cu mentiunea "pierderi de ulei"....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline BlueBear

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #278 : 28.Mar.2024, 09:46:06 a.m. »
Salut,

Sunt posesor de Vitara 2018 1.4 boosterjet cutie AT de cateva luni si am o mare nedumerire legata de turatia la ralanti.

Mai exact, eu am cumparat-o in iarna si inca nu m-am lamurit daca turatia crescuta 1500-1800 rpm la prima pornire cu temperaturi exterioare mai scazute este ceva normal sau e nevoie sa fac o diagnoza. Dupa ce se incalzeste motorul scade la pragul optim ~ 800 rpm. Insa pornirea la rece si 1800 rpm nu cred ca e prea bine pentru motor.... (sau gresesc?)

Totodata, avand bujiile deja schimbate (cele cu iridium) in tot acest timp cand turatia este marita, se aude dar si vede pe turometru o sacadare de 1-200 rpm. (cam la 3 secunde)
Mentionez ca dupa ce ajunge la ~800 rpm motorul merge / se aude impecabil.

Multumesc.
  • Suzuki Vitara S 1.4 K14C
 

Offline koala

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #279 : 28.Mar.2024, 09:56:51 a.m. »
... nu m-am lamurit daca turatia crescuta 1500-1800 rpm la prima pornire cu temperaturi exterioare mai scazute este ceva normal sau e nevoie sa fac o diagnoza...
Este vorba de socul automat (care regleaza turatia motorului la ralanti) si e ceva normal la masinile moderne.
Pe vremuri, atunci cand era frig afata trebuia sa "tragi socul" la Dacia.  :D
Pe scurt, masina ta n-are nimic.
EL COTE - Jimny AT (2006)