Inchideti capota si puneti urechea langa sigla Suzuki. Daca se aude tacanit este supapa de recirculare gaze. Asa face. Zici ca e diesel. In prima instanta am crezut ca este vreun plastic care zornaie sau vreun surub nestrans pe vreun plastic si trepideaza. Am ascultat alte doua Vitara hibrid si asa fac si alea. Deci ori este vreun lot de supape dintr-astea cu viciu din fabrica ori asa sunt construite.
Sau , cel mai elocvent test : Cu motorul pornit scoateti furtunasul din cauciuc care intra in carcasa filtrului de aer. Se trage putin mai tare cu miscari stanga-dreapta usoare. Caraitul / tacanitul va fi evident. Puteti astupa cu degetul furtunul dupa ce l-ati scos sa vedeti ce liniste se face. Cum luati degetul….incepe calvarul. Furtunasul este cel indicat cu sageata rosie.
A mea de noua facea asa. In timp a devenit enervant ca il sesizam mai mult. Bine barem ca din masina nu se aude. De langa ea din exterior se aude , caraie ca un diesel mai ales daca te afli intr o parcare acoperita. Rezoneaza. Enervant. Parca as avea un harb de 20 de ani. I-am tot pistonat la service saptamani la rand. In final la verificare asta mi s-a spus. Refuz total de a schimba piesa pe garantie motivand ca asa o sa faca si cea noua. Daca nu ascultam si alte motoare ca al meu nu credeam. Dar , repet poate fi defect cum a fost cu supapa de vacuum. Asa fac supapele astea de recirculare gaze la relantiu cica. Cand motorul este turat nu mai face , nu se mai aude de pe la 1500 RPM in sus. Probabil este acoperit de sunetul motorului turat sau supapa lucreaza la relantiu , nu stiu. Deci , caraitul asta de la supapa de recirculare gaze + caraitul specific injectiei directe…= tractoras. Bine , injectia este copil mic pe langa supapa asta. Daca dupa ce se astupa furtunasul cu degetul se mai aude bataie sau alte sunete inseamna ca nu este de la asta.
PS : Am ascultat doar 1.4 hibride. Asa fac. La 1.4 normal nu stiu , nu am sesizat sunetul asta dar nici nu am ascultat cu atentie.