Autor Subiect: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet  (Citit de 62291 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline teutzue

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #250 : 05.Ian.2022, 03:27:43 p.m. »
Acesta.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 
The following users thanked this post: Dogy

Offline wolfin

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #251 : 05.Ian.2022, 04:04:02 p.m. »
2 martori se aprind.

Plus

Chek engine.
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Online cristidav

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #252 : 05.Ian.2022, 05:00:56 p.m. »
Dupa spusele omului, s-a aprins martorul cu semnul exclamarii, numarul 40 din linkul lui @cad

@Dogy Cine sta sa verifice din saptamana in saptamana nivelul lichidelor ? Daca ai un por, tot antigelul se poate duce. Si doi la mana, de unde sa stie o reprezentanta cat am mers eu masina ? Poate n-am mers deloc, poate am mers 5 metri si s-a ajuns aici. In primii trei ani sunt obligati sa o ofere. Revizia e facuta din an in an, am ok-ul serviceului, in rest masina TREBUIE sa fie fara cusur in 3 ani. Ulterior, da, e discutabil. Dar am deviat, omul renuntase la garantie. Acu isi cauta motor, dar nu stiu inca pe cheltuiala cui.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline toma

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #253 : 05.Ian.2022, 05:06:06 p.m. »
Nu-i chiar asa @cristidav. Manualul ala spune niste chestii legate de verificarile periodice pe care trebuie sa le faci precum si de ce trebuie sa faci in functie de ce se aprinde in bord... din pacate nu prea il mai citeste nimeni. In functie de ce piese s-au stricat sunt convins ca in multe cazuri se poate determina usor daca s-a mers cu masina in loc sa fie chemata platforma.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: teutzue

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #254 : 05.Ian.2022, 06:36:03 p.m. »
Exact, se pot inclusiv citi erorile din ECU si stabili pe ce perioada au aparut ele concomitent (acolo se salveaza niste log-uri ca în orice sistem de operare si se poate determina usor - de exemplu de câte ori i-a dat cheie cu eroarea respectiva)
Daca omul a mers n zile cu erori în bord pâna când motorul si-a dat duhul atunci e bun de plata.
Optiunea lui cea mai viabila e sa dea o fuga pâna la vecini si sa caute pe acolo motor din dezmembrari.
Ar trebui sa aiba noroc si sa gaseasca la preturi mai ok decât la samsarii nostri.

PS: mi-e când mi-a aparut semnul de "change oil" am sunat frumos la reprezentanta si am mai parcurs maxim 400 de km peste intervalul stabilit.
N-a fost un capat de tara pentru ca nu am exagerat cum fac altii care mai merg nepasatori înca 5000 de km pâna schimba uleiul.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline wolfin

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #255 : 06.Ian.2022, 01:39:00 p.m. »
Din pacate informatia change oil e calendaristica...si nu un senzor prin baie care sa masoare/citeasca cava despre ulei.

Noroc ca in 1.4 se pune ce trebe...5w30 si nu cum e la 1.6...0w20  :notlst:
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Online cristidav

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #256 : 06.Ian.2022, 01:49:03 p.m. »
La 1.6 + 1.4 Hibrid se pune 0W20...

Si eu consider ca ar fi fost mai ok 5W30 pt Romania. Dar daca asta cere producatorul/garantia...
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline wolfin

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #257 : 06.Ian.2022, 01:51:28 p.m. »
E greu cu euro6
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Online cristidav

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #258 : 28.Oct.2022, 10:05:00 a.m. »
Oare-s paranoic? Stiu sigur ca motorul torcea dupa ce se incalzea insa nu l-am mai ascultat cu capota deschisa pana astazi.

https://drive.google.com/file/d/1Mz4kD2oYasMfMrTLlQvZcdcEMZJOsSn6/view?usp=sharing

@Tatallor  Pana la urma ai fost la un service sau ai folosit-o in continuare si tot asa face ?
Am ascultat din nou filmarea (data trecuta avea 10.000 masina mea, acum are 37.000) si tot aud acel tacanit din spatele celui al pompei de inalte.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Myhay

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #259 : 28.Oct.2022, 11:03:47 a.m. »
Inchideti capota si puneti urechea langa sigla Suzuki. Daca se aude tacanit este supapa de recirculare gaze. Asa face. Zici ca e diesel. In prima instanta am crezut ca este vreun plastic care zornaie sau vreun surub nestrans pe vreun plastic si trepideaza. Am ascultat alte doua Vitara hibrid si asa fac si alea. Deci ori este vreun lot de supape dintr-astea cu viciu din fabrica ori asa sunt construite.

Sau , cel mai elocvent test : Cu motorul pornit scoateti furtunasul din cauciuc care intra in carcasa filtrului de aer. Se trage putin mai tare cu miscari stanga-dreapta usoare. Caraitul / tacanitul va fi evident. Puteti astupa cu degetul furtunul dupa ce l-ati scos sa vedeti ce liniste se face. Cum luati degetul….incepe calvarul. Furtunasul este cel indicat cu sageata rosie.

A mea de noua facea asa. In timp a devenit enervant ca il sesizam mai mult. Bine barem ca din masina nu se aude. De langa ea din exterior se aude , caraie ca un diesel mai ales daca te afli intr o parcare acoperita. Rezoneaza. Enervant. Parca as avea un harb de 20 de ani. I-am tot pistonat la service saptamani la rand. In final la verificare asta mi s-a spus. Refuz total de a schimba piesa pe garantie motivand ca asa o sa faca si cea noua. Daca nu ascultam si alte motoare ca al meu nu credeam. Dar , repet poate fi defect cum a fost cu supapa de vacuum. Asa fac supapele astea de recirculare gaze la relantiu cica.  Cand motorul este turat nu mai face , nu se mai aude de pe la 1500 RPM in sus. Probabil este acoperit de sunetul motorului turat sau supapa lucreaza la relantiu , nu stiu. Deci , caraitul asta de la supapa de recirculare gaze + caraitul specific injectiei directe…= tractoras. Bine , injectia este copil mic pe langa supapa asta. Daca dupa ce se astupa furtunasul cu degetul se mai aude bataie sau alte sunete inseamna ca nu este de la asta.

PS : Am ascultat doar 1.4 hibride. Asa fac. La 1.4 normal nu stiu , nu am sesizat sunetul asta dar nici nu am ascultat cu atentie.



  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic