Autor Subiect: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet  (Citit de 62304 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Vecchio

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #180 : 03.Iul.2020, 05:35:45 a.m. »
...........
In alta ordine de idei, a câta oara schimbi tachetul/pompa vietii?
Nu cumva e o defectiune ascunsa care cauzeaza aceeasi problema repetitiva la pompa respectiva?
Ca la o firma serioasa îti dadeau aia alta masina la a n-a reparatie a aceleiasi componente.
E al doilea tachet care urmează a fi schimbat, și încă nu am văzut un dealer Suzuki, capabil să-ți dea altă mașină în locul celei cu probleme - nici măcar pe timpul reparației ( Autohaus Wesely, etc. ).  ;)
  • Vitara 1.4 Passion Allgrip AT/Jymni LJ80
Nu mă cert niciodată cu un prost, că mă aduce la nivelul lui și mă bate cu experiența. Bașca, are și mintea odihnită!
Am o mare calitate - iert foarte repede! Dar am și un mare defect - nu uit nicidată!
 

Offline perfidus

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #181 : 03.Iul.2020, 11:17:12 a.m. »
Daca sunt probleme mai adanci in motor care duc la defectarea tachetului (la pompa nu vad ce anume sa duca la defectare in afara de propriile componente interne) atunci s-ar putea ajunge la inlocuire chiuloasa (prin care se asigura circuitele de ungere) sau chiar la "long block engine" adica bloc motor cu arbore, biele si pistoane/cilindri plus chiuloasa completa cu supape si axe cu came. Nu putem sti in acest moment ce se intampla acolo, piesele uzate schimbate in garantie ar trebui trimise la fabrica pentru o analiza, teoretic.


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline Dogy

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #182 : 03.Iul.2020, 03:11:47 p.m. »
Sa se ajunga la schimbat blocul motor cred ca e cale lunga spre imposibila.
Poate doar daca mergi cu tacanit si zgomote la motor fara sa te mai gandesti ce anume le provoaca, dar cu revizii facute la timp, pana crapa cu totul motorul. Si sa fie inca in garantie (si n-are cum sa nu fie, la 200.000 km sau 10 ani garantie). Sunt curios cum ar trata o astfel de problema Suzuki, dar n-as vrea sa aflu personal.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #183 : 03.Iul.2020, 03:21:48 p.m. »
Tu ai sansa sa faci km aia în primii 4 ani.
Deja ai bifat un sfert.  ;)

M-am mai gândit la ce a zis colegul mai sus, si e posibil ca o ungere deficitara sa cauzeze probleme la tachetul respectiv.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: remarque, Dogy

Offline perfidus

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #184 : 03.Iul.2020, 11:51:34 p.m. »
@Dogy, poate sa se ajunga daca si al treilea tachet (ar fi a doua inlocuire) cedeaza pana intr-o mie de Km. Sunt obligati sa investigheze mai adanc, fara sa astepte sa crape a patra oara.
Eu sper ca nu se va ajunge acolo si poate ca e vorba doar de o componenta prost prelucrata, un lot de piese de clasa a II-a cum se zice..


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline Vecchio

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #185 : 04.Iul.2020, 07:57:20 a.m. »
Cel mai important lucru este să nu cedezi la "Așa fac toate"!. Întotdeauna există cel puțin o soluție! Eu cel puțin așa am procedat toată viața mea! :fluier:
  • Vitara 1.4 Passion Allgrip AT/Jymni LJ80
Nu mă cert niciodată cu un prost, că mă aduce la nivelul lui și mă bate cu experiența. Bașca, are și mintea odihnită!
Am o mare calitate - iert foarte repede! Dar am și un mare defect - nu uit nicidată!
 

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #186 : 07.Iul.2020, 04:36:23 p.m. »
Tu ai sansa sa faci km aia în primii 4 ani.
Deja ai bifat un sfert.  ;)

M-am mai gândit la ce a zis colegul mai sus, si e posibil ca o ungere deficitara sa cauzeze probleme la tachetul respectiv.

E posibil ca ungerea deficitară provocată de o pompă de ulei bolnavă - care nu e de tot moartă - să distrugă și tachetul de la pompa de "înaltă" dar în același timp poate distruge multe altele: cuzineții (bătaia de bielă = fosta mea problemă, zic fosta pentru că acum e pe mâna avocatului), poate  distruge distribuția variabilă (VVT-ul), tacheții, axa cu came, lanțul de distribuție, întinzătorul de lanț, etc. O verificare a pompei ar fi benefică, se poate face cu un instrument dedicat ieftin, etc, etc.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline dthem

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #187 : 07.Iul.2020, 04:48:04 p.m. »
Nu va mai ganditi chiar la cele mai oribile scenarii. Eu am 15k de la schimbarea tachetului si a pompei si totul e ok (deocamdata). Inclin mai mult spre piesa proasta decat problema de ungere. Nu-s mecanic, sunt avocat si eu, dar bielele cred ca se ung direct in baie, nu le ajuta si nici incurca cu nimic o pompa de ulei bolnava.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #188 : 07.Iul.2020, 09:00:32 p.m. »
Bielele propriu zise n-au nevoie de ungere. De ungere au nevoie:
- cuzineții maneton care prind bielele de vilbrochen,
- cuzineții palier care prind vilbrochenul de blocul motor,
- bolțurile care prind pistonul de bielă.
Cuzineții sunt lubrefiați cu ulei în circuitul de ungere (nu prin "balbotare" în baia de ulei) și sunt primii afectați de o eventuală presiune scăzută a uleiului provocată de o pompă ce încă funcționează dar cu un debit cu ceva mai mic. Motivul ? Cea mai mare presiune din întreg circuitul de ungere este la cuzineți, așa e proiectat.

În caz de bătăi la motor se pot face două verificări importante:
1) verificarea presiunii/debitului pompei de ulei, verificare ușor de făcut cu o sculă dedicată și ieftină,
2) verificarea compresiei la motor, care la fel e ușor de făcut cu o sculă dedicată și ieftină.

Tachetul de la pompa de înaltă presiune poate fi afectat doar el de presiunea mică a uleiului numai dacă e obturată doar ramura circuitului de ungere dinspre pompa de înaltă.
« Ultima Modificare: 07.Iul.2020, 09:31:14 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: ntire2000, Tatallor

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #189 : 07.Iul.2020, 09:50:39 p.m. »
Ca sa fac o remarque trista, stii atâta teorie si la ce te-a ajutat?  :)

La ungerea deficitara a acelui tachet m-am gândit din experienta avuta cu un motor de Opel Agila (sor'sa lui Wagon R) la care îmi batea arborele cu came.
Efect al unei pompe de ulei deficitara care mi l-a terminat în 40k de km.
Samsarul de la care luasem masina bagase un aditiv înainte de a o vinde, iar primii 10k de km fenomenul a fost inexistent.
Dupa care am bagat mâna în buzunar.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού