Autor Subiect: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet  (Citit de 62293 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #100 : 19.Feb.2020, 10:33:18 a.m. »
O gasesti si cu aproape 900 USD
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline perfidus

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #101 : 19.Feb.2020, 10:38:24 a.m. »
Asa este pompa e facuta de Bosch. Uite o poza de detaliu din anuntul de pe eBay.
Eu cred ca de fapt tachetul de acționare e cu problema, nu pompa. Care apropo, e mult supraevaluata ca pret pe filiera oficiala. Mai mult de 250 euro nu are cum sa coste.



Edit: Vedeti in clipul Suzuki despre Boosterjet la minutul 1,56 unde este pozitionata pompa de inalta presiune. Fiind actionata de o cama de pe una din axele cu came, apare un joc la acel tachet ce probabil e hidraulic. Nu pare o problema majora (multe motoare au probleme cu tachetii hidraulici) si fiind pe circuitul de ungere se poate invoca oricand si garantia extinsa. La pompa propriuzisa nu cred, pentru ca nu e trecuta in acea lista subtirica de componente ce sunt acoperite de garantia extinsa (la fel nici injectoarele).

« Ultima Modificare: 19.Feb.2020, 11:00:40 a.m. de perfidus »


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline remarque

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #102 : 19.Feb.2020, 11:02:36 a.m. »
Se pare ca am si eu un sunet ciudat la Vitara. Nemergand personal cu ea rar o aud. Am filmat ambele masini la rece si clar Vitara e mult mai zgomotoasa. Initial am suspectat si eu pompa de inalte ca au tot fost cazuri pe forum dar ce-i drept lipseste bataia. E doar un rontait metalic. Am ajuns azi la Radacini si ei suspecteaza ceva la turbo. A ramas sa o duc zilele urmatoare pentru investigatii mai amanuntite. Pe clip intai e filmat S-Crosul si pe urma Vitara. Pareri?

https://storage.rcs-rds.ro/links/ddf3c3ed-ab6d-4e4f-a6a7-3150be999dfb

Multe T-GDI-uri fac la fel. Dar numai în secvența de pornire unde regimul e special: se îmbogățește amestecul, la unele motoare e acționat wastegate-ul turbinei, etc. La pornire la rece turația e sus, după un timp, circa 30 sec. - 1 minut, turația coboară ușor, secvența de pornire se încheie, dacă în acel moment ronțăitul dispare eu zic că poți răsufla ușurat.

Dacă nu e grav, ce sună însă ? Că sună mai tare la Vitara ca la S-Cross.
Sunt posibile vibrații: a scutului termic de pe turbină sau de pe galeria de evacuare, poate vibrează evacuarea propriu zisă (combinat sau nu cu un suport motor, cutie de viteze, antitorsiune prea lejer), toate apărute strict în regimul ăla tranzitoriu de la pornirea la rece ce implică vibrații mari. N-aș exclude racordul flexibil al tobei, cel construit dintr-un fel de împletitură de sârmă și aflat între catalizator și restul galeriei de evacuare, e surprinzător ce zgomotos poate fi uneori. În principiu astea le poți verifica și tu.

Succes !
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline perfidus

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #103 : 19.Feb.2020, 11:28:27 a.m. »
^^ Lantul (intinzator)? Eu asta suspectez. Nu am avut pana acum motor cu distributie pe lant, la curele zgomotul e altfel - mai mult o huruiala decat rontait metalic. Daca e doar la rece nu mi-as face griji. Ne obisnuim cu acest "way of life" :D


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline ntire2000

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #104 : 19.Feb.2020, 11:35:32 a.m. »
Alea câteva minute la rece sunt suficiente pentru o uzura excesiva într-un timp relativ scurt, datorita unei ungeri necorespunzatoare.
Si conform legilor lui Murphy, pica exact când iese din garantie.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline perfidus

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #105 : 19.Feb.2020, 11:48:50 a.m. »
E cam offtopic, dar la Suzuki nu se poate solicita la revizii un ulei de calitate mai buna? Chiar asa pun doar ce vor ei?
Multe zgomote la rece apar datorita uleiului prost.
De exemplu la motorul de 1.4 GMDAT (Chevrolet) de care am tras personal timp de 15 ani fara probleme, tachetii bat la rece din cauza de ulei GM. Cand e proaspat schimbat, timp de cateva luni nu aud nimic la rece. Dupa care la rece incepe sa tacane cca 1-2 minute pana se amorseaza bine. Il schimb si iar nu mai face ceva timp. Cand Chevy avea motorul mai tanar ii puneam ulei Castrol si nu tacanea deloc la rece.


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline dthem

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #106 : 19.Feb.2020, 11:50:39 a.m. »
Ba da, poti teoretic. Care ar fi un ulei mai bun? Ii fortez eu sa-l puna la urmatoarea revizie.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline ntire2000

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #107 : 19.Feb.2020, 12:23:48 p.m. »
Ravenol, de exemplu.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline remarque

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #108 : 19.Feb.2020, 12:57:07 p.m. »
Off-topic:
Mă uit de mult la DXG SAE 5W-30 (cel USVO, varianta veche nu e USVO):
https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-dxg-sae-5w-30/
Are:
- bază PAO, e full sintetic,
- low SAPS (nu înfundă catalizatorul),
- HTHS nu foarte mare dar suficient, de 3,1 (peste limita C2 de 2,6, adică uzură mică, combinat cu un consum relativ redus de carburant),
- nu prea are Ca (previne LowSpeed Pre-Ignition = boala GDI/T-GDI-urilor),
- Noack Volatility de 6 adică de vis (pentru eliminare depuneri supape = boala GDI/T-GDI-urilor),
- PourPoint de -57 grade (porniri la rece fără uzură intensă), etc.
E unul din cele mai bune uleiuri de pe piață pentru un GDI/T-GDI. Nu l-am testat dar are specificații/review-uri excelente.

On-topic:
Lanțul are de obicei un preîntinzător mecanic și un întinzător hidraulic, dacă unul din astea are probleme într-adevăr sună. Sau dacă n-ai presiune la ulei. 
La T-GDI-urile zgomotoase la pornirea la rece imediat ce turația scade zgomotul dispare chiar dacă imediat ridici la loc turația din accelerație. Zgomotul apare strict/dar strict numai în regimul acela tranzitoriu de pornire la rece.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: kellogs, Dogy, dthem, perfidus

Offline Dogy

Re: Re: Probleme motor 1.4 boosterjet
« Răspuns #109 : 20.Feb.2020, 09:57:33 a.m. »
Pare o problema a motoarelor 1.4. Cu motor de 1 litru nu s-a plans nimeni - si asa sa ramana. Totusi, e o problema de motor si ar trebui acoperita de garantia 3+7 ani.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip