Autor Subiect: problema motor  (Citit de 5718 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline nicum

Re: problema motor
« Răspuns #30 : 02.Oct.2019, 01:33:54 p.m. »
Salutare din nou. A aparut o situatie si poate voi stiti despre asta. Motorul meu se pare ca are distributia simpla si alte motoare la care m-am uitat, inclusiv cel pe care l-am primit de pe Ignis, au distributia variabila. Unii spun ca pt anul 2007-2008 cum e masina mea ar fi imposibil  ca distributia sa nu fie variabila. Codul motor e fix acelasi. E posibil sa existe doua variante ale aceluiasi motor de Swift? Daca motorul meu are distributia simpla, nu ar fi posibil de adaptat cel cu distributie variabila? Ce ar presupune asta? Mecanicul de la service evident imi spune ca are o mufa in plus si nu stie ce sa racordeze la ea. Aveti vreo idee?
« Ultima Modificare: 02.Oct.2019, 01:44:29 p.m. de nicum »
  • Suzuki Swift 4WD
 

Offline Leutz

Re: problema motor
« Răspuns #31 : 02.Oct.2019, 03:47:37 p.m. »
Din nefericire trecerea de la non-VVT la VVT sau invers nu e chiar asa simpla, intrucat sunt ceva diferente; si mecanice si (evident) de soft. Daca mecanicul tau nu prea stie care-i treaba... nu-i a bine.

Uite aici un link cu explicatii destul de clare chiar si pentru amatori ca noi.

Din nefericire, e foarte posibil ca motorul luat de pe Ignis sa fie non-VVT. Ignis, Swift, SX4 si inca cateva modele din vremea aia aveau motoarele Suzuki din seria MxxA, care sunt in majoritate cu VVT, dar nu obligatoriu. Unele din ele au avut multiple versiuni sub acelasi cod de motor. M13A a fost si VVT si non-VVT.

Motorul de 1.3 de pe Swift-ul acelor ani era M13A cu VVT.
Ignisul de 1.3, din cate imi aduc aminte, era M13A fara VVT.

Deci in principiu, daca ce-am presupus mai sus e adevarat, ti-ar trebui o conversie de la VVT-ul tau la non-VVT-ul de pe Ignis. Link-ul postat mai sus exact la asta se refera. Acolo e pentru motoare GM, dar nu conteaza. Principiul si diferentele constructive sunt similare. In orice caz, e substantial mai mult decat "o mufa" in plus sau minus. Arata-i mecanicului link-ul si studiati in special poza comparativa cu capacul distrbutiei la VVT si non-VVT. Apoi vedeti cum e la motoarele tale. Altfel, da o cautare pe net si vezi exact ce versiuni de M13A s-au pus pe cele doua masini. Trebuie sa fie pe undeva informatia.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline nicum

Re: problema motor
« Răspuns #32 : 02.Oct.2019, 04:10:50 p.m. »
Din nefericire trecerea de la non-VVT la VVT sau invers nu e chiar asa simpla, intrucat sunt ceva diferente; si mecanice si (evident) de soft. Daca mecanicul tau nu prea stie care-i treaba... nu-i a bine.

Uite aici un link cu explicatii destul de clare chiar si pentru amatori ca noi.

Din nefericire, e foarte posibil ca motorul luat de pe Ignis sa fie non-VVT. Ignis, Swift, SX4 si inca cateva modele din vremea aia aveau motoarele Suzuki din seria MxxA, care sunt in majoritate cu VVT, dar nu obligatoriu. Unele din ele au avut multiple versiuni sub acelasi cod de motor. M13A a fost si VVT si non-VVT.

Motorul de 1.3 de pe Swift-ul acelor ani era M13A cu VVT.
Ignisul de 1.3, din cate imi aduc aminte, era M13A fara VVT.

Deci in principiu, daca ce-am presupus mai sus e adevarat, ti-ar trebui o conversie de la VVT-ul tau la non-VVT-ul de pe Ignis. Link-ul postat mai sus exact la asta se refera. Acolo e pentru motoare GM, dar nu conteaza. Principiul si diferentele constructive sunt similare. In orice caz, e substantial mai mult decat "o mufa" in plus sau minus. Arata-i mecanicului link-ul si studiati in special poza comparativa cu capacul distrbutiei la VVT si non-VVT. Apoi vedeti cum e la motoarele tale. Altfel, da o cautare pe net si vezi exact ce versiuni de M13A s-au pus pe cele doua masini. Trebuie sa fie pe undeva informatia.

Salut! Mersi pentru explicatii. o sa studiez si link-ul cand am putin timp. Suna aiurea sa fi existat acelasi tip de motor cu si fara VVT. Nu am sa inteleg niciodata existenta a atator chestii diferite. Din cate am inteles, motorul meu care e pe masina si pe care vreau sa il inlocuiesc, nu are VVT. In schimb cel luat de pe Ignis si alte cateva de SWIFT pe care le-am vazut, au VVT. De exemplu, tocmai am vazut un motor de Swift, la dezmembrari, din 2005 care are VVT. Al meu din 2007 nu are VVT cica. Dar incerc sa pun si o poza sa va arat ce diferenta mi-a semnalat mecanicul. Motorul din stanga e de pe Ignis si are acea mufa albastra care vine de la ceva. In dreapta e motorul meu care se pare ca nu are asa ceva. 
  • Suzuki Swift 4WD
 

Offline Leutz

Re: problema motor
« Răspuns #33 : 02.Oct.2019, 05:44:47 p.m. »
M-am uitat un pic pe net (Wikipedia). Se pare ca Ignis-ul a avut totusi motor M16A in varianta cu VVT. La fel si Swift-ul.

Am cautat apoi imagini pe google. Am gasit poze cu capacul distributiei la Ignis si la Swift, la fel ca cele din poza ta. Sunt pe pagini cu motoare SH de vanzare prin Europa. Motoarele respective (multiple poze, pe multiple site-uri) sunt descrise ca M13A VVT si la Ignis si la Swift.

Deci una peste alta ambele motoare au vvt, zic eu.

Am remarcat apoi ca firul respectiv exista la ambele. In poza ta capacul de la motorul Swift-ului este chel. Acolo unde tii degetul este o gaura. Daca era cu accesoriile pe el (gasesti poze pe google), pe gaura aia este o piesa similara cu cea in care este conectat firul la capacul de Ignis. Daca te uiti la firul de la Ignis, el nu intra ca atare in motor, ci se conecteaza la piesa aia neagra oarecum cilindrica. Acolo banuiesc ca daca dai piesa la o parte gasesti o gaura similara cu aia care la Swift e in coltul de sus. Fara sa fiu mecanic, as zice ca acea piesa poate sa fie "camshaft position sensor" sau ansamblul care tine senzorul (care senzor intra cumva prin gaura respectiva). Deci asa, parerea mea de habarnist e ca din diverse motive constructive au scos/bagat senzorul respectiv in motor prin locuri diferite; si-atata tot. Ca sa testez ipoteza am cautat si un motor m16A cu vvt pentru Jimny din aceeasi perioada. Acolo capacul e similar cu celelalte doua, acea piesa cu firul respectiv exista in continuare, insa este altundeva pe capac. Deci aproximativ acelasi motor pus pe 3 modele si din ratiuni de design cunoscte doar lor, au bagat senzorul prin 3 locuri diferite.

Evident, poate zic numai prostii  :-)), dar incerc sa fiu de folos... ce sa fackkk  :-))
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline nicum

Re: problema motor
« Răspuns #34 : 02.Oct.2019, 09:18:21 p.m. »
M-am uitat un pic pe net (Wikipedia). Se pare ca Ignis-ul a avut totusi motor M16A in varianta cu VVT. La fel si Swift-ul.

Am cautat apoi imagini pe google. Am gasit poze cu capacul distributiei la Ignis si la Swift, la fel ca cele din poza ta. Sunt pe pagini cu motoare SH de vanzare prin Europa. Motoarele respective (multiple poze, pe multiple site-uri) sunt descrise ca M13A VVT si la Ignis si la Swift.

Deci una peste alta ambele motoare au vvt, zic eu.

Am remarcat apoi ca firul respectiv exista la ambele. In poza ta capacul de la motorul Swift-ului este chel. Acolo unde tii degetul este o gaura. Daca era cu accesoriile pe el (gasesti poze pe google), pe gaura aia este o piesa similara cu cea in care este conectat firul la capacul de Ignis. Daca te uiti la firul de la Ignis, el nu intra ca atare in motor, ci se conecteaza la piesa aia neagra oarecum cilindrica. Acolo banuiesc ca daca dai piesa la o parte gasesti o gaura similara cu aia care la Swift e in coltul de sus. Fara sa fiu mecanic, as zice ca acea piesa poate sa fie "camshaft position sensor" sau ansamblul care tine senzorul (care senzor intra cumva prin gaura respectiva). Deci asa, parerea mea de habarnist e ca din diverse motive constructive au scos/bagat senzorul respectiv in motor prin locuri diferite; si-atata tot. Ca sa testez ipoteza am cautat si un motor m16A cu vvt pentru Jimny din aceeasi perioada. Acolo capacul e similar cu celelalte doua, acea piesa cu firul respectiv exista in continuare, insa este altundeva pe capac. Deci aproximativ acelasi motor pus pe 3 modele si din ratiuni de design cunoscte doar lor, au bagat senzorul prin 3 locuri diferite.

Evident, poate zic numai prostii  :-)), dar incerc sa fiu de folos... ce sa fackkk  :-))

 :good: :good: prostii, prostii dar macar e o perspectiva si din cate vad si eu la niste rezultate pe net s-ar putea sa ai dreptate...maine ma infiintez de dimineata la service sa vad cu ochii mei daca ceea ce spui macar se apropie de realitate. Sa ma uit si in cartea masinii sa vad ce motor e (cu sau fara VVT). Pacat ca deja am returnat celalat motor sa fac o comparatie la fata locului, dar o sa vad eu. Dar daca ar fi cum spui, imi vine intrebarea: daca doar pozitia senzorului difera, de ce masina ar fi incompatibila cu motorul nou? Daca e acelasi senzor, practic ar trebui un nou cablu mai lung care sa ajunga in sau de la noua pozitie. Eu nu stiu detalii tehnice si sunt si mai habarnist ca tine cand vine vb de motoare, doar ca daca mi se ofera destule date tehnice pot intui o logica in situatia in care am vazut ca multi nu ar gandi putin mai departe. Asa ca daca cineva poate sa confirme/infirme ceea ce s-a spus ar fi binevenit.
 
  • Suzuki Swift 4WD
 

Offline ntire2000

Re: problema motor
« Răspuns #35 : 02.Oct.2019, 10:00:35 p.m. »
Ignis 1.3 din 2006 în mod sigur avea VVT.
Al meu avea.

Apropo, fara senzorul ala nu merge?
Nu se poate "evita" absenta/prezenta lui din soft?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline nicum

Re: problema motor
« Răspuns #36 : 02.Oct.2019, 11:02:26 p.m. »
Ignis 1.3 din 2006 în mod sigur avea VVT.
Al meu avea.

Apropo, fara senzorul ala nu merge?
Nu se poate "evita" absenta/prezenta lui din soft?

Motorul pe care tocmai l-am returnat era de pe Ignis, 2006, si avea VVT.
Legat de senzor, din cate imi dau seama din articolul urmator, parca nu. Dar poate sunt nuante de luat in considerare.
http://www.e-automobile.ro/categorie-electronica/139-senzor-ax-came.html
  • Suzuki Swift 4WD
 

Offline nicum

Re: problema motor
« Răspuns #37 : 03.Oct.2019, 02:06:59 p.m. »
Am fost la service si m-am uitat ca mata(pisica) in calendar. Mecanicul sustine ca motorul meu are distributie simpla si ca acel sensor, care intradevar este pentru pozitia axului cu came, nu stie unde sa il lege pe masina mea. Acum ma gandesc...sa fi fost pus pe masinile 4x4 un motor cu distribiutie simpla, fata de cele cu tractiune fata pe care sa fi fost pus distributie variabila? Nu mai stiu ce sa fac
  • Suzuki Swift 4WD
 

Offline LeonardSZK

Re: problema motor
« Răspuns #38 : 04.Oct.2019, 08:19:40 a.m. »
Nu este senzor. Mufa albastra este de la o supapa pe circuitul de ulei pentru VVT. E controlata de ECU.
Suzuki SX4 1.6 GS 4x4, Lagoon Turqoise
 

Offline nicum

Re: problema motor
« Răspuns #39 : 04.Oct.2019, 10:56:50 a.m. »
Nu este senzor. Mufa albastra este de la o supapa pe circuitul de ulei pentru VVT. E controlata de ECU.

Mersi! Deci am inteles fix aiurea ce mi-a spus si mecanicul si le-am potrivit cum mi s-a parut mie mai usor. Si mecanicul a mentionat ceva similar dar cum sunt un noob... In fine, e clar. Am vb la reprezentanta si mi-au spus ca ei pot inlocui motorul pt o manopera in jur de 2200-2300 lei. La intrebarea daca pe acelasi cod motor sunt motoare diferite, mi-au confirmat ca sunt mai multe tipuri ce difera sensibil intre ele, inclusiv chestia cu distributia. Pe de alta parte la intrebarea cum vad daca un motor de la dezmembrari e acelasi cu cel de pe masina, cei de la reprezentanta mi-au spus doar prin a-l monta, iar cei de la dezmembrari doar pe baza de...poze :)) In fine, deci trebuie sa ma mai joc putin. Deocamdata mersi tuturor pentru pareri. Mai revin dupa joaca. 
  • Suzuki Swift 4WD