0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Din nefericire trecerea de la non-VVT la VVT sau invers nu e chiar asa simpla, intrucat sunt ceva diferente; si mecanice si (evident) de soft. Daca mecanicul tau nu prea stie care-i treaba... nu-i a bine.Uite aici un link cu explicatii destul de clare chiar si pentru amatori ca noi.Din nefericire, e foarte posibil ca motorul luat de pe Ignis sa fie non-VVT. Ignis, Swift, SX4 si inca cateva modele din vremea aia aveau motoarele Suzuki din seria MxxA, care sunt in majoritate cu VVT, dar nu obligatoriu. Unele din ele au avut multiple versiuni sub acelasi cod de motor. M13A a fost si VVT si non-VVT.Motorul de 1.3 de pe Swift-ul acelor ani era M13A cu VVT.Ignisul de 1.3, din cate imi aduc aminte, era M13A fara VVT.Deci in principiu, daca ce-am presupus mai sus e adevarat, ti-ar trebui o conversie de la VVT-ul tau la non-VVT-ul de pe Ignis. Link-ul postat mai sus exact la asta se refera. Acolo e pentru motoare GM, dar nu conteaza. Principiul si diferentele constructive sunt similare. In orice caz, e substantial mai mult decat "o mufa" in plus sau minus. Arata-i mecanicului link-ul si studiati in special poza comparativa cu capacul distrbutiei la VVT si non-VVT. Apoi vedeti cum e la motoarele tale. Altfel, da o cautare pe net si vezi exact ce versiuni de M13A s-au pus pe cele doua masini. Trebuie sa fie pe undeva informatia.
M-am uitat un pic pe net (Wikipedia). Se pare ca Ignis-ul a avut totusi motor M16A in varianta cu VVT. La fel si Swift-ul.Am cautat apoi imagini pe google. Am gasit poze cu capacul distributiei la Ignis si la Swift, la fel ca cele din poza ta. Sunt pe pagini cu motoare SH de vanzare prin Europa. Motoarele respective (multiple poze, pe multiple site-uri) sunt descrise ca M13A VVT si la Ignis si la Swift.Deci una peste alta ambele motoare au vvt, zic eu.Am remarcat apoi ca firul respectiv exista la ambele. In poza ta capacul de la motorul Swift-ului este chel. Acolo unde tii degetul este o gaura. Daca era cu accesoriile pe el (gasesti poze pe google), pe gaura aia este o piesa similara cu cea in care este conectat firul la capacul de Ignis. Daca te uiti la firul de la Ignis, el nu intra ca atare in motor, ci se conecteaza la piesa aia neagra oarecum cilindrica. Acolo banuiesc ca daca dai piesa la o parte gasesti o gaura similara cu aia care la Swift e in coltul de sus. Fara sa fiu mecanic, as zice ca acea piesa poate sa fie "camshaft position sensor" sau ansamblul care tine senzorul (care senzor intra cumva prin gaura respectiva). Deci asa, parerea mea de habarnist e ca din diverse motive constructive au scos/bagat senzorul respectiv in motor prin locuri diferite; si-atata tot. Ca sa testez ipoteza am cautat si un motor m16A cu vvt pentru Jimny din aceeasi perioada. Acolo capacul e similar cu celelalte doua, acea piesa cu firul respectiv exista in continuare, insa este altundeva pe capac. Deci aproximativ acelasi motor pus pe 3 modele si din ratiuni de design cunoscte doar lor, au bagat senzorul prin 3 locuri diferite.Evident, poate zic numai prostii , dar incerc sa fiu de folos... ce sa fackkk
Ignis 1.3 din 2006 în mod sigur avea VVT.Al meu avea.Apropo, fara senzorul ala nu merge?Nu se poate "evita" absenta/prezenta lui din soft?
Nu este senzor. Mufa albastra este de la o supapa pe circuitul de ulei pentru VVT. E controlata de ECU.