Autor Subiect: Jante non OEM  (Citit de 7730 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline teutzue

Jante non OEM
« : 20.Aug.2019, 03:00:32 p.m. »
Salut tuturor,

Recent am schimbat jantele OEM cu un set de jante pe 17 inch de Mitsunishi ASX pe al meu S-cross. Jantele nu au senzori insa am reusit sa scap de eroarea enervanta cu un simulator TMPS.

Ca sa nu mai deschid un topic nou, va intreb aici despre inele de centrare necesare. Jantele neffind OEM, e nevoie de inele. Eu am pus un set facut la un 3D printer din PETG ca material. Ca dimensiuni sunt bune dar am o frica la temperaturi mai ridicate, s-ar putea topi? Stie cineva la ce temperatura ajunge locul unde sta inelul de centrare la franare?

Din ce gasesc pe net PETG se deformeaza la 80 de grade.
Conform acestui video, , s-ar putea sa fie ok.

Este cineva cu experienta in printarea 3D care mi-ar putea da vre-un sfat?

« Ultima Modificare: 20.Aug.2019, 11:26:11 p.m. de yeti »
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 
The following users thanked this post: kellogs

Offline steph

Re: Jante non OEM
« Răspuns #1 : 20.Aug.2019, 04:02:03 p.m. »
Gasit pe un forum:

It really depends on your situation and what you are equipped with. At a track day with race pads it will probably get pretty warm since it's the most amount of braking you will ever acheive in a single day. That and race pads operate at temps that are way higher than those *****ty stock pads.

The last track day i was at i was using someones pyrometer to measure heat on my tires, rotor, and hub. About several minutes off the track, rotor surface temperature was a little above 500 F. Hub temperature(taken directly in the center where the center cap of a wheel is) was about 230 F. So at the center of a wheel i would imagine it gets pretty warm. What you also have to see is how hot your tire gets, but i wouldn't worry about how hot your wheel gets on the street.

my .02 cents


Cat avem noi la Suzuki si cat e gaura la asx? Ca slabe sanse sa nu gasesti inele gata facute: https://www.aluo.ro/ro/inele-centrare-jante
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 
The following users thanked this post: teutzue

Offline teutzue

Re: Jante non OEM
« Răspuns #2 : 20.Aug.2019, 04:35:16 p.m. »
La suzuki s-cross e 60.1 iar la asx 67.1. Am gasit ceva de plastic ABS. Cumva nu as cumpara daca cele pe care le am printate sunt ok (le-am pus in graba ca aveam un drum de facut urgent). Eram ingrijorat de temperatura doar.

Deci cumva pt strada ar fi ok..
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline jante.otel

Re: Jante non OEM
« Răspuns #3 : 20.Aug.2019, 05:53:06 p.m. »
In zona gaurii centrale nu ai variatii termice care sa-ti ridice semne de intrebare. In principiu nici solicitari mecanice majore n-ar fi ca sunt preluate de conurile gaurklor de prindere.
Daca esti insa ingrijorat sinpoate realizezi ca roata e element de siguranta (adica ruperea  ei poate duce la accident major) de ce nu ti-ai luat jante de Suzuki?
Mai bine te-ai intreba la ce sarcina sunt omologate rotile tale (fata de Suzuki) ceea ce inseamna "la cati km/ciclii de rotatie apare riscul de rupere"
  • S-Cross
jante.otel@yahoo.ro

Tel: 0799354972
 

Offline teutzue

Re: Jante non OEM
« Răspuns #4 : 20.Aug.2019, 07:30:27 p.m. »
Salut si multumesc de raspuns. Ma bucur ca nu sunt variatii termice mari in zona gaurii centrale.

Nu poate, ci sigur reealizez ca roata e un element de siguranta si prin urmare am ales sa iau jante OEM (nu orice producator AM) dar in cazul asta nu de Suzuki. Nu stiu la ce sarcina sunt omologate dar jantele sunt luate noi. Mai mult, daca zici strict de sarcina, adica greutate, empiric ma gandesc ca Asx-ul (1450kg) e si el crossover de talie asemanatoare cu S-crossul (1170kg). Ceea ce tine de "la cati km/cicluri de rotatii apare riscul de rupere", jantele sunt noi si mai am de gand sa mai merg ~100k km pana dau masina si fiind OEM nu-mi fac griji.

Am ales sa nu iau suzuki ca sunt scumpe si cele de Asx se potrivesc avand nevoie numai de inele de centrale.

Ca idee cam asa arata jantele :).

P.s.: Sper sa nu fi poluat prea mult topicul asta.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline shpeedy

Re: Jante non OEM
« Răspuns #5 : 20.Aug.2019, 11:04:25 p.m. »
Scuze, poate e ceva ce-mi scapa...

Inele de centrare din plastic?! O fi (mult mai) termo-rezistent fata de alte combinatii, dar totusi vorbim de plastic. Logic vorbind, chiar presupunand ca miscarea de rotatie nu ar genera o temperatura periculoasa pentru inelele de centrare printate 3D, dar in zona respectiva mai este o sursa de caldura ce nu cred ca ar trebui neglijata - sistemul de franare... Atunci cand poti ajunge cu discurile de frana inrosite de la franari repetate, oare cum s-ar comporta niste inele de centrare de plastic?!

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline steph

Re: Jante non OEM
« Răspuns #6 : 20.Aug.2019, 11:36:35 p.m. »
La caldura data de frane se referea si el. Orice jante afetrmarket vine cu inele centrale de plastic.  Un model de janta cu o gaura ce centrare generoasa si o mie de dimensiuni de inele. Nu sunt din plastic chior insa. E un textolit/compozit ceva.
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 

Offline boga81

Re: Jante non OEM
« Răspuns #7 : 21.Aug.2019, 12:32:19 a.m. »
Eu as lua niste inele de centrare, nu le-as lasa pe cele printate. Sunt si ieftine. Cand am cautat pentru mine am gasit si pe olx. Nu stiu cat pot rezista cele printate.
Ca idee, ne poti spune diferenta de pret intre jante?

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline teutzue

Re: Jante non OEM
« Răspuns #8 : 21.Aug.2019, 11:06:30 a.m. »
Salut,

Multumesc moderatorului ca a creat un topic nou.

Voi instala altele inele la urmatorul schimb de jante iarna-vara ca sa fiu linistit. Momentan folosesc ce am.
Janta a fost 600 lei/bucata, noua cu factura.

Later Edit: Acum am citit mai bine intrebarea, diferenta de pret ar fi cam 100 de lei/janta din experienta mea. Cumva mi-a placut si modelul mai mult decat ce era disponibil la Suzuki. Exceptie faceau jantele de sss 2019 care erau insa peste buget.

« Ultima Modificare: 21.Aug.2019, 01:24:40 p.m. de toma »
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline teutzue

Re: Jante non OEM
« Răspuns #9 : 13.Sep.2019, 10:52:26 p.m. »

Inelele de plastic au fost schimbate cu unele din aluminiu. La viteza mare, a disparut bataia ritmica data de inelele proaste. Inelele erau rupte 2 din ele iar altele 2 erau lipite de butuc semn ca s-au si incalzit/deformat.

In concluzie, ajung sa confirm ce mi-a zis instictul (dar constrans de circumstante l-am ignorat), nu puteti inele de centrare printate 3D.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 
The following users thanked this post: gabineg, wolfin