0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Din cate știu viteza afișată e intenționat mai mica cu aproximativ 10% din motive de scandal, poliție și procese. Dacă te prinde radarul cu 62 și tu urli sus și tare că ai avut 60 pe bord, cine intră la înghesuiala? Așa e mult mai în siguranță producătorul, că viteza reală e sub cea arătată pe bord.
Plus, mai e și problema roților. Cât de umflate sunt, cât de dilatat e cauciucul, cât de tocit, dacă e 16 sau 17... Având în vedere că vitezometrul e probabil calculat la numărul de rotații a rotii, e clar ca diferența între un cauciuc nou și unul tocit la jumătate, în perfect aceleași condiții, cred că e destul de mare. Un calcul scurt: rotile mele de 17: au 55 în înălțime, deci adaugă (110 la diametru + 431.8 janta) * 3,14 = 1701,25 mm circumferința rotii. La 1000 de rotații am avea 1,70125 km. Dacă avem anvelopa la jumătate tocita, diametrul se reduce cu 8 mm, deci la 1000 de rotații avem 1,67613 km, procentual 1,5%, deci 100 km pe bord sunt 98,5 reali.
Eu îl folosesc doar pentru ecranul cu putere și cuplu, mi se pare foarte cool.
Da, afisajul consumului instant e o gluma nereusita. In privinta vitezei, am constatat ca atunci cand setez viteza pe ACC, "stie" sa mearga foarte aproape de cea reala, de pe GPS. De ex: setez viteza de croaziera la 140 km/h, dar in bord viteza este de peste 145 km/h, iar cea reala de pe Waze e de cca 138 km/h.
Asta ar putea duce undeva. Trecind peste unitatile de masura lipsa (din ce imi amintesc circumefrinta e la vreo 2m, insa nu am ruleta la mine; oricum, nu este esential) ramane totusi intrebarea: De ce nu indica cele doua instrumente de bord aceeasi valoare pentru acelasi parametru masurat ? E cam dubios, indiferent de uzura si presiunea din anvelope. Daca pun si OBD parca vad ca are sa imi dea inca alta viteza...