Autor Subiect: Pornirea corectă  (Citit de 3523 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Nica

Re: Pornirea corectă
« Răspuns #10 : 11.Dec.2019, 03:51:29 p.m. »
la diesel, pe vreme foarte rece, dacă apeşi ambreajul şi apoi buton nu va porni instant ci va sta o scurtă perioadă până se stinge martorul pentru bujia incandescenta şi apoi porneşte
Deci software maşina ştie când e pregătită
 
The following users thanked this post: toma

Offline smiley

Re: Pornirea corectă
« Răspuns #11 : 11.Dec.2019, 04:08:07 p.m. »
@Fujitsu Mi-ar placea sa stiu si de ce pentru urmatoarele :
"La turbo: aștepți un minut la relanti înainte să pleci, daca vrei sa protejezi turbo."
Parerea mea e ca de bun simt ar fi sa stai 10 15 secunde sa fii sigur ca uleiul a ajuns in locurile unde trebuie sa ajunga.dupa care sa mergi linistit pana iti ajunge motorul la temperatura optima si in cazul in care mergi ca la NFS sa astepti 1 minut inainte sa opresti motorul sa nu ti se prajeasca uleiul in turbina super incinsa .

Degeaba astepti un minut si dupa minutul ala mergi tare, ungerea cu motorul neajuns la temperatura optima e slaba.


"PS: conducerea cu carburant puțin în rezervor este contraindicata la diesel. La benzinare e mai puțin important acest aspect."

Mi se pare la fel de neindicat in ambele situatii cat timp avem pompa de benzina sau motorina. Practic fara motorina sau benzina suficienta pompa nu mai e submersata deci nu mai ai racirea la fel de buna.  Oricum mi se pare mit sau un factor nesemnificativ care sa duca la vreo defectiune, ce-i cu adevarat rau e sa ramai fara benzina sau motorina  .

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Fujitsu

Re: Pornirea corectă
« Răspuns #12 : 11.Dec.2019, 07:45:09 p.m. »
Mă gândesc că despre ungere e vorba pentru protejarea turbo. In sarcina daca pornește turbo neuns suficient, se uzează mai repede.
De ce un minut și nu 15 sec ? Probabil că 15 sec nu sunt suficiente.
Partea cum că mergi încet după ce pornești și asta ar fi echivalent cu statul pe loc - nu pot să mă pronunț dacă e ok. Am citat din recomandarile  unui specialist.
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline jante.otel

Re: Pornirea corectă
« Răspuns #13 : 13.Dec.2019, 07:16:19 a.m. »
Pornirea corecta... ce subiect misto si aparent neimportant.
Sunt sigur ca eu pornesc corect masina mea keyless, cu cutie automata.
Deci: ma urc in masina si apas pe buton. Si Zuza a pornit. Ce poate fi mai corect de atat?
 :D
  • S-Cross
jante.otel@yahoo.ro

Tel: 0799354972
 
The following users thanked this post: toma, cristi67m

Offline Fujitsu

Re: Pornirea corectă
« Răspuns #14 : 13.Dec.2019, 07:18:48 a.m. »
Era vorba de pornirea de pe loc , nu de pornirea motorului prin apăsarea butonului.
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline jante.otel

Re: Pornirea corectă
« Răspuns #15 : 13.Dec.2019, 09:34:50 a.m. »
M-ai prins. Méa culpa.
  • S-Cross
jante.otel@yahoo.ro

Tel: 0799354972
 

Offline Garett

Re: Pornirea corectă
« Răspuns #16 : 13.Dec.2019, 02:38:01 p.m. »
Uite si manualul ce spune despre asta:
Huh?
La manuala trebuie pornita cu schimbatorul pe Neutru? Habar n-aveam, la GV porneam motorul cu cutia in 1 si n-avea nici o greata.
La asta stau cam un minut vara si vreo 3-4 iarna, pana mi se pare mie ca turatia e constanta.
  • S-Cross Luxus AT 2017 Cool White Pearl
 

Online enicky

Re: Pornirea corectă
« Răspuns #17 : 13.Dec.2019, 05:44:34 p.m. »
Era vorba de pornirea de pe loc ,
... Méa culpa.

 Topicul a pornit de la pornirea motorului !
@Fujitsu a spus  si e ok :
La motoarele pe benzina: nu contează dacă se sting sau nu martorii de pe bord înainte de pornirea motorului.
La diesel: trebuie sa se stingă neapărat martorul pentru bujia incandescentă.

   Urmatoarele 2 puncte mentionate de el sunt optionale.
 
   Discutiile astea cu 10sec, 15sec cred ajung usor in zona de ridicol....
Ce este asa complicat ?!!!!!!!!!!!
 
   Daca ai ambreiajul apasat, credeti ca are vreo importanta in ce pozitie sta schimbatorul cutiei?!
@garett poate sa fie si in aVIIa, masina oricum porneste.
   
    Ce n-am observat sa se mentioneze aici, este faptul ca nu poti porni motorul fara a se calca ambreiajul. Adica daca vrei sa pornesti de afara fara sa stai pe scaun, sau din scaunul pasagerului, nu vei reusi.   

   Esential mi se pare pana la urma, cu masina sa NU te grabesti : sa nu te grabesti la pornire, sa nu te grabesti la plecarea de pe loc(adica nu in scartait de roti!), sa nu te grabesti in oras, sa nu te grabesti pe autostrada(din graba se produc accidentele!), s.a.m.d.(dar nici sa dormi pe tine!)
 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Pornirea corectă
« Răspuns #18 : 13.Dec.2019, 06:29:14 p.m. »
Eu la a mea recunosc ca reusesc s-o pornesc si de pe partea pasagerului - iese din viteza fara apasarea ambreiajului si dau cheie fara s-o ajut cumva din acceleratie...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14607
  • Thanked: 3537 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Pornirea corectă
« Răspuns #19 : 13.Dec.2019, 06:37:01 p.m. »
Si mie mi-a demonstrat asta un tip care mi-a montat senzorii de parcare pe spate. :D
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice