Autor Subiect: Ulei recomandat  (Citit de 74567 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline bisti

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #80 : 08.Oct.2014, 06:19:11 p.m. »
Pentru ca trebuie sa fac schimbul de ulei motor si cutie viteze, am cerut ceva preturi la Eneos. Intrebarea este : care din ele este mai potrivit la o masina de 3 ani vechime si ~40.000 km la bord ?

Ulei de motor Eneos Premium Ultra 0W20                1L   28 ron
Ulei de motor Eneos Premium Ultra 0W20                4L   105 ron
Ulei de motor Eneos Sustina 0W50      1L      55 ron
Ulei de motor Eneos Sustina 0W50      4L     220 ron
Ulei de motor Eneos Sustina 5W30      1L      50 ron
Ulei de motor Eneos Sustina 5W30      4L      195 ron
Ulei de motor Eneos Sustina 5W40      1L       48 ron
Ulei de motor Eneos Sustina 5W40      4L      180 ron
Ulei de motor Eneos Premium Hyper 5W30               1L   29 ron
Ulei de motor Eneos Premium Hyper 5W30               4L   110 ron
Ulei de motor Eneos Premium Hyper 5W40               1L   29 ron
Ulei de motor Eneos Premium Hyper 5W40               4L   110 ron

Pentru cutia de viteze manuala se poate utiliza:
Ulei de transmisie Eneos Premium Multi Gear 75W90      1L   30 ron


Multumesc.

Precizez ca momentan am Premium Ultra 0w20 tot de la Eneos.
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #81 : 08.Oct.2014, 08:12:32 p.m. »
Ce clasificari API si ACEA au?

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Ulei recomandat
« Răspuns #82 : 08.Oct.2014, 08:44:13 p.m. »
Manualul masinii nu te ajuta?
Go Terios!!!:)
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Ulei recomandat
« Răspuns #83 : 08.Oct.2014, 10:26:56 p.m. »
Pentru ca trebuie sa fac schimbul de ulei motor si cutie viteze, am cerut ceva preturi la Eneos. Intrebarea este : care din ele este mai potrivit la o masina de 3 ani vechime si ~40.000 km la bord ?

Ulei de motor Eneos Premium Ultra 0W20                1L   28 ron
Ulei de motor Eneos Premium Ultra 0W20                4L   105 ron
Ulei de motor Eneos Sustina 0W50      1L      55 ron
Ulei de motor Eneos Sustina 0W50      4L     220 ron
Ulei de motor Eneos Sustina 5W30      1L      50 ron
Ulei de motor Eneos Sustina 5W30      4L      195 ron
Ulei de motor Eneos Sustina 5W40      1L       48 ron
Ulei de motor Eneos Sustina 5W40      4L      180 ron
Ulei de motor Eneos Premium Hyper 5W30               1L   29 ron
Ulei de motor Eneos Premium Hyper 5W30               4L   110 ron
Ulei de motor Eneos Premium Hyper 5W40               1L   29 ron
Ulei de motor Eneos Premium Hyper 5W40               4L   110 ron

Pentru cutia de viteze manuala se poate utiliza:
Ulei de transmisie Eneos Premium Multi Gear 75W90      1L   30 ron


Multumesc.

Precizez ca momentan am Premium Ultra 0w20 tot de la Eneos.

Daca te tine bugetul, iti recomand Sustina 5W30, daca e benzinara.
Go Terios!!!:)
 

Offline bisti

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #84 : 09.Oct.2014, 04:59:07 a.m. »
De clasificari nu stiu, dar Eneos este uleiul original ce se baga la Suzuki.
Manualul masinii imi spune 0w20 sau 5w30.
Anul trecut am pus 0w20 conform garantiei acordate de service, numai ca am cumparat eu uleiul din ratiuni strict financiare.
Nu au fost probleme cu el dar citisem pe undeva ca odata cu vechimea mașinilor vascozitatea e bine sa creasca.
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #85 : 09.Oct.2014, 07:20:38 a.m. »
La 3ani si doar 40000 km nu poti sa spui ca un motor e vechi, e inca la adolescenta :)

Ca a venit sau nu din fabrica cu un anumit ulei e prea putin relevant, daca vrei sa pui ce e mai bun in motor atunci pui un ulei ce corespunde cu cerintele producatorului si indeplineste ultimele norme in materie.  Pentru sezonul rece un ulei cu 0 in fata e cea mai buna alegere in zona noastra geografica.

Offline bisti

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #86 : 09.Oct.2014, 10:53:09 a.m. »
Cred ca pana la urma o sa raman tot cu 0w20.

Mersi de sfaturi.
 

Offline noobsound

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 37
Re: Ulei recomandat
« Răspuns #87 : 12.Oct.2014, 02:14:53 a.m. »
Sortimentul SUSTINA de la ENEOS este singurul care se fabrica in Japonia. Restul care se comercializeaza la noi in tara snt fabricate in Olanda.

 Cred ca un ulei  5w40 sau 5w30 este cel mai bun compromis pentru un motor cum avem noi majoritatea 1.3 benzina.   0w20  este un ulei " subtire"( mai putin vascos) , foarte bun pentru performantele care le ofera la pornirea la rece si cam atat.  Uleiurile isi pierd din proprietati pe masura ce parcurgem cateva mii de km, practic uleiul se subtiaza.   De aceea cred ca un ulei w30 sau w40 cel mai bun compromis, este net superior in ceea ce priveste protectia motorului pe termen lung. Pana una alta motorul de 1.3 de pe swift este un motor simplu, fiabil si nepretentios.  Daca ar fii altfel fiti sigur ca reprezentantele ar primii directive ff stricte legate de uleiurile folosite astfel incat sa nu aiba probleme legate de garantii.Si nici in manual nu s-ar specifiica mai multe vascozitati. Un alt aspect pe care l-as mentiona ar fii ca e mai bine sa ne gandim la orele de functionare la temperatura optima a motorului nu numai la primele 10 minute din anotimpul rece. 
     

 Spre exemplu in cursele de masini gen DRAG race , etape scurte de calificari si asa mai departe se foloseste 0w20. Pentru curse auto si in special de andurantza se foloseste 10w60.

 @  rexkrokiDAU   exista anumite teorii care spun ca 0w30 si 0w40 nu sunt chiar asa de bune precum par pe hartie. 
 

Offline Laurentiu

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #88 : 12.Oct.2014, 10:48:32 a.m. »
1. Uleiurile isi pierd din proprietati pe masura ce parcurgem cateva mii de km, practic uleiul se subtiaza.
2. Un alt aspect pe care l-as mentiona ar fii ca e mai bine sa ne gandim la  ... temperatura optima a motorului nu numai la primele 10 minute din anotimpul rece.
1. Daca ai analiza graficele de viscozitati in functie de temperaturile uleiurilor, cred ca ti-ai schimba parerea. Perioada sau km in care se poate face schimbul, e scris pe fiecare ambalaj in parte de catre producator.

2. Atit timp cit acul termometrului din bord indica temperatura optima de functionare a motorului, nu trebuie sa-ti faci probleme.
« Ultima Modificare: 12.Oct.2014, 10:50:24 a.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline noobsound

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 37
Re: Ulei recomandat
« Răspuns #89 : 12.Oct.2014, 02:42:34 p.m. »
 Nu prea inteleg ce ai vrut sa spui la punctul 1.  Daca e scris pe ambalaj ca un ulei Long Life are drain interval 30 000 sau un alt ulei 15 000 inseamna ca la 29 000  respectiv 14 000 e perfect iar la intervalul scris pe ambalaj e deja uzat si trebuie schimbat?  Nu crezi ca uleiul se degradeaza treptat?
 
 2: Era vorba de contextul in care multi utilizatori folosesc uleiuri subtiri pentru beneficiile oferite la pornirea la rece si neglijeaza protectia motorului pentru restul miilor de km efectuate cu temperatura optima 90 grade  unde un ulei w30 sau w40 este foarte bun.

 Swiftul e o masina de oras. Daca ar fii sa calculam( ipotetic) cate ture contorizeaza un motor pe o masina care ruleaza strict in oras, cu opriti/porniri, cu stat si stop si rulat in treptele 1-2-3    fata de turele pe care le-ar contoriza un motor care sa circule predominant extra-urban in treptele 4-5 cred ca ne-am da seama de ce trebuie sa schimbam uleiul  inainte de intervalul oferit de producatori.  Tot acei 15 000km o sa ii parcurgem pe ceas doar ca uleiul o sa stea intr-un motor in functiune de nu stiu cate ori mai mult.