Sortimentul SUSTINA de la ENEOS este singurul care se fabrica in Japonia. Restul care se comercializeaza la noi in tara snt fabricate in Olanda.
Cred ca un ulei 5w40 sau 5w30 este cel mai bun compromis pentru un motor cum avem noi majoritatea 1.3 benzina. 0w20 este un ulei " subtire"( mai putin vascos) , foarte bun pentru performantele care le ofera la pornirea la rece si cam atat. Uleiurile isi pierd din proprietati pe masura ce parcurgem cateva mii de km, practic uleiul se subtiaza. De aceea cred ca un ulei w30 sau w40 cel mai bun compromis, este net superior in ceea ce priveste protectia motorului pe termen lung. Pana una alta motorul de 1.3 de pe swift este un motor simplu, fiabil si nepretentios. Daca ar fii altfel fiti sigur ca reprezentantele ar primii directive ff stricte legate de uleiurile folosite astfel incat sa nu aiba probleme legate de garantii.Si nici in manual nu s-ar specifiica mai multe vascozitati. Un alt aspect pe care l-as mentiona ar fii ca e mai bine sa ne gandim la orele de functionare la temperatura optima a motorului nu numai la primele 10 minute din anotimpul rece.
Spre exemplu in cursele de masini gen DRAG race , etape scurte de calificari si asa mai departe se foloseste 0w20. Pentru curse auto si in special de andurantza se foloseste 10w60.
@ rexkrokiDAU exista anumite teorii care spun ca 0w30 si 0w40 nu sunt chiar asa de bune precum par pe hartie.