Sper sa nu imi iau un BANN dupa postul acesta.
Cred ca in 2012 romanii nu ar mai trebuii sa bage ulei in motoare doar pentru ca Dorel de la coltzu blocului e foarte multumit de un ulei X sau Y sau pentru ca cineva are deja 100 000km facuti cu un anumit ulei si motoru merge brici. 100 000km se facea si cu Dacia 1300 cu ulei romanesc de 5 lei prin 1995.
Pe de alta parte sunt de-a dreptul uimit cum nu vad pe nimeni sa foloseasca uleiuri gen REPSOL multivalvulas, ENEOS, sau pe foarte putini sa foloseasca Motul sau Bardhal. Uleiurile acestea sunt foarte laudate pe alte forumuri gen HONDA , dau acest exemplu pentru ca honda e o marca japoneza ce are motoare de capacitate mica 16v si de turatie.
Legat de mobi1. Am cumparat un t4 caravelle de 150 cai ce a venit din germania cu liquy-moly 5w30 longlife.. nu am luat uleiul ala ca era foarte scump si la drumurile care le fac eu nu se merita sa bag longlife. Am cumparat mobil1 4w50 synth.. proasta alegere.. consum 1 -1,5l ulei la 15 000 km si motorul tzacanea 2-3 secunde la pornire. Am trecut pe mobil 10w40 superS.. consum mai mic performante jalnice iarna.. motorul la rece urca foarte greu in ture. Am trecut pe Motul semisintetic 10w40 diferentza de la cer la pamant consum ~300ml intre schimburi. De 2 schimburi am trecut pe Rheinol ulei made in germany 5w40 25ronL performante excelente.
In swift mai tare m-am bagat in ceatza citind forumul.. nici nu stiu ce o sa pun.
Din pacate in Romania lumea nu stie numai de Mobil si Castrol. Interesant e faptul ca cine a folosit Mobil si apoi a trecut pe altceva nu a mai luat Mobil niciodata.
Eu unul nu imi imaginez cum cineva poate da mai multi bani pentru 1L de ulei made in TURKEY decat pe un unei cu aceleasi specificatii made in franta, Uk, Germania...
Asa se intampla daca producatorul de autoturisme nu are norme exacte la ulei gen Mercedes, bmw GM, VW ... altfel cum se intampla aici vezi 1 motor folosit cu pe putin 10 feluri de ulei ( norme nu marci).
Sper sa nu fiu acuzat de reclama negativa. Stima.