Autor Subiect: Ulei recomandat  (Citit de 74565 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Myhay

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #160 : 22.Feb.2018, 02:08:26 p.m. »
De ex. uleiul de fabrica s a cam innegrit. Am 6500 km cu el si urmeaza sa fac schimbul la 7000 km. Nu prea inteleg de ce s a innegrit. Ma gandesc ca de curatat n a avut ce sa curete pt ca motorul este nou. Probabil ca are baza petroliera , avand petrol peste 50% de aia se innegreste.
« Ultima Modificare: 22.Feb.2018, 02:38:10 p.m. de Myhay »
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline Sezzz

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #161 : 22.Feb.2018, 11:23:47 p.m. »
Daca ai sunet de metal pe metal in motor nu cred ca mai e timp si rost de schimbat ulei; il paste o reconditionare.

Probabil ca exagerezi un pic  :). Daca nu, fuga la service ...

Sunetul si faptul ca a devenit mai lenesa, a fost de la invechirea uleiului, Mobil 1, fiind schmbat la ~1 an, la 7200 km de precedentul. Apoi, prin trecerea la Liqui Moly, n-am mai intampinat astfel de probleme, tragand normal.
  • Suzuki Swift
 

Offline migabi

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #162 : 26.Feb.2018, 12:51:35 p.m. »
@Sezz: eu am folosit Mobil 1 AFE 0W20 si am fost multumit de el. Imediat dupa (revizie ~15k) am pus Motul 8100 Eco-Lite 0W20 si l-a scurt timp motorul nu mai suna asa de bine, asa ca l-am schimbat. Auditiv, Mobil a fost mult mai ok decat Motul (suspectez ca era contrafacut) dar eu am alta motorizare. Desi mi-a placut Mobil1 nu cred ca as mai pune 0w20 deoarece e suficient un pic de dilutie ca sa ajunga sub limita. Chestia e ca sunt multe 0w30 subtiri mai apropiate decat cele mai groase 0w20 decat invers.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Sezzz

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #163 : 03.Mar.2018, 10:14:15 a.m. »
Cred ca raman inca un an la  Liqui Moly Special Tec AA 0W20.
Fiind multumit, nu cred ca isi are rostul de a incerca altceva din gama 0w20.

  • Suzuki Swift
 

Offline Myhay

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #164 : 03.Mar.2018, 11:30:16 a.m. »
In tabelul postat , datele pentru Ravenol ECS sunt din reteta veche. Cea noua este imbunatatita considerabil. Mobil 1 Extended Performance , iar optiune foarte foarte buna dar din pacate nu se gaseste la noi. Pe unde am intrebat nimic , nici macar distribuitorul oficial nu l aduce. Se aduce la noi numai varianta mai slabuta - Advanced Economy. In legatura cu celelalte nu am verificat daca datele sunt de actualitate.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline Sezzz

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #165 : 03.Mar.2018, 01:04:17 p.m. »
Mobil 1 Extended Performance, am cautat si eu, si nu se gaseste in Romania.
RAVENOL EFS EcoFullSynth. SAE 0W-20 cred ca este varianta imbunatatita, dar la fel, nu se gaseste in Romania.


  • Suzuki Swift
 

Offline Myhay

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #166 : 03.Mar.2018, 03:37:07 p.m. »
Nu neaparat imbunatatita , nu are legatura. Momentan in portofoliul Ravenol 0w20 sunt 3 tipuri si anume    http://www.ravenol.de/en/products/usage/c/pkw-motorenoele-cleansyntoR/d/Product/search.html

Fiecare din cele 3 are norme / aprobari diferite , pentru diferite masini / motoare cu diferite cerinte. DFE este pentru OPEL cu norma dexos si inca cateva , EFS este ACEA C5 ( nu stiu daca motorul tau cere aceasta norma , uita-te in manualul ei) si ECS este pt ACEA A1/B1. In cazul meu , pentru Baleno , ECS este cel care merge , toate aprobarile si specificatiile uleiului se regasesc in manualul meu. In manualul masinii tale scrie de ex : ACEA A1/B1 , API SN , ILSAC GF5 ? Asta trebuie sa indeplineasca si sa scrie si pe bidonul de ulei si sa apara in descrierea lui.

Legat de LM Top Tec AA 0w20 , daca ne uitam in fisa de securitate vedem ca are un procent mediocru de PAO ( 1-decene trimers) intre 10 si 30% ceea ce este ok fata de majoritatea si restul baza petroliera. Aditivii nu avem cum sa i aflam de la niciun producator. De aia ti se pare sau chiar este mai stabil fata de ce ai folosit inainte , pt ca acel Mobil probabil nu are cantitate mare de PAO ci una infima de 1-5% maxim si restul petrol banal fiind tinut din modificatori de vascozitate si aditivi care in final se ''consuma'' , depinde de calitatea si cantitatea lor , stilul / modul de mers etc si ghici cu ce ramai dupa? Da, cu baza uleiului , care daca este slaba nu mai ai protectie / ungere si apare uzura prematura.

Ei , acum gandeste-te ca teoretic din fise si documente dar si in urma ''disecarii'' ( pe baza VOA si UOA) acestui RAvenol ECS de catre rusnaci pe oil-club.ru si de catre nemti pe oil-club.de , are in compozitie minim 70% PAO ceea ce este super super ok. Dar in final , sunt motoare si motoare si nu ne ramane decat sa testam in final pe motoarele proprii si sa vedem daca este asa sau nu , pentru ca desi pare foarte calitativ poate in motorul X nu se comporta la fel ca in cel Y. Sunt foarte multe variabile care influenteaza rezultatul: stilul de mers , temperaturile exterioare , traficul , cat de mult mergi cu masina si in ce conditii , la cat timp / km faci schimbul , uzura si vechimea motorului etc  sunt o groaza de avut in vedere.

Ca sa ne intelegem care e treaba cu PAO asta adica baza de ulei de grupa IV ( full sintetic veritabil) : unge mai bine , rezista mai bine , curata mai bine , protejeaza mai bine fata de grupele hidrocracate care sunt in procent de 95% in uleiurile de pe piata adica gr II , III si III+. Nu mai intram in grupele V si VI ( esteri , diesteri,poliesteri) care se regasesc in uleiurile de competitii / premium. Astea nu se potrivesc prea bine cu masinile de strada. E mult de discutat , in fine.

Noi avem nevoie de un ulei de strada sau de raft bun ,la pret decent, de calitate , schimbat des adica dupa parerea mea intre 7-8000 km.

Momentan eu o sa merg pe Ecstar 0w20 in a mea , pentru ca l-am gasit la un pret foarte ok - 4L la 110 lei. Vad  cum se comporta 2-3 schimburi la stilul meu de mers si daca constat anomalii , sunete nelalocul lor ale motorului dupa X km , atunci schimb placa si incerc altceva in limita unui pret de bun simt.
« Ultima Modificare: 03.Mar.2018, 04:07:19 p.m. de Myhay »
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline chriss

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #167 : 18.Apr.2018, 05:25:25 p.m. »
A folosit cineva Pro-NRG 0W-20?
  • suzuki vitara PASSION 1.6 allgrip 2017
All grip
 

Offline Soimu

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #168 : 07.Iul.2018, 11:48:39 a.m. »
...
Momentan eu o sa merg pe Ecstar 0w20 in a mea , pentru ca l-am gasit la un pret foarte ok - 4L la 110 lei. Vad  cum se comporta 2-3 schimburi la stilul meu de mers si daca constat anomalii , sunete nelalocul lor ale motorului dupa X km , atunci schimb placa si incerc altceva in limita unui pret de bun simt.

Dl.Myhay,

Vad ca sunteti bine documentat la uleiul de motor pentru Suzuki; am si eu de o luna unSwift 2018, 1.2 90CP cu motor K12 C si recomandarea de ulei motor este ca prima optiune 0w16 si apoi 0w20. Cred ca din fabrica are deja 0w16 si motorul merge superb....dupa cate stiu eu si Baleno are acelasi motor k12C.....prima recomandare nu este tot 0w16?....de ce doriti sa folositi 0w20?...sunt si alt motive decat diferenta de pret (cam 100 lei in plus la un schimb)
Am vazut ca apreciati ca Ravenolul este mai bun decat Ecstarul....credeti ca si la 0w16 exista aceasta superioritate?...si eu sunt tentat de Ravenol (e si pe EMAG.ro cu 60 lei/litru), daca dealerul este de acord cu uleiul clientului.

Va multumesc anticipat pentru raspuns!

@Soimu
Te rog sa eviti citarea unor postari intregi, mai ales in cazul unora lungi cum este cea a lui @Myhay
Cand ai nevoie de un citat, pastreaza doar partea care este relevanta pentru postarea ta si sterge restul. Am facut eu asta pentru tine acum.

Multumesc pentru intelegere
Yeti

« Ultima Modificare: 08.Iul.2018, 12:29:37 a.m. de yeti »
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline Myhay

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #169 : 08.Iul.2018, 07:41:07 p.m. »
Salut @Soimu ! In primul rand nu este necesar sa ma domnesti atat  ;-)

Da asa este , si in manualul masinii mele este mentionat ca prima varianta tot 0w16. In primul rand am optat pentru 0w20 pentru ca asta se foloseste in reprezentantele Suzuki si cel putin la momentul cand am trecut pe la ei , adica la revizia de 1000 km si la 7000 km cand am facut primul schimb de ulei si filtre inca nu exista Ecstar 0w16. Poate intre timp s-au mai schimbat treburile si Ecstar produce si 0w16 si a ajuns si la noi in Romania. Nu este neaparat vorba de calitate cat de pret....intradevar 0w16 cred ca ajunge lejer la 90-100 lei / litrul , mai ales in reprezentante si nu merita sincer banii astia in plus. De exemplu 1L de Ravenol 0w16 este in jur de 70-80 lei. Legat de calitate , da , poate fi o idee peste un 0w20 , dispunand de un pachet de aditivare mai modern dar nu am de unde sa stiu cu siguranta , decat in urma unor teste de laborator sau macar daca dispun de o fisa cat mai completa a acestui Ecstar 0w16 ca sa-mi fac o idee in mare macar. Eu nu am gasit una pana acum.

Se pare ca nimeni nu prea stie cu ce ulei vin masinile noastre din fabrica , nici macar dealerii , eu cred ca tot cu 0w20 pentru ca la momentul ala Ecstar nu producea 0w16 deci de unde Ecstar 0w16? Poate o fi fost alt 0w16 , nu stiu. Mai este o chestie totusi , dupa schimbul de ulei nu am constatat absolut nicio diferenta fonica fata de uleiul de fabrica. Motorul suna si toarce la fel ca atunci si dupa schimb deci inclin sa cred ca tot 0w20 era dar binenteles nu bag mana in foc. De asemenea , am dat mail-uri la momentul respectiv si la cei din India si la alte reprezentante Suzuki din Europa si toti mi-au dat acelasi raspuns modic : prima umplere este cu ulei 0w20 dar ce brand....ciu ciu....

Categoric si la 0w16 Ravenolul este superior dar si pretul este pe masura dupa cum spuneam si din punctul meu de vedere nu merita. Adica eu nu cred ca performanta si calitatea oferite in plus de catre un 0w16 fata de un 0w20 isi justifica pretul aproape dublu per litru. Poate in timp cand o sa mai scada pretul da, nu zic nu. Asta este parerea mea , nu inseamna ca este gresit sa folositi 0w16 daca aveti posibilitatea si doriti.

Tin sa mentionez de asemenea ca nici Ecstarul nu este de neglijat sau sa se creada ca este un ulei ''varza''. Dimpotriva , este un ulei ok si isi face treaba cu brio daca nu se abuzeaza de motor si de masina. Ca sa fii sigur ca nu ai probleme legate de ''viata'' acestui ulei eu recomand : schimburile sa fie facute mai devreme ( maxim 10.000 km si minim 7000 km) , mersul sa nu fie sportiv mereu , daca se indeplinesc cel putin 1-2 conditii din manualul masinii la capitolul ''Conducere in conditii dificile'' sa fie schimbat la km mentionati mai sus impreuna cu filtrele. Eu cel putin asa procedez , nu indemn pe nimeni sa o faca la fel , nu zic ca pica motorul in 2 sau 7 ani daca nu se procedeaza asa. Binenteles , Ecstarul merita daca este achizitionat la un pret de bun simt , decent , nu la pretul nesimtit de exorbitant oferit de reprezentante pentru ca pur si simplu nu face banii aia ceruti de ei , de aceea si merg pe el cel putin o perioada pentru ca il iau la pretul lui real ca sa zic asa de bun simt , pentru ca in situatia in care chiar nu-l gaseam pe nicaieri decat prin dealerii Suzuki atunci optam direct pentru Ravenol fiind aproximativ la acelasi pret cu Ecstar-ul din reprezentantele Suzuki dar mai bun per-total.

Parerea mea , ca un sfat , ramai pe Ecstar 0w20 si pe filtrele de origine dar nu cumparate de la dealeri , vii tu cu ele , cumparate de tine din alta parte si da-le jos la maxim 10.000 km. Daca mergi sportiv si te incadrezi la cel putin 1-2 puncte prevazute in manual la ''Conducere in conditii dificile'' da-le jos la 7000-7500 km. Este cea mai buna situatie de compromis. Eu am calculat situatia in ceea ce ma priveste cateva saptamani ca sa ies bine pe toate planurile : si financiar si protectie / uzura motor.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: croco