Autor Subiect: Ulei recomandat  (Citit de 74569 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #120 : 30.Oct.2015, 02:14:45 p.m. »
...daca te plimbi prin offroad, masina e inclinata aiurea si presiunea la ulei scade sau cade complet?
Pozitionarea sorbului pompei de ulei se face pt situatii critice asa ca raminerea fara ulei in instalatia de ugere e destul de putin probabila.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #121 : 30.Oct.2015, 04:43:47 p.m. »
Putin probabila dar nu imposibila, ti-am zis a mea batea alarmant, a fost foarte evident din prima clipa mi se intampla.

Nu am remarcat pana acum ca poziția de mijloc a acului indicator al temperaturii sa fie depășită către dreapta, oricât de cald a fost afară.

Aia e treaba termostatului. Dar cand la nivelul asfaltului sunt de 2 ori mai multe grade decat in aer si tu stai pt a 3-a oara la acelasi semafor, cu A/C pornit eventual te mai si tarasti in fata cativa cm, stop, nici un termostat nu mai face fata, asa ca porneste ventilatorul. Deplasarea acului o liniuta pe gradatie e usor de omis.

Hell, n-am observat nici macar pe mijloc sa stea...

Asa iti dai seama ca ai termostatul blocat pe deschis, nu ajunge acul la jumatate dupa 10-15km de mers cu masina.

Eu unul nu sunt strain de supra-incalzirea motorului in trafic, si nu ma refer aici la masini cu probleme de racire, ci pur si simplu trafic infernal pe canicula, atunci cand e imposibil sa racesti un motor cu aer fierbinte si stangnant in compatimentul motor.

Daca uleiul e si asa la limita rezistentei, nu-i trebuie mult sa foarfece. Cateva grade prea mult sau o lipsa de presiune pt cateva momente si uite asa te alegi cu batai la motor, cuzineti ruinati sau daca ai noroc doar tacheti dezamorsati... Daca mai ai si 10.000km cu uleiul ala, si e diluat cu benzina si contaminanti din procesul de ardere nu e greu sa-ti imaginezi o situatie sau mai multe in care e total depasit.

Ca idee, am vazut intr-un manual recent de kia cum condusul in temperaturi de peste 32 de grade se considera conditie de exploatare severa. Cati mecanici ar recomanda 0w20 ca ulei pt un motor exploatat in conditii severe?

Deci cat timp toate sunt bune si frumoase, 0w20 e adecvat. Dar la limita nu este, si eu cel putin in condusul de zi cu zi prin Romania intalnesc de mai multe ori pe an situatii in care un ulei prea subtire ar fi nepotrivit.


  • SX4 1.5
Alex
 

Offline cristidav

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #122 : 30.Oct.2015, 09:34:01 p.m. »
Stai asa, BXXENL, ca dupa cum te-ai exprimat tu, un ulei 0W20 pare scenariu apocaliptic la 30+grade. De ce il recomanda Suzuki atunci ? Eu as schimba pe 5w30, dar ma tem de schimbare cand ceva merge bine...
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Online bisti

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #123 : 30.Oct.2015, 09:38:57 p.m. »
Cum sa scrie prostia aia atata timp cat temperatura optima de functionare a uleiului e pe la 110 grade ? Ce importanta are temperatura vara ? Iarna inteleg, ca se ingroasa uleiul, dar vara  ?
 

Offline Muttley

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #124 : 30.Oct.2015, 09:47:57 p.m. »
dav, a zis omu' clar, diluat cu benzina (ceea ce inevitabil se intampla la mers in relanti cu orele) si neschimbat de mult timp.
Nu te obliga nimeni, ramai cu 0W20.
Eu macar il schimb la 7500km, merg in mare parte drumuri lungi, iar trafic infernal de bucuresti pe canicula n-am avut niciodata.
Cat mai tin masina, am sa trec la 5W30 pentru primavara-vara.

Pe Torque am vazut ca in pozitia "de lucru" a acului, temperatura antigel fluctueaza de fapt intre 80 si 105 grade. Una e ce vezi, alta e adevaru'  :D

bisti, in mers, in orice motor, NU EXISTA frecare directa intre cuzineti si arborele cotit de exemplu, intre ele se interpune ulei, iar stratul/filmul ala de ulei e suficient de portant incat sa sustina forta de apasare a pistonului la turatie si sarcina maxime. Dar e suficient de portant cat are vascozitatea potrivita. In conditi mult degradate, cand se subtiaza prea tare, nu o va mai avea.
Problema iarna e la pornire si atat, in primele 2-3-5 secunde, cand de gros ce este, ajunge greu unde-i nevoie de el.

D-aia bat apa-n piua cu subtire iarna, si nivelul urmator de vascozitate vara. Si ma opresc.
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Online bisti

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #125 : 31.Oct.2015, 09:50:59 a.m. »
Pai se presupune ca schimba uleiul anual sau la 15000, nu mai rar. De aceea am zis ca nu are cum sa se deprecieze asa repede.
 

Offline BXXENL

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #126 : 01.Nov.2015, 08:33:34 p.m. »
15.000km reprezinta intervalul maxim de schimb, si multe dintre drumurile facute in mod normal se incadreaza la regim sever.

N-am zis ca daca pui 0w20 si ii dai chei bubuie masina, dar in anumite situatii specifice este inadecvat. Fiecare se poate gandi daca 0w20 ofera suficienta protectie sau nu.

Temperatura mediului ambiant este relevanta in functionarea motorului si viata uleiului, tocmai pt ca acesta lucreaza la peste 100 de grade. Are nevoie de racire, uleiul de regula e "racit" de antigel, prin simplul fapt ca circula prin canale apropiate. Daca afara sunt 40-50 de grade la nivelul asfaltului, si antigelul are 100 si tot urca, cu ce mai controlezi temperatura uleiului? Ai incredere in 0w20 in momentul ala? Nu vad unde-i prostia.

Nici 5w30 nu e recomandat pt temperaturi ambientale de peste 40 de grade, dar sunt destul de putine zile incat sa nu fie o problema daca mergi normal.

In rest, suzuki recomanda 0w20 din acelasi motiv pt care recomanda presiuni uriase in anvelope. De dragul emisiilor. Faptul ca e in detrimentul fiabilitatii masinilor noastre e doar un bonus pt ei.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14535
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Ulei recomandat
« Răspuns #127 : 01.Nov.2015, 08:55:54 p.m. »
In rest, suzuki recomanda 0w20 din acelasi motiv pt care recomanda presiuni uriase in anvelope. De dragul emisiilor. Faptul ca e in detrimentul fiabilitatii masinilor noastre e doar un bonus pt ei.

Nu pare sa reiasa ce zici tu de aici...

This is one of best temperature resistant oils in the market suitable for temperatures even as low as -45 degrees Celsius. Moreover, this is very high viscosity index oil which means, it is very temperature stable and suitable in wide range of temperatures without losing its lubricating characteristics.

SUZUKI GENUINE OILS have been designed and tested with SUZUKI engines and produced exclusively for MAGYAR SUZUKI CORPORATION and distributed exclusively through SUZUKI authorised dealers and services network.


Eu merg sub 10000 km/an si poate doar 5-10 zile in conditiile descrise ca regim sever (> 35 grade, , 60 grade la sol, aglomeratie, stat la semafor, etc). La alte masini am auzit functionand ventilatorul dupa oprirea motorului. La Suzie inca nu... 
« Ultima Modificare: 01.Nov.2015, 09:19:15 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Laurentiu

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #128 : 02.Nov.2015, 09:32:13 a.m. »
La alte masini am auzit functionand ventilatorul dupa oprirea motorului. La Suzie inca nu...
La SX4, functionarea ventilatorului depinde 100% de alimentarea cu energie electrica ce trece prin cheia de contact. Daca vei lasa cheia pe penultima pozitie, vei auzi si la ea functionarea ventilatorului pina la racirea lichidului de racire.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline migabi

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #129 : 02.Nov.2015, 09:41:44 a.m. »
Eu nu prea stau la cozi si semafoare si vara aud ventilatorul de la motor destul de des.
SX4 SE m16a awd 2011