Autor Subiect: Ulei recomandat  (Citit de 74570 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #110 : 23.Oct.2015, 03:53:28 p.m. »
Eu reviziile la masini le cam fac la an (nu la numar de km, ca sunt sub 15,000km) - in Oct/Noi la Swift si Ian/Feb la SX4.
Sa-nteleg ca ar trebui sa trec si SX4-ul pe 5w30 ?!
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BELgoR

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 4
    • Hannover
Re: Ulei recomandat
« Răspuns #111 : 23.Oct.2015, 05:46:45 p.m. »
Multumesc mult pentru toate informatiile, pe mine ma convins RAVENOL VMP SAE 5W-30 este fabricat in Germania!
http://www.amazon.de/gp/product/B00Q0E8052?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s00
si filtru de ulei
http://www.amazon.de/gp/product/B00DZKB5EW?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o02_s00
o sa ajunga pe 27 oct 2015 si o sa fac un fimulet cu pornirea la rece a ambelor uleiuri !
PS: eu locuiesc in germania aici iti schimba uleiul la peco pe astia chiar nu ii intereseaza ce ulei e in masina lor :)
  • Swift M13A
 

Offline shpeedy

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #112 : 23.Oct.2015, 11:33:19 p.m. »
Si VW Diesel este fabricat in Germania, dar am asa o vaga impresie ca nu e un argument forte zilele astea... :-))

Serios vorbind, am auzit lucruri bune despre Ravenol bagat in motoare BMW, ca alternativa la uleiul BMW; dar M13A este motor de origine japoneza, ar fi mers la fel de bine un Eneos...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BELgoR

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 4
    • Hannover
Re: Ulei recomandat
« Răspuns #113 : 24.Oct.2015, 03:35:45 p.m. »
O sa vad cum raspunde motorul la acest tip de ulei, motorul are 86000 km. :good:
  • Swift M13A
 

Offline Muttley

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #114 : 29.Oct.2015, 01:00:14 p.m. »
Eu reviziile la masini le cam fac la an (nu la numar de km, ca sunt sub 15,000km) - in Oct/Noi la Swift si Ian/Feb la SX4.
Sa-nteleg ca ar trebui sa trec si SX4-ul pe 5w30 ?!
Ai putea muta revizia mai spre aprilie si da, sa treci pe 5-30. N-o lua de buna.
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Offline cristidav

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #115 : 29.Oct.2015, 02:48:29 p.m. »
Atata timp cat masina functioneaza bine, porneste cum trebuie inclusiv iarna, da-mi te rog un motiv solid pentru care as trece pe 5w30 de la 0w20. Mersi !
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Muttley

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #116 : 30.Oct.2015, 08:58:45 a.m. »
Atata timp cat masina functioneaza bine, porneste cum trebuie inclusiv iarna, da-mi te rog un motiv solid pentru care as trece pe 5w30 de la 0w20. Mersi !
- nu esti suficient de precis cand evaluezi chestiile astea. Poti baga miere de albine diluata-n apa, si va merge/porni bine;
- chestia asta cu multigradul e masurata-n conditii de laborator, pe esantioane speciale. Practica difera, si-ti promit, un 10W40 va fi mai subtire la rece decat un 10W60, desi teoretic par la fel. Ori vara/iarna... parca difera ceva, nu?
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Offline BXXENL

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #117 : 30.Oct.2015, 09:38:50 a.m. »
Totul se rezuma la rezistenta mecanica a peliculei de ulei. In 99% din condus, e ok, in plus fiind foarte fluid circula bine, chiar daca nu face cine stie ce presiune. Dar daca te plimbi prin offroad, masina e inclinata aiurea si presiunea la ulei scade sau cade complet? Eu am auzit motorul batand urat la iesirea de pe un drum neasfaltat, era o rampa scurta dar foarte accentuata pt accesul pe sosea, asa ca am luat-o oblic. In momentele alea ramai doar cu ce pelicula a ramas pe unele piese, si te rogi sa nu se foarfece...

Desi nici vara in trafic bara la bara cu A/C pornit, cand vezi acul de la temperatura ca urca peste 100, scade la 90, iar urca la 100, iar scade... In momentele alea uleiul are mult mai multe grade, si 0w20 e considerat subtire si la 80 de grade, daramite 120.

Pe frig, da, e super 0w20, porneste mai usor, consuma mai putin,uzura e mai mica. Daca aveam baie de ulei dry sump si racitor de ulei, 0w20 era minunat tot anul.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14535
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Ulei recomandat
« Răspuns #118 : 30.Oct.2015, 10:52:03 a.m. »
Desi nici vara in trafic bara la bara cu A/C pornit, cand vezi acul de la temperatura ca urca peste 100, scade la 90, iar urca la 100, iar scade...

Eu nu am termometru cantitativ, ci doar calitativ. Nu am remarcat pana acum ca poziția de mijloc a acului indicator al temperaturii sa fie depășită către dreapta, oricât de cald a fost afară.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline cristidav

Re: Ulei recomandat
« Răspuns #119 : 30.Oct.2015, 12:45:58 p.m. »
Nici eu n-am sesizat niciodata sa urce (la al meu SX e sus-jos) dincolo de mijloc. Hell, n-am observat nici macar pe mijloc sa stea... Si mereu am verificat dupa urcusuri sustinute, dupa reprize consecutive de talpa, etc.  :-/
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )