Autor Subiect: Sfaturi utile  (Citit de 24419 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cribo25

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 577
Re: Sfaturi utile
« Răspuns #90 : 10.Apr.2010, 11:01:13 p.m. »
Recenta tragedie de pe A1 in care a murit tanarul, dupa impactul respectiv, mi-a amintit de varianta prin care de multe ori apelam la deplasarea pe soselele "minunate" de pe la noi.
 Sa explic: in special noaptea sau chiar si ziua cind viteza de deplasare a altui vehicul era suficient de mare mergeam in "plasa" cum se spune. Da un plus de siguranta deoarece o eventuala surpriza neplacuta poate fi evitata mai usor.
Nu o considerati ca fiind "profitori" mai ales daca este un tir sau o masina de transport marfa (dubita etc.) pentru ca unii chiar cunosc bine traseul respectiv sau au o vizibilitate mai buna din habitaclu.
In acest fel am ajuns de multe ori mai relaxat si cu bine la destinatie. Chiar nu conteaza cele 10-15 minute diferenta la intarziere (daca mergeam cu, sa zicem 20-30 Km/h in plus, dar mai concentrat si solicitat).
Oricum peste 110 Km/h noaptea, pe drumurile actuale, consider un risc asumat mult prea mare.

Si o relatare putin amuzanta intr-o deplasare (tot noaptea) am mers in plasa unui tip vreo 20 de minute, acesta s-a prins de miscare si m-a lasat pe mine apoi primul,  tot cam atat, facind cu schimbul , cum se spune. A fost simpatica situatia.

In caz de ceata deasa nu recomand insa aceasta varianta, nu avantajeaza deloc.

PS. Apropo de postarea anterioara, cind eram "fericitul" posesor al unei Lada porneam iarna cu manivela motorul,  a doua baterie, cea romaneasca fiind "naravasa" rau de tot la frig. Trebuia insa sa rotesc cu o anumita viteza manivela, ceea ce nu era prea usor. Ale tineretii valuri.  :fluier:
Ignis 1.3 GLX+
 

Offline miocrl

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #91 : 06.Ian.2011, 08:54:04 p.m. »
ieri pe niste stardute pe care putei sa te dai linistit cu patinele am vazut o namila de audi combi plantata in gard. am socotit, si am ajuns la o teorie. practica... nu am facut inca, dar cei ce gasesc placere in a se invarti pe zapada/gheata ar putea sa testeze.

in momentul in care iti dai seama ca franezi degeaba, in momentul x ridici piciorul de pe frana, apesi usor pedala de acceleratie fiind in viteza a 2-a, tragi stanga sau dreapta de volan si tragi si frana de mana. astfel poate bulesti spatele sau indoi o roata dar salvezi fata masinii cu toate matele de sub capota. deci in lic de pozitia desenata cu rosu-in gard, masina urmeaza pozitiile cu verde.



Offline xim

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #92 : 06.Ian.2011, 11:30:36 p.m. »
Parerea mea este ca surpriza este atat de mare cind incepe masina sa o ia razna incat  poate numai  Alain Prost, obisnuit cu drifturile, ar mai avea viteza de reactie.

O astfel de surpriza am experimentat pe propria piele acum vreo 2 saptamani...cind venind seara linistit spre casa intr-o intersectie pe un drum laturalnic incercind sa opresc sa ma asigur...am piscat usurel frina (20-30 km/h)..in acel moment parca cineva mi-ar fi dat un sut in fund si m-am si trezit in mijlocul intersectiei (ABS-ul total inutil, in afara masajului la talpa :) ) reactia mea a fost sa accelerez ca sa parasesc cit mai repede intersectia...si in acelasi timp sa multumesc Cerului ca nu a trecut vreun om sau masina pe acolo...A doua zi trecind prin zona am constatat ca era o banda de gheata de citiva metri buni, ca urmare a franarilor repetate ... curat patinoar.
Asa ca mare atentie si frina de motor in zonele in care toata lumea frineaza, intersectii si treceri de pietoni.
Cu ocazia asta mi-a mai revenit mi se cam uracase la cap...increderea in tehnologia auto.
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 

Offline Laurentiu

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #93 : 07.Ian.2011, 11:45:09 a.m. »
Cu ocazia asta mi-a mai revenit mi se cam uracase la cap...increderea in tehnologia auto.
Intr-o mai mare sau mai mica masura, un "clasic" e mult mai bun decit un "modern".  :)
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline pentium3d

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 193
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS / SX4 S-Cross 1.4 AllGrip Passion
Re: Sfaturi utile
« Răspuns #94 : 09.Ian.2011, 06:41:40 p.m. »
La o incercare de a iesi de pe "sinele"  formate pe strada datorita mersul in sir indian, masina reusind cu rotile din fata sa iasa dar patinand, tractiunea setata pe modul auto a sesizat imediat si a cuplat spatele (care avea aderenta) iar senzatia a fost exact cea descrisa in mod plastic:
in acel moment parca cineva mi-ar fi dat un sut in fund
si masina s-a rotit in mijlocul strazii fiind luat complet prin surprindere.  De atunci dau pe modul Lock ori de cate ori prevad astfel de situatii sau similare.
Oameni suntem toti. OAMENI sunt putini.
 

Offline unde

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #95 : 18.Ian.2011, 10:59:18 a.m. »
O astfel de surpriza am experimentat pe propria piele acum vreo 2 saptamani...cind venind seara linistit spre casa intr-o intersectie pe un drum laturalnic incercind sa opresc sa ma asigur...am piscat usurel frina (20-30 km/h)..in acel moment parca cineva mi-ar fi dat un sut in fund si m-am si trezit in mijlocul intersectiei (ABS-ul total inutil, in afara masajului la talpa :) ) reactia mea a fost sa accelerez ca sa parasesc cit mai repede intersectia...

 ABS-ul creste distanta de frinare. In manualul de Jimny cel putin, scrie chestia asta. Si doar in anumite situatii cu totul particulare ABS-ul reduce distanta de frinare. Singurul merit al ABS-ului e ca mai ai directie.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline macmat

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #96 : 18.Ian.2011, 05:23:23 p.m. »
Abs-ul creste distanta de frinare ?!?!?!? :-O :-O :-O
 

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Sfaturi utile
« Răspuns #97 : 18.Ian.2011, 06:06:31 p.m. »
Da. Prin faptul ca deblocheaza roata din cand in cand (extrem de repede,evident) distanta se mareste,pt ca practic in acele fractiuni de secunda franarea se intrerupe. Cum s-a scris si mai in spate,singurul avantaj al abs-ului este pastrarea directiei.Practic pt asta a fost invetantat..
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline macmat

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #98 : 18.Ian.2011, 06:55:46 p.m. »
Bine ca nu au aflat  producatorii de acest fapt.....Mi-e frica de un WAR ZONE!!!!
 

Offline miocrl

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #99 : 24.Ian.2011, 11:55:06 a.m. »
ar fi un sfat util si asta?

cand masina e plina de zapada, curatati si zapada din fata radiatorului(grila din fata) altfel va actiona ca o bariera pentru aerul rece.
desi uneori ni se recomanda o astfel de bariera facuta din carton.