Recenta tragedie de pe A1 in care a murit tanarul, dupa impactul respectiv, mi-a amintit de varianta prin care de multe ori apelam la deplasarea pe soselele "minunate" de pe la noi.
Sa explic: in special noaptea sau chiar si ziua cind viteza de deplasare a altui vehicul era suficient de mare mergeam in "plasa" cum se spune. Da un plus de siguranta deoarece o eventuala surpriza neplacuta poate fi evitata mai usor.
Nu o considerati ca fiind "profitori" mai ales daca este un tir sau o masina de transport marfa (dubita etc.) pentru ca unii chiar cunosc bine traseul respectiv sau au o vizibilitate mai buna din habitaclu.
In acest fel am ajuns de multe ori mai relaxat si cu bine la destinatie. Chiar nu conteaza cele 10-15 minute diferenta la intarziere (daca mergeam cu, sa zicem 20-30 Km/h in plus, dar mai concentrat si solicitat).
Oricum peste 110 Km/h noaptea, pe drumurile actuale, consider un risc asumat mult prea mare.
Si o relatare putin amuzanta intr-o deplasare (tot noaptea) am mers in plasa unui tip vreo 20 de minute, acesta s-a prins de miscare si m-a lasat pe mine apoi primul, tot cam atat, facind cu schimbul , cum se spune. A fost simpatica situatia.
In caz de ceata deasa nu recomand insa aceasta varianta, nu avantajeaza deloc.
PS. Apropo de postarea anterioara, cind eram "fericitul" posesor al unei Lada porneam iarna cu manivela motorul, a doua baterie, cea romaneasca fiind "naravasa" rau de tot la frig. Trebuia insa sa rotesc cu o anumita viteza manivela, ceea ce nu era prea usor. Ale tineretii valuri.