Referitor la parcarea pe vreme foarte friguroasa, iata ce scrie in manualul de SX4 (in sectiunea 4-1):
1. Actionati frana de parcare
2. Comutati cutia de viteze manuala pe pozitia marsarier sau in prima viteza, iar pe cea automata in pozitia P (parcare).
3. Cu motorul oprit, iesiti din vehicul si plasati calele pentru roti sub acestea.
4. Deblocati frana de parcare.
Deci ar trebui sa ramana doar in viteza cand e frig afara. Filosofii sunt multe - un instructor auto mi-a spus nu de mult ca e bine sa tragi doar frana de mana si sa lasi masina scoasa din viteza, insa cred ca manualul e o sursa mai credibila (si e mai clar pe cine dai in judecata daca se intampla ceva din cauza asta).
Despre pornirea motorului, in manualul in engleza scrie ca masinile cu transmisie manuala nu pornesc daca nu e apasat ambreiajul - ceea ce inseamna ca e totuna in ce viteza e. Eu n-am fost curios sa incerc, iar in manualul in romana n-am gasit asta.
La pornirea de pe loc, cred ca daca ar trebui cu a doua, ar fi facut Suzuki masina doar cu patru viteze: 2, 3, 4 si 5.
Referitor la masinile care deprind un comportament aprig sau lenes in functie de cat le turezi: am auzit de foarte multe ori asta, dar n-am idee cum s-ar putea explica. Pistonul nu e muschi, deci n-ar trebui sa se preteze la antrenament. Imi spune cineva?