Ce trebuie sa faci si ce nu trebuie sa faci in anumite situatii periculoase , sfaturi in legatura cu parcarile , depasirile .. etc
In primul rand e bine sa eviti "situatiile periculoase". Dupa razboi, multi voinici se-arata, in sensul ca toata lumea comenteaza ca X ar fi trebuit sa faca asa, Y sa faca invers, dar adevarul e ca accidentele se petrec
pe neasteptate iar experienta nu poate decat sa (incerce sa) le previna!
Inceaca sa abordezi intersectiile cu piciorul deasupra franei, in frana de motor, sa te asiguri in toate partile (inclusiv la pietoni) chiar daca ai prioritate, si MAI ALES daca ai semafor (cu verde) (incearca tu sa demonstrezi ca ai avut verde cand nepotul lui Arcu-de-Triumf zice ca ai avut rosu...).
Evita parcarile care blocheaza vizibilitatea celorlalti soferi. Nu stiu daca ai intalnit situatii cand trebuie sa treci cu botul masinii de jumatatea intersectiei ca sa vezi traficul din stanga, dar te asigur ca nu e placut... Daca dai de unu' cu capsa pusa, s-ar putea sa-ti iei parbriz nou! Despre parcarea propriu-zisa trebuie sa-ti faci singur propriile metode, findca depinde de prea multe variabile (inaltimea scaunului, a soferului etc).
Depasirile... hmm, subiect delicat. Cel mai bun sfat ar fi "better safe than sorry"! Daca nu ai vizibilitate suficienta, stai locului! Majoritatea tinde sa socoteasca vizibilitatea ca distanta pana la prima curba, dar denivelarile (damburile) pot fi la fel de periculoase. Stiu ca suna ca o placa stricata, dar repeta-ti singur "cat castig, cat castig, cat castig?" ca sa vezi daca merita o depasire riscanta acum in locul uneia sigure 5 minute mai tarziu. Ai grija ca exista multi dementi (efectiv,
DEMENTI) care accelereaza cand sunt depasiti ca nu suporta hormonu' lor sa le-o ia altu' inainte; sunt cei mai periculosi, daca-i intalnesti depaseste-i DOAR daca stii sigur ca poti si DOAR daca ai o vizibilitate directa de minim 1 km (nici nu-ti dai seama ce repede trec 1000m cand esti "umar la umar" cu talpa pe gaz).
Cam atat deocamdata. Daca mai am idei, mai scriu
.