Autor Subiect: Mers in treapta I-a fara acceleratie  (Citit de 2441 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline croco

Re: Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #10 : 12.Iun.2019, 10:11:26 p.m. »
Ar fi o singura perioada cand poti merge asa la relanti cu a I a.
Iarna, cand pornesti, turatia de relanti e mai mare, nu scade imediat la 600rpm. Dar probabil asta te va ajuta numai cateva minute de la pornire.
  • Suzuki Vitara 1.6 Spirit Allgrip / Suzuki Baleno 1.2 GLX
 

Offline smiley

Re: Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #11 : 13.Iun.2019, 03:16:05 p.m. »
Update la pseudo problema suturilor.
Aparent merge ok acum (am mai testat dar singur in masina), atunci cand am sesizat suturile de care spuneam eram cu masina plina( 4 oameni si bagaje), poate in conditii de incarcare mai mare se comporta mai aiurea :-?

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Dogy

Re: Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #12 : 13.Iun.2019, 04:57:31 p.m. »
Motorul de 1.0 merge lin cu I-a fara sa apesi acceleratia cu 5 km/ora - cu 2 persoane (cu a II-a merge cu 10 km/h fara sa apesi acceleratia)
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline cmd77

Re: Mers in treapta I-a fara acceleratie
« Răspuns #13 : 14.Iun.2019, 09:21:26 a.m. »
Chestia cu mersul in 1-a fara sa apesi pe acceleratie tine de CUPLU si disponibilitatea acestuia la RPM (rotatii) ale motorului. Cu cat mai mult CUPLU va fi disponibil la RPM mici, cu atat masina va merge mai lin fara sa accelerezi.
Asadar avem:
- la motoare benzina aspirate cel mai mic cuplu disponibil la ralanti
- la motoare benizna cu turbo avem un procent mai mare din cuplu disponibil la ralanti
- la motoare diesel cu turbo, deoarece cuplul este mai mare si procentul mai mare disponibil la ralanti, deci implicit cuplu mai mare la ralanti decat in situatiile de mai sus, diesel pleaca de pe loc doar ridicand pedala de ambreaj, fara sa accelerezi. Asta ar fi partea teoretica...
In practica, trebuie verificate curbele de cuplu/putere/RPM pentru fiecare motor. Se mai adauga in ecuatie si masa masinii.....
  • suz
Vitara Passion 2WD benzina Galactic Gray
 

Offline shpeedy

Re: Mers in treapta I-a fara acceleratie
« Răspuns #14 : 14.Iun.2019, 09:48:59 a.m. »
O mica observatie - personal, nu prea vad de ce la benzinarele turbo am avea mai mult cuplu la ralanti; cu tot progresul tehnologic in materie de reducere a turbo-lag-ului, turbina nu prea are cum sa intre in functiune de pe la 650-700 rpm (turatia de ralanti) - pur-si-simplu nu exista suficienta presiune in evacuare care sa miste turbina la un nivel capabil de a mari cantitatea de aer indusa fortat in admisie. Basca, un turbo de 1.0 sau de 1.4 ar avea valori mai mici de cuplu la ralanti (cand ar functiona ca un aspirat) fata de un aspirat de 1.6...

LE: cele sustinute sunt tot aspecte teoretice - ca si la ante-vorbitorul meu; pentru ca motoarele moderne au multa eletronica, cred ca este posibil sa fortezi - doar din diferite harti - un turbo de 1.0/1.4 sa afiseze un cuplu similar la ralanti cu un aspirat de 1.6...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
« Ultima Modificare: 14.Iun.2019, 10:03:45 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: Mers in treapta I-a fara acceleratie
« Răspuns #15 : 14.Iun.2019, 10:13:09 a.m. »
  Chiar si la motoarele diesel care au cuplul mare inca de la 800-1000rpm(cum am avut si eu la Ford), exceptand faptul ca as fi "incepator", nu vad la ce ne este utila "plecarea de pe loc fara acceleratie"  ! Daca nu reusesti sa-ti controlezi talpa, asta e alta poveste ! Chiar n-as numi asta inconvenient/defect, sau cum vreti s-o numiti... Cred ca trebuie sa calci pedala si la 320Nm si la 160. Parerea mea.... in rest ...parole-parole...   
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Dogy

Re: Mers in treapta I-a fara acceleratie
« Răspuns #16 : 14.Iun.2019, 11:11:13 a.m. »
Nu stiu la voi, dar la mine turatia la relanti la cald este de cca 750-800 rot/min, care sustine fara probleme mersul cu a I-a fara sa apesi acceleratia, constant, cu fix 5 km/h pe bord.
Cine a deschis discutia nu s-a referit la faptul ca ar vrea sa plece de pe loc fara sa apese acceleratia, ci sa mearga lin, in coloana, cu masina in treapta I, fara sa o sustina din acceleratie ori ambreiaj si fara sa tremure ori sa mearga in suturi. Sunt situatii, cel putin in Bucuresti sau pe centura Bucuresti, in care mersul asta cu 5 km/ora fara nicio pedala te ajuta.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline tac

Re: Mers in treapta I-a fara acceleratie
« Răspuns #17 : 14.Iun.2019, 12:31:13 p.m. »
Ce va mai place sa va plimbati in coloana pe valea Prahovei!!
  • Vitara 1.6 Spirit 2WD benzina
 

Offline enicky

Re: Mers in treapta I-a fara acceleratie
« Răspuns #18 : 14.Iun.2019, 12:44:58 p.m. »
   Daca mersul asta in coloana, fara pedala s-ar putea regla dintr-un potentiometru, ar fi si mai bine ! :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline nirolf

Re: Mers in treapta I-a fara acceleratie
« Răspuns #19 : 14.Iun.2019, 02:08:43 p.m. »
ACC nu face asta pe noile modele? Înțeleg că știe și stop&go.