Imi permit sa va lamuresc putin legat de avantajele chiptuning-ului si motivul pentru care producatorii nu storc la maxim motoarele, lasandu-ne nou, tunerilor, loc de joaca.
E adevarat ca la motoarele aspirate (fara turbo) castigul de putere e mai mic, dar exista si e insotit si de o crestere benefica de cuplu. Un soft bun ofera un cuplu marit chiar de pe la 2000rpm, chiar si la motoarele mai mici. Ca idee, am foarte multi clienti cu Logan 1.4mpi (75cp) satisfacuti de plusul de cuplu. Masina nu devine "racheta" dar depasirile sunt mai usoare, pornirea climei nu mai sugruma motorul, reprizele sunt mai bune, raspunsul mai elastic. Nu mai vorbesc la masinile cu turbo...
De ce nu se fac masinile asa din fabrica? Din mai multe motive: in primul rand masinile iesite din fabrica au destinatii foarte diferite - frigul din Finlanda, caldura si praful din India, uleiuri si combustibili de calitate slaba, umiditatea din aer, toti acestia sunt factori la care masina trebuie sa faca fatza, producatorul sa poata mentine garantia de 3-5-etc ani fara probleme. In concluzie, motorul e solicitat in procent de 60-70% din cat poate el duce mecanic, termic, chimic... Acest lucru ne permite noua sa jonglam cu parametrii, sa-i modificam, sa-i optimizam. Nici macar emisiile nu sunt depasite la o masina intretinuta si cu un soft bine facut, iar la sarcina partiala consumul de obicei scade
Alt motiv ar fi cel comercial: anul acesta apare motorul de 1.9 turbodiesel de 101CP, la anul apare o motorizare noua de 116CP si tot asa. Nu ar fi afacere sa scoata din prima cea mai potenta motorizare.
Si ar mai fi.
Daca aveti intrebari, raspund cu placere.