Autor Subiect: Tuning motor  (Citit de 42132 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline adrian_r5

Re: Tuning motor
« Răspuns #20 : 21.Sep.2009, 05:38:54 p.m. »
Probabil au imbunatatit ceva la transmisie

... la care transmisie  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline M_TM

Re: Tuning motor
« Răspuns #21 : 21.Sep.2009, 08:30:24 p.m. »
 
Am trimis o cerere de oferta pentru ignis ddis si am primit urmatorul mail:
Buna ziua
Se face fara probleme micutul Ignis. Recomandat un plus de 20CP si 55Nm. Cuplul mai mare chiar face diferenta. Pretul lucrarii 200euro
-
dipl. ing. Dragos Voinea
TCM Turbo SRL
Web: www.tcmturbo.ro
Tel: 004.0722.764.706
Cred ca puteti suna .Pentru Ignis eu am primit oferta de mai sus
 

Offline hugbear

Re: Tuning motor
« Răspuns #22 : 21.Sep.2009, 09:45:00 p.m. »
Din ce vad pe site-ul lor, la SX4 fac doar DDIS-ul de 1,9 :(
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Jeff

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 38
Re: Tuning motor
« Răspuns #23 : 22.Sep.2009, 01:04:54 a.m. »
Imi permit sa va lamuresc putin legat de avantajele chiptuning-ului si motivul pentru care producatorii nu storc la maxim motoarele, lasandu-ne nou, tunerilor, loc de joaca.
E adevarat ca la motoarele aspirate (fara turbo) castigul de putere e mai mic, dar exista si e insotit si de o crestere benefica de cuplu. Un soft bun ofera un cuplu marit chiar de pe la 2000rpm, chiar si la motoarele mai mici. Ca idee, am foarte multi clienti cu Logan 1.4mpi (75cp) satisfacuti de plusul de cuplu. Masina nu devine "racheta" dar depasirile sunt mai usoare, pornirea climei nu mai sugruma motorul, reprizele sunt mai bune, raspunsul mai elastic. Nu mai vorbesc la masinile cu turbo...
De ce nu se fac masinile asa din fabrica? Din mai multe motive: in primul rand masinile iesite din fabrica au destinatii foarte diferite - frigul din Finlanda, caldura si praful din India, uleiuri si combustibili de calitate slaba, umiditatea din aer, toti acestia sunt factori la care masina trebuie sa faca fatza, producatorul sa poata mentine garantia de 3-5-etc ani fara probleme. In concluzie, motorul e solicitat in procent de 60-70% din cat poate el duce mecanic, termic, chimic... Acest lucru ne permite noua sa jonglam cu parametrii, sa-i modificam, sa-i optimizam. Nici macar emisiile nu sunt depasite la o masina intretinuta si cu un soft bine facut, iar la sarcina partiala consumul de obicei scade ;)
Alt motiv ar fi cel comercial: anul acesta apare motorul de 1.9 turbodiesel de 101CP, la anul apare o motorizare noua de 116CP si tot asa. Nu ar fi afacere sa scoata din prima cea mai potenta motorizare.
Si ar mai fi.
Daca aveti intrebari, raspund cu placere.

Offline hugbear

Re: Tuning motor
« Răspuns #24 : 22.Sep.2009, 01:14:10 a.m. »
Io-te si un tuner gata sa "dea din casa"! :D Pai sa incep eu: vad ca si voi, ca si colegii vostri (de breasla) de mai sus "surubariti" doar dieseluri. Da' cu benzinarele ce-aveti???
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Jeff

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 38
Re: Tuning motor
« Răspuns #25 : 22.Sep.2009, 02:08:46 a.m. »
Explicatia e simpla: castigul de putere fiind mult mai mare la motoarele supraalimentate, cei care dezvolta solutiile de chiptuning s-au concentrat asupra acestora. Alt aspect: sunt multe motorizari diesel "imprumutate" intre marci prin diverse colaborari si platforme comune, calculatoarele fiind aceleasi, deci protocolul de comunicatie identic.

Offline hugbear

Re: Tuning motor
« Răspuns #26 : 22.Sep.2009, 02:14:25 a.m. »
La SX4 din pacate cred ca apare (deocamdata) un impediment major: modelul fiind relativ nou (in Romania cu atat mai mult) majoritatea sunt inca in garantie. O fi vreun temerar printre noi?
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline miocrl

Re: Tuning motor
« Răspuns #27 : 22.Sep.2009, 12:44:24 p.m. »
eu cred ca daca la diesel se adauga x cai putere, la benz x/2, sa fie si pretul mai ieftin pentru benzinare nu?

Offline Jeff

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 38
Re: Tuning motor
« Răspuns #28 : 22.Sep.2009, 01:06:59 p.m. »
Pretul nu e dictat de numarul de cai castigati ci de investitii, complexitatea operatiunii si de riscuri. La o masina turbo se modifica mai multe harti si trebuie avut grija de mai multe variabile decat la un aspirat. La un calculator care trebuie deschis pentru interventie exista mai multe riscuri decat la unul care poate fi rescris prin mufa OBD. La o japoneza echipamentul de tuning costa cateva mii de euro, la un VW 1.9tdi te descurci cu o interfata ieftina, samd.

Offline miocrl

Re: Tuning motor
« Răspuns #29 : 23.Sep.2009, 09:36:02 a.m. »
in lista cu nourile suzuki sx4 se spune cum ca au 112 CP
http://www.saramotors.ro/downloads/srm_sx4.pdf

- ceea ce inseamna ca aceste noi sx4 au un ECM tunat?
- sau ceea ce inseamna ca acel ECM de sx4 nou nu se mai poate tuna de la 112 la 123 de ex?
- sau ca daca vrem ECM cu CP mai multi putem merge la Suzuki si cumpara un nou ECM(112cp) .. pret minim de 471 eur? WOL cat e un ECM -Calculator Motor la voi?