Autor Subiect: Programul de lucru din perspectiva clientului dar si a angajatului: Romania vs  (Citit de 1806 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

E off topic dar dacă ne referim la respectul pentru client de ce să nu ne gândim și la respectul pentru angajat? De ce să vină mecanicul în weekend sau să lucreze până seara la zece, el nu are familie cu care să petreacă quality time?

moderator: nu mai este off topic
« Ultima Modificare: 15.Mai.2019, 02:35:09 p.m. de toma »
 

Offline NicNic

E off topic dar dacă ne referim la respectul pentru client de ce să nu ne gândim și la respectul pentru angajat? De ce să vină mecanicul în weekend sau să lucreze până seara la zece, el nu are familie cu care să petreacă quality time?

Pentru ca el va fi platit.
Daca angajatul nu vrea sa lucreze in alt program decat unul de bugetar, atunci e liber sa lucreze doar asa. Acolo unde i se acccepta.
Insa orice angajat cred ca poate fi platiti corespunzator ca sa lucreze si in alt orar. Doar ca trebuie platit ....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: enicky

Offline toma

Dar pana la calitatea serviciilor, primul lucru de care te lovesti atunci cand cauti un serviciu la un privat (un service de ex.) este programul de functionare al acestuia. Asta e primul pas, de aici incepe respectul fata de client, iar cand el isi afiseaza deja "traditionalul" program 9-17, iti dai seama de solicitudinea pe care o are fata de tine, care trebuie sa te invoiesti sau sa-ti iei o zi de concediu ca sa faci o amarata de revizie sau ITP. Ca sa nu mai spun ca deja nu mai indraznesti sa mergi in regim de "urgenta" la un service, adica fara o programare prealabila.

Eu zic ca ti-ai dat raspunsul singur. Atat timp cat cererea e mai mare decat oferta - service-urile au mai multi potentiali clienti decat pot deservi - nu au nici o motivatie sa schimbe ceva.


E off topic dar dacă ne referim la respectul pentru client de ce să nu ne gândim și la respectul pentru angajat? De ce să vină mecanicul în weekend sau să lucreze până seara la zece, el nu are familie cu care să petreacă quality time?

Pentru ca el va fi platit.
Daca angajatul nu vrea sa lucreze in alt program decat unul de bugetar, atunci e liber sa lucreze doar asa. Acolo unde i se acccepta.
Insa orice angajat cred ca poate fi platiti corespunzator ca sa lucreze si in alt orar. Doar ca trebuie platit ....

Asta e o discutie foarte interesanta care consider ca ar merita topic dedicat daca o extindem nu doar la service-uri. Pentru ca argumente exista de ambele parti. Dar cu cat mergi mai la vest cu atat vei constata ca de fapt in Romania, majoritatea serviciilor (cu exceptia celor bugetare) ne sunt accesibile intr-un interval orar cu muuuuuult mai larg decat altora. Magazine deschise pana la ora 22:00 sau permanent, magazine deschise in timpul sarbatorilor, restaurante care sunt deschise toata ziua si inchid tarziu in noapte, magazinase non-stop si exemplele pot continua garla.
Daca traiesti in Europa de Vest ti se schimba perspectiva in aceasta privinta.

Sa continuam discutia aici. Mi se pare un subiect foarte interesant.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Catalln

Dacă am considera "clientul" nu doar cel final cetățeanul ci si cel intern sau extern firmei/companiei, nu este doar situația comercianților sau a prestatorilor de servicii, cred ca se deschid mult mai multe direcții pentru aceasta discuție client, angajat și angajator.
Și totul se învârte în jurul unui termen, echilibrul/respect pe toate planurile, ceea ce la noi... nu e... angajator vs. angajat și invers, client vs. lucrator/angajat și invers etc.... de ce nu statul vs. cetățean și invers.

Bine înțeles ca fiecare în funcție de propria experienta va veni cu un punct de vedere, cert este ca adevărul absolut nu îl deține nimeni, la fel de bine pot fi preluate modele de buna practica din țările unde apa calda este mai folosita doar ca nu întotdeauna pot fi aplicate cu succes și la noi.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline toma

Asa-i, e un subiect complex, dar tocmai de aia il gasesc interesant si mi-ar face placere sa-l dezvoltam. E foarte interesant de observat cum se schimba atitudinea atunci cand esti "client" (tu ai nevoie de serviciul respectiv) fata de cand esti "furnizor" (tu esti cel care presteaza).

De exemplu: @enicky, daca ai lucra ca mecanic, in ce conditii ti-ar conveni sa lucrezi in weekend sau pana la 10 seara? Dar daca ai detine service-ul de ce ai plati suplimentar angajatii pentru a asigura un program diferit de cel prezent?



  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Blitzu

Subiectul asta va crea un pic de vâlvă,sunt sigur.
Un coleg mai sus,menționa faptul că,pe măsură ce te îndrepți spre vest,vei constata niste diferențe.
Eh,eu le-am inteles deja înainte să ajung în vest,si pe masura ce timpul a trecut,mi s-au parut din ce in ce mai normale.
Ex: Legea nu iti permite sa ai o afacere deschisa,cu un(sau mai multi) angajat/i care lucrează 7 zile pe saptamana. Fiecare om are dreptul la o zi a lui,pentru anumite lucruri pe care le are de facut pt el. Si mi se pare foarte normal.
Adică ai voie sa deschizi duminica( o raritate în unele tari) dar trebuie sa ai inchis intr-o alta zi din saptamana. La fel,perfect normal.
Orar 8-17,8-18,8:30-18-30. La fel,perfect normal.
Accesul la timpul liber nu trebuie sa fie condiționat de statut,functie,avere etc. E un "drept" banal intr-o democratie pe care o invocăm cu orice ocazie.
Un stat care își respectă cetățenii,ar pune la punct un sistem in care descurajează angajatorul sa isi exploateze angajatii prin diferite metode . Vrei angajat la serviciu sambata si duminica,ok,trebuie sa-l plătești atat si sa-i dai o zi liberă în timpul săptămânii. 
Sunt perfect de acord si zic asta din postura de angajator.

L.E. @Toma,bine punctat

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car. "Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car. "Horsepower" is how fast you hit the fence. "Torque" is how far you take the fence with you
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline Blitzu



E off topic dar dacă ne referim la respectul pentru client de ce să nu ne gândim și la respectul pentru angajat? De ce să vină mecanicul în weekend sau să lucreze până seara la zece, el nu are familie cu care să petreacă quality time?

Pentru ca el va fi platit.
Daca angajatul nu vrea sa lucreze in alt program decat unul de bugetar, atunci e liber sa lucreze doar asa. Acolo unde i se acccepta.


No offence,eu nu vreau sa fiu platit,eu vreau sa fac un weekend cu familia. Nu vreau presiuni si șantaj,ca asteapta 5 la usa jobul meu. Nesiguranta asta falsă indusă în mintea angajatului il face sa accepte mai mult decât ii convine.
Ah,ca mi s-ar propune să lucrez o sâmbătă din cand in cand,cu alte beneficii decât în zilele saptamanii,ok,dar alegerea trebuie sa fie a mea,nu sa simt o amenințare deasupra capului.
La fel si cu orele suplimentare. Se-ntampla sa fie cazul,nicio problemă,în condițiile în care,prin contract,se stabilește si se accepta plata acestora.
Noi înțelegem prin prestarea asta de servicii până la ore târzii sau in weekend,un drept al nostru,fiindca suntem clienti.
Dar vine si situația urmatoare:
Am fost întrebat de multe ori ,"auzi,băieții tai lucrează duminica?"
Eu: de obicei nu,dar la alegerea lor,pot sa o faca,deși nu prea ma-ncanta. Dar oricum,daca sunt de acord sa o faca,se considera urgența si se plătește de 3x mai mult. La fel si sambata,e la alegere si se plătește de 2x mai mult.
Astea,de obicei au fost cereri din partea unor români.
Va dati singuri seama câte duminici s-a lucrat...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car. "Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car. "Horsepower" is how fast you hit the fence. "Torque" is how far you take the fence with you
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline NicNic

Intr-adevar, chestia cu respectarea programului de lucru/odihna este din ce in ce mai evidenta cu cat te indrepti spre Vest. Chiar si numai prin Romania.

Sa cumpar mancare sau bere sau detergent, nu cred ca impune existenta unui numar important de magazine deschise extraorar
Dar un eventual accident/avarie la masina trebuie tratata de cele mai multe ori imediat. Si va asigur ca si in afara se presteaza servicii la 2 noaptea.

Un exemplu, intamplat in Viena: Cumnatul meu, care locuieste acolo de cativa ani si-a facut asigurare pentru locuinta. Inclusiv pentru avarii la instalatii. S-a infundat scurgerea, seara tarziu. A sunat la call-centerul Asiguratorului, care i-a trimis o echipa de interventie in intervalul de 2 ore asumat prin contract. Deci se poate lucra si noaptea in Viena.
Fiind curios, cumnatul meu a intrebat cu cat este tarifat serviciul respectiv: 200 EUR/ora, minim 1 ora. Plus cost deplasare. Evident ca daca nu avea polita, nu ar fi apelat la asa ceva.

In aceeasi idee, cred ca si cu masina daca ai o problema, o poti rezolva la orice ora. Contra cost, evident. Si daca personalul firmelor ar fi platit/dispus pentru un astfel de job.



  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline enicky

" Atat timp cat cererea e mai mare decat oferta - service-urile au mai multi potentiali clienti decat pot deservi - nu au nici o motivatie sa schimbe ceva."

     Pai nu prea vad unde-i raspunsul, dar n-as spune ca e mai mare cererea decat oferta, daca ar fi sa ma orientez dupa putinele dati in care eu am fost in service cu masina : asta pt. ca daca am cerut in ziua x si o ora cuprinsa intre 9-17, s-a gasit loc. Dar intotdeauna mi-as fi dorit sa fie o ora undeva dupa 17,30.
   
Aha, tocmai vad o interpelare !! :)
     Daca mi-as fi facut deja un portofoliu de clienti permanenti(si se poate face, cu putina vointa si imaginatie!), probabil ca as fi putut sa am doua schimburi la rampa.
  Habar n-am ce salarii se platesc in domeniu, dar la tarifele practicate de service-uri sigur exista o varianta de compensare convenabila pentru ambele parti : un procent stabilit prin negociere, sau o zi libera pt. saptamana respectiva (lucrata sch.2), sau un procent negociat la lucrarile facute de mecanic.
   De ce ai plati suplimentar? Pai daca ai clienti pana la ora 21, iti permiti, nu?!
Tin sa-ti spun ca pe vremea cand aveam Fordul, la Tiriac in service se lucra in 2 schimburi. Ma bombardau cu fel-de-fel de oferte de reduceri la piese, revizii de primavara/iarna gratuite, mi-a schimbat emblema gratuit, etc.
   Dar ce sa faca Autonet in 2 schimburi daca atunci cand am schimbat opritorul  de la usa, la ora 16,30 din 6 rampe(parca!) doar 2 erau ocupate ?! Degeaba aveau ei chipsuri si mere in sala de asteptare, daca pt. o bucata de plastic lunga de 15cm mi-a luat 150 de lei !
   @toma mecanic nu m-am vazut niciodata !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Blitzu

Evident ca daca nu avea polita, nu ar fi apelat la asa ceva.


[/quote]

Aici deja intram in alt sector,urgente,depanaj,interventii 24/24h.
Un service,oricat ar fi el de mare,poate sa aiba sau nu un serviciu de-asta. De obicei astea sunt legate printr-o polita de asigurare.
Crede-ma,nu vrei un service deschis non-stop(doar o vulcanizare) ca sa mergi tu la 23:30 acolo si sa mai petreci vreo cateva ore acolo in incercarea de a-ti schimba un cap de planetara ca sa ai cu ce sa mergi a 2-a zi la serviciu(ca nu ai voie sa lipsesti).
Nu,ai nevoie de o polita de asigurare,putin mai scumpa,care te asigura ca cineva ajunge in 30-60 min la locul faptei,cu un camion cu platforma,pe care are masina ta cu care ajungi acasa si,de ce nu,la serviciu a 2-a zi.
Tu ce ai alege?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car. "Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car. "Horsepower" is how fast you hit the fence. "Torque" is how far you take the fence with you