Autor Subiect: Parcare in rampa  (Citit de 4558 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #40 : 03.Mai.2019, 12:10:36 a.m. »
La ateliere "independente" costa cel mult 100 de lei.
Mai la negru, evident.  :)
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline cristidav

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #41 : 03.Mai.2019, 12:13:51 a.m. »
O metoda de verificare ca papa ulei excesiv e teava tobei de esapament.
O cureti cu un servetel umed sa fie curata pe interior, cel putin primii cm vizibili.
Verifici la câteva zile sa vezi câta funingine se depune, o sa-ti faci o idee la cât de tare afumata e.

GicaContra detected here again  :fluier:
N-am ce curata de ea, e luna si bec pe interior, cat poate intra degetul.

Cred ca ma incumet sa fac verificarea la un service, doar sa vad pe unde.
Mersi de sfaturi !
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline ntire2000

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #42 : 03.Mai.2019, 12:23:42 a.m. »
Hmm, Gica zice ca uleiul ala "disparut" ar trebui sa-ti afume esapamentul.  ;-)
Daca e un litru la fiecare schimb cum zici tu.
Vezi ca poate-l scapa pe la garnituri si motorul de fapt nu consuma ulei.
De curiozitate, ce ulei bagi si câti km ai?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #43 : 03.Mai.2019, 12:58:58 a.m. »
Gica contra 2 zice ca daca esapamentul e curat sa o urci pe rampa si sa vezi pe la garnituri (chiulasa, tacheti, baie de ulei, busoane si vas de expansiune - daca lichidul e curat sau capuccino)
Eu aveam o pierdere la baba la garnitura de la tacheti, in spate
Motoarele aspirate de suzuki nu sunt ca alea de vw sau turbo sa pape mai mult de 200 g de ulei
De la minim la maxim pe joja ai cam 0,5 l cred
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline bisti

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #44 : 03.Mai.2019, 10:29:08 a.m. »
De la minim la maxim pe orice joja de ulei e standard 1 litru.

1 litru la 15.000 nu e moarte de om. Am amic cu Toyota Auris si scrie in carte ca e normal sa pape 900-1000ml la 10.000 km.
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline cristidav

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #45 : 03.Mai.2019, 10:35:41 a.m. »
 Tocmai am verificat. Teava de esapament e curata, as putea manca de pe ea :-)) iar uleiul pe joja e la fix jumatate, ceea ce, dupa spusele lui @bisti  ar trebui sa fi mancat 500 ml in 15.000 km. Deci, teoretic, nu sunt probleme la motor. Dar atunci de ce pleaca din loc ? Asa face toate, iar ? :P

La sfarsit de mai ajung la revizie la Redtor, o sa ii rog sa isi dea cu parerea si sa caute scurgeri daca sunt.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline remarque

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #46 : 03.Mai.2019, 11:13:29 a.m. »
O compresie slabă într-adevăr face să plece mașina la vale mai ușor.
O mașină în viteza 1 cu bujiile scoase, adică fără compresie, o ia la vale și mai ușor.
Cne și-a băgat degetele prin motoare știe că atunci când schimbi distribuția e indicat să învârți tu de test motorul vreo câteva ture fără să-l pornești pentru a verifica că l-ai pus bine la punct, că dacă-l învârți tu simți imediat dacă bate vreo supapă în piston și te oprești imediat fără a strica nimic, dacă i-ai dat cheie și nu e bine pus la punct l-ai distrus.
Sau cănd reglezi tacheții iarăși trebuie să-l învârți manual.
Dacă n-ai scos bujiile e aproape imposibil să-l învârți manual.
De aceea bujiile se scot înainte.

Și cu toate astea nu cred  ca motorul care o ia la vale în viteză pe o rampă/ pantă abruptă să aibă vreo problemă. De ce ? Pentru că niciodată un cilindru nu e perfect etanș și ceva timp compresia se pierde. Pe la segmenți și în mică măsură sau deloc pe la supape. Chiar dacă motorul e în stare perfectă. Mașina în viteza 1 aflată pe o pantă/rampă cu înclinare mică este ajutată să fie oprită doar scurt timp de compresie. Ce  o oprește e altceva. Bănui că e unghiul dintre  bielă și vibrochen care în anumite poziții provoacă o rezistență mai mare la învârtire. Cine a învârtit manual un motor știe ce zic. Chiar cu bujiile scoase, deci fără compresie, la o cursă completă sunt momente (unghiuri) când rezistența la înaintare e mai mare. Iar această rezistență funcție de unghiul bielei e mai mare la un motor de cilindree mai mare.

Din cauza neetanșeității totale a cilindrului a apărut circuitul de recirculare al gazelor din carterul motorului. Pentru că la orice motor, chiar nou, apar gaze reziduale din cilindru ce se duc în carter. De exemplu dacă furtunul circuitului de recirculare e înfundat, motorul începe să plângă pe la garnituri sau semeringuri. Știți probabil cum la Daciile vechi cu motoare obosite care aveau gaze reziduale în exces se scotea furtunul recirculării din galeria de admisie că îmbâcsea prea tare amestecul aer-benzină cu ulei. Chestia simpatică e că și un motor nou dar nerodat are gaze reziduale în exces.
« Ultima Modificare: 03.Mai.2019, 11:45:42 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline ASZ

Re: Parcare in rampa
« Răspuns #47 : 03.Mai.2019, 03:24:11 p.m. »
A mai fost aceasta discutie pe un topic de SX4 si concluzia a fost ca asa fac toate, inclusiv a mea facea la fel. (in panta daca nu trageam frana de mana, cobora incet incet, smucind)

Offline Soferim

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Gen: Bărbat
    • Transilvania...
Re: Parcare in rampa
« Răspuns #48 : 03.Mai.2019, 04:58:28 p.m. »
Cu botul in jos nu se misca. Deci problema ramane cand e in sus. La Opelul Astra nu aveam problema asta.
  • Suzuki Vitara 4x4 Varianta Passion