trifi , este putin cam pripita concluzia ca Vitara nu este o masina fiabila. Totusi esti singurul de pe forum caruia i-a cazut ambreiajul asa repede. Eu zic ca mai iute a fost vorba de ghinion, nu de fiabilitate.
Pot sa confirm o situatie similara cu Vitara din semnatura ...
Asta ca sa fie vizibil ca sintem mai multi afectati de aceste cedari ale ambreiajului la un numar foarte mic de kilometri.
In cazul nostru la ~30.000 Km parcursi in 2 ani, 90% urban in Bucuresti, ruta Chitila Bucurestii Noi-Statia Grivita.
Ruta pe care sotia se duce zilnic la servici si lasa copii la scoala/after school si retur..
Pe 24 Dec 2019 dimineata a inceput sa patineze usor ...
Am observat ca nu mai trecea cu usurinta de o denivelare de 5 cm la iesirea din curte.
Am plecat totusi spre Pitesti pe autostrada.
Cind am ajuns la 90Km pe ora a devenit clar ca ceva nu este in regula ...
Masina nu isi crestea viteza indiferent in ce treapta de viteza incercai sa o treci .
In toate treptele cea mai mica apasare pe acceleratie o supratura la peste 5/6000RPM cu zgomotul aferent.
La km 37(am intrat la Km 15 cred pe autostrada.), linga padure, a cedat brusc si definitiv ...
Indiferent cit se tura motorul nimic nu mai ajungea la roti ...
Noroc ca eram pe banda 1 si am putut intra direct pe banda de stationare.
Sotia are inca cosmaruri cu ce s-ar fi intimplat daca era pe banda de viteza avind in vedere ca ambreiajul a cedat efectiv in 15-20km.
Am apelat la Asigurarea Suzuki si ne-au rezolvat foarte prompt ... in 1 ora eram pe trailer ... in 2 ore eram inapoi in Chitila.
Masina a ajuns la dealer-ul din Pitesti dar pt ca a prins perioada sarbatorilor a zabovit pina pe 9 Jan 2019 parca.
Diagnosticul a fost ca discul de ambreiaj e complet uzat ( l-am vazut si asa era... foita si albastru decalit ) si ca trebuie schimbat.
Probabil doamna tine piciorul tot timpul pe ambreiaj .. din cauza asta s-a uzat au sustinut permanent cei de la dealer...
In zadar le-am explicat ca pe acelasi traseu, sotia a facut 100.000 Km cu un Matiz din 2006 si nu am schimbat ambreiajul deloc.
Nu si nu .. tot piciorul doamnei e de vina ...
S-a inchis totul in afara garantiei cu 1700RON ambreiaj + manopera dar asta dupa ce am insistat ca e anormal ca un ambreiaj sa cedeze dupa 30000Km parcursi in oras....
Dupa ce am examinat ambrejul cu ochii mei tind si eu sa cred ca este subdimensionat cum au sugerat citiva colegi pe aici.
Sotia nu isi poate reprosa decit 6-8 cazuri cind iarna a folosit masina pe LOCK+ESP dezactivat pentru a intra/iesi in pasaje mai dificile si s-a simtit clar mirosul ambreiajului incins in interior.
In total nu cred ca au fost mai mult de 5 minute de utilizare in acest regim ...
Toata povestea mi-a zdruncinat putin incredera in fiabilitatea Suzuki si in garantia oferita.
2 ani nu am avut nicio problema si deodata ... BUM ... aflam ca nu am stiut sa exploatam masina cum trebuie ...
Spor si ... atentie maxima la picior daca vreti sa aveti acelasi ambreiaj si peste 50000Km ...