Autor Subiect: Vizita in fabrica Suzuki - IUNIE 2019  (Citit de 9673 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline berila_mz

Re: Vizita in fabrica Suzuki - IUNIE 2019
« Răspuns #90 : 17.Iun.2019, 09:46:32 a.m. »
Multumesc!

Distractie placuta!

Trimis de pe al meu MHA-L29 folosind Tapatalk

  • Suzuki Vitara 1.6 AllGrip Spirit
 

Offline boga81

Re: Vizita in fabrica Suzuki - IUNIE 2019
« Răspuns #91 : 17.Iun.2019, 03:03:43 p.m. »
Si asta fu. Un fel de intalnire SX4 cu intrus

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 
The following users thanked this post: enicky, Lerua07, gabi males

Offline berila_mz

Re: Vizita in fabrica Suzuki - IUNIE 2019
« Răspuns #92 : 17.Iun.2019, 03:38:12 p.m. »
;)

Asteptam detalii pe topic zilele urmatoare.

Trimis de pe al meu MHA-L29 folosind Tapatalk

  • Suzuki Vitara 1.6 AllGrip Spirit
 

Offline enicky

Re: Vizita in fabrica Suzuki - IUNIE 2019
« Răspuns #93 : 17.Iun.2019, 05:08:28 p.m. »
Asteptam detalii pe topic zilele urmatoare.
  @berila_mz multa sanatate iti doresc !
  Da, muulte detalii ! :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ASZ

Re: Vizita in fabrica Suzuki - IUNIE 2019
« Răspuns #94 : 17.Iun.2019, 09:18:11 p.m. »
Ar fi extraordinar daca ati reveni cu ceva date de contact de la cineva din fabrica, cu care pt. orice tematica ridicata de colegii de forum sa ne putem adresa acelei persoane de contact. La capitolul acesta v-ati putea plange, la cei din fabrica ... in ideea in care Suzuki Romania este o entitate foarte ciudata ... ca sa nu zic altfel.

Offline miocrl

Re: Vizita in fabrica Suzuki - IUNIE 2019
« Răspuns #95 : 18.Iun.2019, 09:36:17 a.m. »
am revenit, dar nu extraordinar :). adica nu avem contacte de la uzina. doar contacte de la Suzuki Klub Unguresc, ei au organizat iar Eva a stat cu noi si ne-a tradus cate ceva.

Am ajuns la 8:30 dupa cum era specificat si am stat in fata fabricii parca pana la 10 sau 10:30 ca sa intram.

Ne-am echipat cu ochelari de protectie si casti si am fost invitati intr-o sala mare de sedinte. Am fost intampinat de un membru Suzuki Klub Ungiresc cu "Poftiti va rog" si "Bine ati venit" :). in sala de sedinte am fost intampinati cu cafea, pogacele, apa si suc de care ne-am bucurat dar nu inaite de a face coada la toaleta.
Dupa ce ne-a povestit cate ceva istoric un sef japonez, ne-am impartit in 3 echipe de approx 20 de oameni si am facut prin rotatie: vizionare film, linia de asamblare, linia de sudura.
  • https://www.facebook.com/ComunitateaWaldorfTimisoara
 
The following users thanked this post: ASZ, shpeedy, enicky, toma

Offline enicky

Re: Vizita in fabrica Suzuki - IUNIE 2019
« Răspuns #96 : 18.Iun.2019, 11:46:48 a.m. »

Dupa ce ne-a povestit cate ceva istoric un sef japonez, ne-am impartit in 3 echipe de approx 20 de oameni si am facut prin rotatie: vizionare film, linia de asamblare, linia de sudura.
   Deci nu s-a vizitat toata fabrica. Pana la urma din filmulet(cel putin!) a reiesit care ar fi structura, din ce e formata linia de fabricatie, sau cum e structurata productia pe modele ?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline miocrl

Re: Vizita in fabrica Suzuki - IUNIE 2019
« Răspuns #97 : 19.Iun.2019, 02:56:38 p.m. »
azi apuc sa povestesc despre linia de sudura. m-a impresionat foarte mult.
Turul de linia de sudura contine si matritele de indoit/stantat tabla pt caroserie.
Se cutremura podeaua in jurul acelor masini imense. Matritele imense de 1,5m pe 2/3 m pe 2/3m.
Tabla dreapta intra intr-un capat si ajunge stantata si ambutisata la celalalt capat. Masinaria functioneaza in sus si in jos cu 6-7 matrite o data. Tabla dreapta intra la prima matrita presupun ca acolo se decupeaza, apoi trece la automat la urmatoarea stanta unde se indoaie anumite parti, in acelasi timp la prima matrita intra iarasi o tabla dreapta. si tot asa pana la final ajuge ceva de genul celei din poza.
Toate partile din tabla se fac acolo apoi ajung pe linia de sudura.
Acolo de ex se pun intr-o rama partea ce o vedeti in poza si peste ea se adauga bucati bucati pt a dubla si ranforsa astfel incat sa avem la urma o parte laterala de masina intreaga, si nu doar fata. Acea rama apoi intra la sudat automat. si tot asa bucata cu bucata se formeaz sasiul care pleaca mai departe spre Vopsitorie. Vopsitoria nu am vazut-o, dar am vazut mai departe pe linie Asamblarea unde ..... mai scriu cand apuc
  • https://www.facebook.com/ComunitateaWaldorfTimisoara
 
The following users thanked this post: ntire2000, shpeedy, enicky, toma, Lerua07, Emilian Sohterus, gabi males, dthem

Offline boga81

Re: Vizita in fabrica Suzuki - IUNIE 2019
« Răspuns #98 : 19.Iun.2019, 05:14:52 p.m. »
sa adaug la ce a scris miocrl.
Cand au ridicat fabrica din Esztergom erau doar 10 roboti. Acum au ajuns la 700, si cred ca cei mai multi sunt in zona asta.
Oamenii puneau piesele mici pe piesele mari (ex: laterala masinii), cate 3-4, un robot le strangea pe toate, le fixa in pozitie si le muta inca tinandu-le fixe. Dincolo era alti roboti, unul fixa prin presare, ultul insuruba si altul suda. Foarte precis, foarte rapid.
Practic, tot ce inseamna masina e compus din cateva bucati de tabla: lateralul e dintr-o bucata de tabla (aripa spate, montant C-B-A, structura de sustinere a aripilor fata), usile, capota, iar "platforma" din mai multe. Portbagajul e o singura bucata, cu locasul unde este roata de rezerva.
In zona asta erau doar barbati.
Totul e automatizat. Oamenii de aici doar scot piesele din "cuptor" dupa ce s-au presat si le aseaza una peste alta pe un suport. Cand se strang X pe suport, vine un motostivuitor si le ia (evident, condus de un om).
Alti oameni doar pun piesele mici peste cele mari si de conectarea lor se ocupa roboti.
  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 
The following users thanked this post: ntire2000, shpeedy, toma, Lerua07, Emilian Sohterus, gabi males, FlorinSuzuki

Offline boga81

Re: Vizita in fabrica Suzuki - IUNIE 2019
« Răspuns #99 : 19.Iun.2019, 05:47:02 p.m. »
Pe scrut legat de istoria Suzuki. 'nea Michio Suzuki a copilarit pe langa mama sa care tesea. Si a fost preocupat de cum o poate ajuta. Asa ca prima lui inventie a fost un razboi de tesut automatizat. Si asa a continuat toata viata lui, aducand imbunatatiri acolo unde creda ca oamenii o pot duce mai bine. Mai intai biciclete, apoi motociclete si la final automobile. Misto a fost "povestea" legata de bicicleta motorizata. Cica se plimba cu bicicleta si a inceput sa bata vantul din fata, asa ca nu mai putea inainta. S-a enervat de treaba asta si a pus un motor pe bicicleta, devenind motorizata.
In prezent se produc S-Cross si Vitara la Esztergom. Vitara este modelul Suzuki care a ajuns la 500.000 de unitati produse in cel mai scurt timp (martie anul asta). Se vinde cel mai bine acum.
Producerea unei masini dureaza 18h de la intrarea comenzii in fabrica, iar la fiecare 53 de secunde este gata un Suzuki.
Pe sectia unde se produc masinile, cat timp am stat noi acolo, s-au produs 10 Vitara si 12 S-Cross.
Motoarele de 1.0 si 1.4 sunt produse in Japonia si acolo doar se monteaza pe caroserie. Cand sa se monteze, motorul vine impreuna cu ansamblul puntii fatza si amortizoarele/arcurile, se fixeaza pe pozitie de catre un om cu o masinarie de centrare (2 conuri care trebuie pozitionate undeva) si alti 2 oameni insurubeaza si fixeaza motorul.
Pe zona de montaj lucreaza foarte multe femei. Mi s-a parut cel putin ciudat ca o femeie ridica unul din cele mai grele lucruri: parbrizul. Il lua din rastel, il punea pe o masa de lucru, il dadea cu mastic pe margini, apoi alti 2 oameni luau parbrizul si il fixau pe masina.
O chestie care mia placut tare! Job pentru un om micut: montajul plafonului :) Aici caroseria nu avea usi, capota sau hayon. Un tip micut se aseza pe un scaun/robot si scaunul intra in masina si se lasa pe spate. Alt tip lua plafonul, il baga in masina, si impreuna cu tipul dinauntru il fixa. Cineva mai solid nu putea sa faca munca asta, ca nu avea loc pe usa :)
Apropo de usi: portierele vin deza gata asamblate (probabil in alta parte, unde nu am vazut), un robot le pozitioneaza relativ, iar un om (femeie/babat) doar facea legaturile electrice, pozitiona usa pe caroserie si apoi omul infileta pentru fixare.
2 oameni monteaza toba intermediara, 2 oameni monteaza cardanul.
Sunt foarte multi angajati tineri. Se lucreaza in 2 schimburi a cate 8h pe zi.
Si, cel mai important: un lucrator are voie la o pauza de 10 minute la fiecare 3 ore. Productia nu se opreste pentru nimeni. Recunosc, asa ceva nu as putea sa fac... Respect!
  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm