Autor Subiect: Port USB - pin rupt/indoit  (Citit de 9829 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline GoneFishing

Re: Port USB - pin rupt/indoit
« Răspuns #50 : 12.Dec.2019, 05:58:01 p.m. »
"Cand zici suport te referi la ansambul care contine mufa? Cand zici cablu te referi la cablul dintre mufa si unitate?" = Da si da

Esti norocos daca iti functioneaza CarPlay-ul atat de mult. In cazul meu, mai mult nu functioneaza si uneori se restarta unitatea multimedia atunci cand introduceam cablul USB in mufa - ultima parte pare a fi rezolvata cu un update al sistemului de operare folosit de SLDA pe care culmea l-am sugerat tot eu.
Am testat si cu telefonul sotiei, acelasi model, dar problema persista. Ambele telefoane fiind bineinteles pe lista de compatibilitati - http://www.suzuki-slda.com/SitePages/IOPSearchResult.aspx

Problema nu poate fi decat software sau hardware. In cel mai rau caz ambele. N-am mare incredere in versiunea (custom) de Linux folosita pe masina sau mai bine zis in programatori si testeri si nici in calitatea pieselor. In schimb am toata increderea in Apple pe parte software si hardware tinand cont ca nu m-au dezamagit niciodata si am avut ocazia sa compar device-urile lor/telefoane/tablete/etc. cu ale competitorilor (Android, Windows / Samsung, LG, Huawei, etc.)
Nu cred ca modulele Android Auto sau Apple CarPlay sunt dezvoltate dupa specificatiile sistemului de operare al masinilor fie ele marca Suzuki sau Mercedes, ci mai mult invers. Cam asa merg lucrurile si in general aplicatiile dezvoltate pentru un anumit sistem de operare au bug-uri. Mai rar invers. In cazul de fata putem numi aplicatie sistemul de operare Linux folosit de Suzuki care posibil are nevoie de modificari astfel incat sa ruleze (interconecteze) bine cu sistemul de operare iOS.


"- am fost la Apple și am reclamat că nu merge, au făcut ceva verificări și mi-au schimbat telefonul" = foarte posibil sa o faca chiar si in cazul in care nu ai probleme :-); apropos, ti-au spus ca il schimba pentru ca telefonul are probleme?
"Între timp îmi sugerează că SLDA-urile se schimbă greu pe garanție" = asta inseamna ca te trimit la plimbare dupa cum bine stii; nu exista se schimba greu in garantie pentru ca nu e dupa ei ci dupa legislatia privind protectia consumatorilor unde stiu ca dupa N reparatii sau schimbari piese fara succes intr-un anumit interval de timp, se schimba produsul (de la SLDA se poate ajunge si la masina sau poate la o intelegere intre parti)

In orice caz, daca nu ai facut-o deja, comunica problema si in scris/via email (in prima faza dealer-ului, dupa care importatorului/reprezentanta) si cere rezolvare. Cere si pastreaza bineinteles orice hartie din service si fii atent la ce semnezi. Daca nu esti de acord cu ceea ce noteaza sau sunt lucruri neclare, noteaza asta in dreptul semnaturii tale daca nu doresc sa modifice. In cazul apelarii la ANPC si al unui proces civil trebuie sa ai dovezi ca ai sesizat, ca ai fost si ca s-a schimbat ceva sau nu si orice concluzie pun ei pe hartie. Dar probabil ca stii deja :)

Numai bine

  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline toma

Re: Port USB - pin rupt/indoit
« Răspuns #51 : 13.Dec.2019, 08:52:48 a.m. »
Din tot ce am citit aici e clar ca cel putin la un lot de unitati sunt probleme serioare cu mufa (ansamblul care contine mufa) USB.

Eu folosesc deja de mai bine de 4 ani Android Auto si in tot acest timp nu am avut probleme legate de conectivitatea prin cablu (in afara de faptul ca a vrut sa mearga doar cu cablu "original").
Personal, mi se pare cel mai comod sa am un cablu deja conectat la unitate in care sa conectez telefonul atunci cand am nevoie.

Asa ca nu inteleg, din punct de vedere al usurintei in utilizare, de ce ar vrea cineva sa tot conecteze cablu la unitate, la fiecare folosire, avand in vedere ca mufa e destul de greu accesibila si intr-o zona cu iluminare slaba  :dknw:

Tinand cont si de "sensibilitatea" asta a mufei, de ce nu tineti un cablu conectat in permanenta?

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline dthem

Re: Port USB - pin rupt/indoit
« Răspuns #52 : 13.Dec.2019, 10:52:15 a.m. »
Păi ținem, eu asta am făcut după schimbarea mufei pe garanție și tot merge doar când vrea, deci cred că problema e mai adâncă de atât.

Având în vedere că la mine problema este că telefonul se conectează și se deconectează random, mă gândesc să instalez pe undeva prin mașină o cameră de filmat care să surprindă problema. Ultima dată când am fost la service, am plecat de acasă cu sistemul funcțional (carplay, waze etc), s-a deconectat pe drum și când am ajuns la ei mergea (Murphy, f you).

Are cineva idee de locuri unde aș putea instala treaba asta? Eu mă gândeam să pun camera auto pe care o am în parbriz cu ventuză pe plafoniera aferentă locurilor din spate. Cablul l-am tras pe sub plafon, așa că va trebui să cumpăr altul, dar e ok.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline GoneFishing

Re: Port USB - pin rupt/indoit
« Răspuns #53 : 13.Dec.2019, 02:30:07 p.m. »
@toma Si eu am incercat ultimii 200Km chestia cu cablul deja conectat. Am plecat de la dealer cu cablul conectat si la sugestia lui am lasat cablul acolo desi mai incercasem fara succes pe la inceputul povestii. Doar am facut schimb de telefoane la 100Km pastrand acelasi cablu. Conectivitate CarPlay aproape zero cu amandoua telefoanele.
Si reprezentantul dealer-ului a avut probleme de conectivitate cu 2 telefoane (unul personal, altul al unui coleg) cu sistem operare Android. Atunci cand misca mufa cablului in suportul USB al masinii, se pierdea conectivitatea telefon-masina numai ca la el masina vedea telefonul de cand introducea cablul pe cand la mine de cele mai multe ori masina nici nu vede telefonul.
Asta pare a fi o problema hardware cum ai spus si tu dar la fel de bine e posibil sa fie si niste bug-uri in sistemul de operare folosit de masina.

@dthem Ceea ce vrei tu voiam si eu dar am renuntat la camera tinand cont ca dealer-ul a recunoscut problema si informatia pare sa fi fost transmisa si producatorului. Din ce am citit pe net sunt multi care s-au chinuit in fel si chip sa ii dea de cap si nu am gasit inca partea in care sa fi reusit toti.
Ca fapt divers eu am remarcat o data ca la trantirea unei portiere mi s-a deconectat telefonul  :-? Doar odata. Restartarea unitatii multimedia am observat-o numai si numai la introducerea cablului USB in suportul masinii sau mai rar, dupa un timp de la introducerea cablului. Nu am remarcat restartarea niciodata altfel.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline dthem

Re: Port USB - pin rupt/indoit
« Răspuns #54 : 15.Dec.2019, 06:07:31 p.m. »
La mine nu cred ca mai are legatura cu mufa, pentru ca daca misc de ea atunci cand merge nu se intampla nimic. La fel si atunci cand misc de ea daca nu merge. Tind sa cred ca problema e in cu totul alta parte si mai tind sa cred ca e o problema hardware, deoarece atunci cand nu mai merge, nici macar nu mi se mai incarca telefonul.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline GoneFishing

Re: Port USB - pin rupt/indoit
« Răspuns #55 : 15.Ian.2020, 08:43:41 p.m. »
Asa mi se intampla si mie initial. Pe parcurs insa, la ceva vreme dupa ultima piesa schimbata (parca cupla/mufa USB), CarPlay-ul era deconectat ca deobicei dar telefonul primea curent. De curand, se pare ca pe langa deconectari dese, se taie si alimentarea...din nou.
Pe langa problema cu CarPlay-ul, am testat de curand 2 stick-uri de 32 si 16GB (formatate FAT32, fara erori) cu cateva MP3-uri - deci totul facut in cartea masinii - si deconectarile curg lant si in cazul asta. Concluzia? Nu e vorba doar de CarPlay ci mai mult de atat.... Poate ar trebui sa testezi la randul tau pentru ca te va ajuta in discutiile cu dealerii/producatorul.

Oricum, cum spuneam mai sus, nu am de gand sa renunt asa ca am trecut la urmatorul pas. Am forward-at discutiile catre Magyar Suzuki ZRT Esztergom Sucursala Bucuresti si am fost informat ca dealer-ul va mai face o schimbare de cablu. Daca nici acum nu se rezolva, voi cere, pentru ca sigur nu imi vor propune ei, schimbarea unitatii multimedia. Daca nici asta nu rezolva problema, urmeaza alt pas.

Sper ca atat dealerii cat si Magyar Suzuki ZRT Esztergom Sucursala Bucuresti sa mai arunce cate un ochi si pe forumul asta daca chiar le pasa de unde isi iau salariile.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline ntire2000

Re: Port USB - pin rupt/indoit
« Răspuns #56 : 15.Ian.2020, 09:03:51 p.m. »
Ce schimbare de cablu? Aia e o eroare de alta natura, cel mai probabil o lipitura defectuoasa pe cablajul unitatii sau o eroare a epromului care stocheaza softul.
Mai pe limba tuturor: te-ai ales cu o unitate multimedia cu placa de baza defecta.
La atâtea intrari în service cu defectul asta ar fi trebuit sa-ti propuna ei schimbarea unitatii doar ca sa se scape de tine si de feedbackul negativ pe care-l tot faci la adresa lor.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Re: Port USB - pin rupt/indoit
« Răspuns #57 : 15.Ian.2020, 09:35:59 p.m. »
Pe la mijlocul povestii le-am mentionat ceva similar cu ceea ce ai sugerat tu desi nu sunt electronist de meserie. Cand i-am intrebat daca nu ar trebui sa isi bage nasul un electronist raspunsul primit a fost ca nu au angajat unul :)

Referitor la scapatul de mine si reclama negativa pe care le-o tot fac, consider ca sunt mai mult decat corect la acest moment chiar daca vorbim de ceva banal din punctul unora de vedere si de o masina mai ieftina decat altele detinute. Banuiesc ca stii ce iti vine sa faci cand te duci in service cu o problema reala si ti se spune "stii, cunoastem problema...dar, nu o putem rezolva pentru ca nu avem angajat care se ocupa de garantiile Suzuki" sau "totul e in regula daca nu s-a aprins martorul USB in bord". Sau cand cel care verifica problema iti spune ca lui i se sparg toate in cap si aproape se confeseaza ca e presat sa te duca cu presul.

Oricum, multumesc pentru clarificari. Voi insista pe aspectul prezentat de tine.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline ntire2000

Re: Port USB - pin rupt/indoit
« Răspuns #58 : 15.Ian.2020, 09:38:31 p.m. »
In toata reteaua de dealeri nu au un electrician/electronist/inginer automatizari ?!?
De ce nu fac contract cu Depanero, de exemplu?  =))

Ca solutie "mioritica", nu le era mai simplu sa-ti schimbe unitatea cu una de pe o masina de drivetest, ca pe aia oricum o vând la SH la un moment dat, si au si vreme sa o testeze la o adica.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline GoneFishing

Re: Port USB - pin rupt/indoit
« Răspuns #59 : 15.Ian.2020, 09:45:37 p.m. »
Habar nu am dar le-am spus ca sunt deschis la o colaborare pe banii mei cu un electronist, daca stiu ei unul :) Doar ca sa rezolv problema mai repede. Evident, procedurile ii impiedica...
Daca mai ai si alte sugestii, te rog mult nu te sfii :D ca poate rezolv(am) mai repede.

O sa le propun si schimbarea unitatii dar pentru mai multa siguranta, cu una noua :) De ce nu au propus ei inca, ma depaseste :))
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)