Salut,
Am deschis acest topic pentru ca m-am lovit de tot ce-i specific romanesc si reticent la ce nu cunoaste.
Am incercat timp de 1 saptamana sa aflu de la toti pseudo-dealerii din Bucuresti si imprejurimi daca au pe stoc, pentru Drive-test un Suzuki Vitara de 1.0 Automat cu tractiune fata.
Evident ca au curs ofertele, chemarile la test, dar nu pt ceea ce vroiam, ci pt 1.4 si alte configuratii care nu-mi erau utile.
Pe langa faptul ca habar n-au sa vanda si merg din inertia pietei si a clientilor fidelizati, nu poti face test pe 1.4 sa crezi ca va fi la fel pe 1.0. Ar fi o pacaleala, pe care incearca s-o coafeze cu pretexte ieftine.
In fine, s-a nimerit ca intr-o zi sa ma sune de la Radacini Militari ca le-a venit modelul cautat si daca vreau drive-test. S-a rezolvat cu drive-testul.
Marti pe 26.02 am fost la ora programata 13:00 pentru a vedea cu ce se mananca 1.0 Automat. Acte, hartii, chestii, let's go.
Urcat in masina si primul contact l-am avut cu cheia de contact si iala in care intra, ca de usa de apartament
cu metal de jur imprejur, deci nu voi mai crea o intreaga epopee de zgarieturi pe plasticul aferent (cum e la Ignis)
Apasat frana. POWER
Silentios in standby. Izolat bine fata de mediul exterior. Placut impresionat de pozitia la volan.
Mutat in trepte. Ia putin pana te obisnuiesti cu schimbatorul pentru ca uneori ai impresia ca ai pus-o bine, dar poti sa te asiguri pe bord daca e acolo
Are si camera de marsarier, ca sa vezi. Chiar vezi in spate. Nu se inclina curbele virtuale dupa roti, ca nu e premium, dar se vede foarte bine pe ecranul ala de 7 inch (cred) cu toate ca parea mai mare. Oricum mult mai bun calitativ decat la Duster :p
Si apasa pedala si da-i. In prima faza nu-ti dai seama cu ce se mananca, mai ales ca pana am iesit pe soseaua principala am stat ceva pe loc, cu multe frane scurte, bune la acomodare.
Masina are niste frane de Dacia Nova. Ingheata la cea mai mica piscare. Nimic rau in asta, cel putin stii ca e ceva care se opreste cand vrei. Ignis-ul saracul, cu cauciucurile lui de 175 trebuie sa pastrezi distanta buna fata de cei din fata sa nu faci Plug-n-Play la o frana mai puternica.
Si am calcat-o pana in dreptul Militari Shopping Cucu unde am preferat sa intru pentru reprise scurte, ca de oras, mai ales ca prin spate ai unde sa te plimbi si sa-i dai. Pentru ca in configuratia asta masina nu este facuta sa dai liniute. Ci sa te relaxezi, sa te simti bine si sa nu-ti bati capul.
Pana in dreptul complexului masina mi-a starnit un ras handicapat de copil amuzat de ce jucarie are sub el. La fel si la intoarcere.
Despre MOTOR: Motorisca aia de 1 litru iti ia MAUL la kick-down. Urla, zbiara, dar nu se da el batut pana nu te duce-n suta si creste si creste. A naibi mama lui daca se opreste. Nu-ti va veni a crede cum trage.
Pot spune ca nu te vei astepta ca motorul ala, pe Vitara sa faca ceva. Parerea mea este ca face. iar automata doar cu tractiunea fata nu pot spune decat ca va fi masina perfecta de oras si iesiri ocazionale/concedii etc.
Am fost 2 in masina. Ursuletul principal si coafeza ciufuta. Nu s-a simtit deloc greutatea.
Practic mi s-a confirmat treaba cu romanul priceput la toate dar nu stie nimic, doar e parerolog. Ca e motor mic. Ca nu face fata. Ca nu trage. Ca e muci. Gresit. A meritat drumul si experienta si asta voi achizitiona.
Despre CUTIE: La mers lejer in trafic, distante scurte/medii cutia schimba silentios, e chiar simpatica in felul in care schimba vitezele. Eu dupa 5 minute m-am obisnuit cu ea sis nu-i mai dadeam atentie. Eram relaxat ca schimba ea si nu mai amestec eu in mamaliga. Da, iti ofera acel confort pe care-l cauti intr-un trafic urban aglomerat si simti ca nu mai vrei sa schimbi vitezele.
Am alergat putin prin complex si cu modul manual care mi se pare foarte smecher gandit si cum schimba. In special din padelele de la volan. Delay-ul nu prea exista, se face aproape instantaneu. Dar nu va asteptati la vreun Ferrari cu cutie de 30.000 Euro.
CONSUM: Ca si consum masina afisa 8.3L/100km. Dar este justificat dat fiind ca o conduc multi pe distante scurte, reprize scurte si atat. Masina nu prea are timp de respire.
Personal ma incred in cifrele oficial date de Suzuki care si in cazul Ignis-ului sunt acolo. Diferenta o face molozul pe care-l cari cu tine, greutatea ta si a bagajelor si unde te plimbi.
Ce m-a facut sa ma orientez spre Vitara: 1. Ccomparatia cu un Crossland X de la Opel, unde motorul m-a dat pe spate la cat de idiotic e facut cu toate componentele anexe. Iar cureaua aia de distributie, IMERSATA in ulei, mi-a taiat respiratia. Vitara de 1.0 are distributia pe lant.
2. Garantia pentru Cutie si Motor de 10 ani in limita a 200.000 km. Sau mai simplu spus, garantie de 10 ani sau 200.000km, pentru ca restul oricum se schimba sau se inlocuiesc. Iar eu sunt om de 17-18.000km / an, drumuri majoritare la ore neobisnuite, consumul calculat e cel mixt, deci ma incadrez.
3. Disponibilitatea cutiei automate la motorul mic si pe benzina si sub 15.000 Euro.
4. Dotarile, printre care importante sunt aerul conditionat automat si cruise control, cotiera fata, priza din portbagaj unde pot conecta camera care inregistreaza in spate si mai ales amortizorul de la torpedou :p
5. Dupa drive-test cutia si motorul m-au convins.
PRETUL: Oferta este 17.260 EUro (tva inclus), din care mai scadem o rabla si buyback-ul Ignis-ului meu de 17-18.000km.
Multumesc pentru timpul acordat si mergeti la drive-test. Merita.