Autor Subiect: Troliu pe Jimny  (Citit de 3649 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline lucc80

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Bărbat
  • E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune...
    • piatra neamt
Troliu pe Jimny
« : 10.Feb.2019, 08:05:12 p.m. »
Salut!

De 2 zile sun posesorul unui Jimny din 99.
Am iesit o data cu el si la zapada mai mare a ramas cumva suspendat cu burta pe zapada si pana nu m-a tras cineva nu am reusit sa ies.

Deci, trebuie troliu sa fie tot timpul pe masina.

Intrebarea mea - ajunge asa ceva?   Jimny are doar 1100 kg...

https://lajumate.ro/troliu-atv-quad-powerwinch-4500-lbstrage-2040kg-7459201.html#message_holder
  • megane 2 CC 2008, jimny 99
 

Offline rzv

Re: Troliu pe Jimny
« Răspuns #1 : 11.Feb.2019, 10:15:45 a.m. »
nope.... ia un troliu de minim 6500 maxim 8500LBS. pt ce ai tu nevoie,merge orice chinezism ieftin si cu garantie,nu trebuie firma-adica dublu ca pret.
cand ramai zidit in noroi/zapada troliul are nevoie de o putere minim dublu fata de greutatea masinii....
bonus, ia si un chitul de recovery obligatoriu:
-sufa copac 3 m- nu strici-rupi-lasi urme ce copaci si este bna pt multe altele
-2 ocheti Omega pt asigurare -nu U - cu tonaj aferent cam 4To  :D
- magia suprema - dispozitivul care dubleaza forta de tragere a troliului, fara sa-l forteze - un scripete pt troliat -aici cauta via youtube cum se foloseste, eu recomand maxim .
- pt cazul in care nu ai copaci aproape sau te trege cienva fara a intra in acelasi rahat ca tine -sau sau- inca o sufa de 8-12m si cateva TO forta- aici in functie de buget poti opta pt sufa elastica(cinetica-foarte scumpa dar face treaba) sau o sufa simpla, minim jumatate din pret.

 :D Daca ti-am stricat pofta de offroad pana acum, nu uita ca montajul trebuie facut profi,cu placa trolui dedicata frumos asa fie neinvaziv si ascuns in bara originala, bateria la Jimny este minuscula si ai cam avea nevoie de una mai mare.....

Adica dublezi minim suma de achizitie pt troliu daca vrei ceva profi.  :D
SPOR!
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 
The following users thanked this post: shpeedy, toma

Offline shpeedy

Re: Troliu pe Jimny
« Răspuns #2 : 11.Feb.2019, 10:32:23 a.m. »
Chiar si pe site-ul PowerWinch, minimul pentru masini este PW6000 (6,000lbs=2.7t)...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline lucc80

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Bărbat
  • E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune...
    • piatra neamt
Re: Troliu pe Jimny
« Răspuns #3 : 12.Feb.2019, 09:02:10 a.m. »
Mersi de raspunsuri.

Bara o am modificata si are si suport de troliu in ea.

Asta e masinuta  https://www.youtube.com/watch?v=2Thz3iYs1DI&feature=youtu.be

Sincer, cam multe de luat pentru un troliu :)

Varianta de troliu manual este buna de ceva? Ca am cautat ceva filmulete pe youtube dar nu foarte edificatoare.

Adica daca iei troliu asta https://www.olx.ro/oferta/troliu-auto-manual-4000kg-cablu-1-2m-IDa1YYN.html#8f3e6c6904     si o sufa de 10-15 metri faci ceva cu el in afara de brand?  ;)

  • megane 2 CC 2008, jimny 99
 

Offline rzv

Re: Troliu pe Jimny
« Răspuns #4 : 12.Feb.2019, 10:37:13 a.m. »
 :D sper ca apreciezi sinceritatea .Din partea unuia care este indragostit de offroad , iesiri si masini 4x4 din 2008,cred....

App de troliul ala- Doar brand si eventual nervi, atac cerebral,sistem start-stop la inima....chestii din astea  :D
pt plimbare , face bine la psihic , pt cazuri de folosire adevarata,este cam degeaba si dupa prima utilizare(cu sau fara succes) iti iei troliu....

Jimny este masinuta ideala pt plimbareli si amuzament. ieftina, simpla si usor/ieftin de reparat-upgradat.
Avantajul ei este greutatea mica. Pluteste acolo unde monstrii sacri se scufunda. dezavantaje nu zic,ca nu asta discutam.

din care cauza posesorii o pastraza cat mai usoara. Punctual- monstrul de fier din bara fata ii da handicap....
lasand de-o parte ca ansamblul atarna de amaratul ala de sasiu cu grosime de tablita,are suficiente kg astfel incat ,completat cu un troliu sa ajunga la +100kg....

deci grea, masiva, taie cu avant din unghiul de atac in fata si din punctul meu de vedere este urata cu spume dar asta este gust propriu.
Recomand montaj troliu in bara originala,(sau intr-o bara custom de firma, finuta,mica, usoara cu costuri prea mari zic eu), cu un suport micut pt troliu,cu o greutate finala de ~45kg sau chiar light pe la 35kg folosind plasma pt sufa troliu(+100E).... vs +100 kg cat vei avea tu.
Bara ta nu va da voie lui nea troliu , sa respire,esential pt racire -are incorporat un on-off la incalzire,protectie pe circuit troliul....deci cand tragi de el 5 minute si se incalzeste, poti primi pauza fix cand nu trebuie....esti agatat si gata gata sa o dai peste cap....chestie de nedorit.
Alta buba,fiind asa greu ansamblul ala fieros in fata, trage de prinderile alea amarate din Sasiu....cu reale bube in timp,la un soc zdravan se smulg si uite gaura in fata......
Bonus, +100 kg trag de arcuri si suspensia fata a masinii degeaba cand acolo ar trebui sa fie usor,cat mai usor sa poti urca fata rapid pe unde vrei, sa poti alerga amortizoarele fata fara sa le incalzesti 30 minute pe un forestier....Pun pariu ca dupa 10 minute de mers cu 40-50km/h pe un forestier super ok, nu poti sa tii mana pe amortizoarle fata....deci ele nu mai lucreaza in parametri. :)
pt masini de competitie de ani buni se practica montajul in interior, central -pt troluiu -experienta aratand multiple avantaje datorate greutatii distribuite uniform...credea-ma 50 kg conteaza maxim....handling,unghiuri, suspensie .....

Nu zic nimic de RAR ca acolo esti victima la un control in trafic, monstul tipand dupa amenzi...fierul cere sa fie oprit si controlat de la distanta.
Tot din seria experienta, mai nou in caz de un buf micut in trafic -iti indoi sasiul, garantat si daca te vede inginerul de daune, asigurarea ta nu mai plateste dauna....ca modificari neconforme....

imi pare rau sa te dezamagesc, dar trendul pe partea de 4x4 este de gigi-muschi, oamenii nu gandesc dar vor sa fie mari, monstruoase si fortzoase....pe partea celalata, chiar daca nu ne place,trebuie sa fim cat de cat legali.

Exemplu real, caz in 2016-Cunostinta cu Rubicon 2014 , investitie in look offroad de +25000E, accident FARA vina lui in DE. La prima strigare a fost pus sa plateasca daunele pt ca -bara fata +spate neconforma,roti de 35 Inch si offset neconform- masina lui julituri, masinile implicate sifonate bine .... dupa 1 luna a scapat cu barele pt ca a gasit dealer in DE de fiare identice americane si a venit cu o hartie care arata omologarea locala. cu Rotile nu prea a avut ce sa faca..... la ultimul update din discutii cu amicii se pare ca a adus ceva omologare de la RAR RO ca exista Rubicon omologat cu atare roti aventura terminandu-se ok dupa 2 luni si asiguratorul roman platind daune de ~25000E ....
masina adusa acasa cu platforma pt ca nemtii nu au mai lasat-o sa circule fara alte verificari ce costau cat doua drumuri cu platforma

Poate vrem o tara ca afara...

  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 
The following users thanked this post: shpeedy, VAXXi, toma, ariciul

Offline toma

Re: Troliu pe Jimny
« Răspuns #5 : 12.Feb.2019, 10:43:00 a.m. »
Multumim @rzv pentru postare!
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline rzv

Re: Troliu pe Jimny
« Răspuns #6 : 12.Feb.2019, 01:19:28 p.m. »
Multumim @rzv pentru postare!

Suna ciudat asta cu multumirile. Sau poate-s eu mai ursuz,asea...
Nu trebuie sa imi multumiti, ar trebui sa fie un topic bun de invatat pt toti posesorii si doritorii care-si cauta informatii....
Din pacate, oamenii vechi din sfera 4x4 nu tolereaza nou venitii pe motive diverse - calitate umana este una din ce in ca mai precara, partea cocalaristique fiind preponderent noua,pt ca "+ apartenenta" la fenomen dau impresia de ...... cred ca intelegeti ce vreau sa spun, idei putine si fixe cu fiare multe si randament 0..... 
Asta este o constatare si o observatie personala a fenomenului si evolutiei 4x4 hobby, stil de viata si sport.
 
La fel, diversi "maiesti" si "samsari" ce au cunostinte 0 si spirit antreprenorial major produc monstruozitati ca-n filmul colegului de mai sus pt doritori dezinformati si fara cunostinta pt a le vinde shit-ul final de offroad la preturi astronomice pt ca vezi doamne, il iei de la un Guru 4x4 de garaj, ascuns intr-o curte ce sudeaza fiare pt masini offroad in papuci Crocodile...
Colegul spune ca are masina de 2 zile....deci sanse sa fi luat gogoasa , maxime...

Punctual,ca ma vazut locatia, la Piata Neamt este un nucleu offroad de ani buni foarte ok. Vezi poate poti sa iei informatii calde , sa treci prin filtru si sa iti faci ideile proprii. LA fel, baietii au locatii unde isi lucreaza masinile local, deci iarasi sursa .Era parca un baiet ce avea un jimny super ok si echilibrat .

ce nu trebuie sa pierzi din ecuatie sunt banii. Un jimny adevara pt offroad ajunge pe la 8000E....in conditiile in care stii exact ce sa-i faci si nu cheltui un ban pe prostii ,iar baza de plecare nu necesita sume .

Asta offtopic :)

  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 
The following users thanked this post: MaxxGabi

Offline lucc80

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Bărbat
  • E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune...
    • piatra neamt
Re: Troliu pe Jimny
« Răspuns #7 : 13.Feb.2019, 08:11:01 a.m. »
Mersi de raspunsuri.

Eu totusi l-am luat de FUN, nu o sa bag 8000 de euro in el sa ma duc pe dealuri la ciuperci  :)

Dar vad ca exista solutii mult mai interesante decat troliul.



https://www.youtube.com/watch?v=8SUjTPUI-Wg&feature=youtu.be



Mi se par mult mai ok si fara complicatii - deci momentan o sa zic pas la troliu.

In legatura cu greutatea data de bare - nu stiu ce sa zic - cum se mai incalzeste o sa dau jos caroseria pentru ceva tinichigerie si o sa  "cantaresc" sa vad de au chiar asa multe kg aceste bare.

Bafta!
  • megane 2 CC 2008, jimny 99
 

Offline rzv

Re: Troliu pe Jimny
« Răspuns #8 : 13.Feb.2019, 09:36:32 a.m. »
Sa nu intelegi gresit, te rog.
Suntem diferiti,deci ce imi place mie poate nu-ti place tie si invers.
Nu am vrut sa te critic nici o secunda, doar faceam o analiza generala a situatiei.
Practicarea offroadului este in general scumpa.Este un hobby scump.Nu vorbim de competitii unde ai nevoie de +25000 pentru un an de competitii minim , vorbim de hobby unde pachetul -masina-reparatii-optiuni pleaca de la 5000Ein sus. situatia ta.
pt fun ai cheltuit deja un minim 2500 pe masina,mai repari, mai cumperi ce crezi, in un an ajungi la aproape dublu.


Acum, referitor la solutii cu exemple. Rusii au tot felul de solutii ieftine, pt ca ei sunt ...rusi.Si au conditiile din Rusia.Finante, clima si solutii loco.
Solutia data de Austalieni ,iarasi, se potriveste la conditiile lor. Si nu, nu este ieftina. Numai cele doua plasma-rope sunt 200 E  :D plus fiarele, plis spatiu ce-l ocupa. plus ca noi, romani, megem prin niste noroaie modice....montajul pe rot in noroi de 30-50cm este bleah...chiar si demontatul (ca le-ai pus inainte de noroi ) presupune mizerie maxima-la tine si in masina-depozitatrea....plasma se umple de noroi, are nevoie de spalare-curatare si asta fara presiune care o distruge...i sfarsit. Solutie neviabila din cauze conexe, nu din cauza ei propriu zis.... doi taburi plus doi tamburi de ghidaj iti umplu portbagajul. si adusul din Australia , te duc la costuri de nu mai vrei. construitul...nenea cu papuci Crocodile  :D alta distractie si aventura...
In 10 ani am experimentat tot ce se poate.Crede-ma se face orice, functional  , doar cu bani.Bine se face dupa ce cheltui de 2-3 ori banii pt ca foarte putini din noii posesori sunt dispusi sa asculte de oricine explica ceva ....si de obicei asculta cei ce au pe card banii de nunta si ii dau pe masina  =))

Ia un troliu ieftin. ia o sufa decopac si un scripete. in timp, dupa ce experimentezimai iei ce mai ai nevoie. SAU....fa masina sa mearga perfect si ocolesti noroiul, recunosti onest ca nu poti sa faci anumitte lucruir si te bucuri de natura.

Este foarte simplu. Simplu te mai duce maxim 1000E peste pretul masinii  :prty:
Excludem categoria birjari care dupa ce dau banii pe masina merg cu ea cat tine sau cat ii tine....

  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 
The following users thanked this post: VAXXi, MaxxGabi

Offline ToryRutter

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 1
  • Gen: Bărbat
    • USA
Re: Troliu pe Jimny
« Răspuns #9 : 10.Feb.2023, 09:12:12 a.m. »
Multumim pentru postare.  >:D<
  • HondaCTR