simplu, în trei pasi:
1) te duci cu cash la tine (aia sunt dispusi sa ti-i schimbe in forinti (1 leu = 68 de forinti), vine unul - valutist sau ce naiba o fi
cu suma necesara achizitiei) - atentie, e bine sa nu mergeti singur, maximul sumei care se poata scoate la vama este de 10000 de euro de persoana, daca mergeti câte doi atunci nu aveti nimic de declarat, faceti suma fifty-fifty
, si aveti grija ca aia s-ar putea sa va puna etilotestul la intrare in Ungaria (mie mi l-au pus)
2) ai de platit in plus in jur de 400 de euro înmatricularea temporara in HU, ti se dau numere din alea cu Z xxxx valabile o luna de zile + asigurare RCA pentru Ungaria tot pe o luna.
3) dai mâna cu ei, te sui in masina si pleci.
distractia urmeaza la noi.
aici traduci cartea de identitate a masinii eliberata în HU, contractul de vanzare-cumparare, factura de export si factura separata de TVA (la momentul achizitiei ti se dau 2 facturi - una de export si una de TVA)
te duci la notar si legalizezi toate astea, cauti un contabil care sa-ti completeze declaratia 301 de plata a TVA pentru România, cu aia te duci la ANAF sa ti-o ia în sistem si dupa aia te duci la banca si platesti musai din cont (ca la noi nu merge cu cash decât în limita a 5000 de lei) în contul de TVA (acelasi pentru persoane fizice si juridice)
(traducerile si legalizarile costa în jur de 300 de lei)
te înscrii la RAR si astepti sa-ti vina rândul (eu momentan sunt în faza asta
)
mai trebuie facut un drum pâna la ei sa-ti recuperezi TVA-ul, la ei este 27% si mai câstigi astfel 8% din pretul masinii.
oricum ai de mers într-o reprezentanta sa-ti faca verificarea aia vizuala de 1000 de km, deci poti sa consideri ca faci o plimbare banoasa, ca te umplu aia si de bani.
PS: pe mine masina asta
https://www.limuzinautohaz.hu/gepjarmuvek/bemutato-autok/suzuki-vitara-1.4gl+-153705/ mi-a iesit cu 3000 euro mai ieftin decât pretul de catalog de la noi.
trebuie sa nu uitam totusi de cheltuiala aia suplimentara de 400 de euro, dar si asa parca merita un pic efortul, nu?