Ca sa imi incep povestea frumos, prin octombrie imi cautam niste ghete de iarna si ceva manusi mai fixe pe mana. Pe la sfarsitul lunii primesc un mail ca sunt ceva reduceri pe Gearbest la asa ceva. Intru, gasesc ghete reduse de la 108usd la 32usd, manusi reduse de la 17 la 10 usd si ca sa fie treaba ok, iau si o caciula/masca (daca luam 3 produse din acelasi raion mai era o reducere suplimentara).
Ma uit la calcule, mai bag niste puncte GB din cont (maxim 30% din ele), apoi vad ca mai e o reducere de 10usd daca platesc cu Gpay. Zic, la fix ca sa imi acopere costurile de transport cu DHL - era singura metoda de transport si costa 12usd.
Platesc intr-un final 41,34 usd, comanda am dat-o pe 1 noiembrie.
Dupa cateva zile, cand s-a terminat campania, imi trimit produsele, dar, SPLITAT in doua comenzi (una cu ghete, cealalta cu manusi si caciula), cu doua AWB, ambele prin DHL. Zic, eh, treaba lor, socotelile lor, nu ma costa nimic pe mine in plus ca trimit ei asa.
Dupa vreo doua zile imi vine mail de la DHL ca am produsul in vama si sa le dau detaliile tranzactiei, conform facturii. Ma uit, vad ca e AWB de ghete, le dau printscreen cu comanda partiala la ghete si cu costul tranzactiei, etc etc. Mailul, tipizat, fara semnatura, fara persoana de contact, fara sa se prezinte cine e si cum il cheama.
Ma apuc de lucru, le atasez fisierele si astept. Dupa vreo 3 zile, primesc mail inapoi. Ce varianta aleg, cea in care ma ocup eu de hartii sau ei (contra sumei de 100 lei). Zic, la naiba, ma costa ghetele 31 usd si dau taxe si comisioane de 50 usd. Aleg varianta in care sa ma ocup eu de hartii. Imi spun ca am nevoie de cod EORI. Caut pe net, vad ca se cere DOAR la platitorii de TVA, care fac comert cu produsele. Or, eu dadusem declaratia lu' peste ca sunt pentru folosinta personala, nu pentru comercializare. Le dau mail inapoi sa ii intreb daca trebuie cod EORI si pe persoana fizica, mai ales daca nu comercializez bunurile. Ei imi spun pe un ton arogant, fara sa se prezinte, ca daca am ales varianta 1, trebuie sa le dau ce scrie acolo si ca daca nu le dau in 2 zile maxim, ei imi trimit pachetul inapoi. Ma apuc de dat telefoane pe la Vama si ei imi spun, razand, ca DHL sunt singurii cretini care cer cod EORI pentru persoane fizice, dar ca ma ajuta ei sa il obtin intr-o zi. Completez formularul online (cu IE 11 maxim si cu un rahat de Java instalat pe computer) si, dupa vreo 2 erori in care nu imi primea datele corect, cel de la telefon mi-a zis ca imi modifica el formularul astfel incat sa il am a doua zi. Trimit codul EORI (care este un rahat de CNP cu RO in fata). Liniste!
Dupa vreo 3 zile, primesc mail, iar nesemnat, ca trebuie sa fac dovada achizitiei produsului si a platii transportului. Le explic (ca si in primul mail, cel cu printscreenurile) ca este o comanda mai mare, care a fost splitata si ca am doar ceea ce le-am trimis. Dupa inca vreo 2 zile, imi dau mail iar, amenintator (fara sa se semneze) ca daca nu le dau aceste detalii in 2 zile maxim, imi trimit produsul inapoi.
Incep sa trimit mesaje catre cei de la Gearbest si primesc factura pentru produsul respectiv cu tot ce trebuie. Mai trebuia doar tradusa (ca vezi doamne, la DHL nu stie nimeni engleza si nu stiu ce inseamna Boots sau Payment/ Taxes). Fac un mail iar, usurat, ca gata, s-a rezolvat.
Dupa inca vreo doua zile, primesc mail (again, nesemnat) ca nu e bine, ca suma din dovada de plata nu reflecta valoarea de pe factura, ca nu coincid sumele. Le explic la cretinii care nu se semneaza ca nu am cum sa le fac eu falsuri in acte pentru ca asa vor ei. Le spun ca nu am dovada platii pe bucati pentru ca a fost splitata comanda si transportul si ca nu am cum sa le dau dovada de plata a transportului pe jumate de marfa, ca nu am asa ceva si ca tot ce am e ce le-am dat deja.
Intre timp, surpriza, ma suna cineva de la DHL ca are o comanda de livrat. Vine acasa, ma uit, era partea a doua a comenzii (manusile si caciula). Fara taxe, fara vama, fara EORI, fara bataie de cap.
Dupa inca o saptamana, in care nu primesc raspuns la mail, fac frumos o reclamatie la ANPC, ii instiintez pe cei de la DHL despre asta si astept. Niciun mail so far, pachetul meu a fost trimis inapoi (tot pe cheltuiala mea), cei de la GB mi-au dat banii inapoi pe produs, mai putin transportul si eu am ramas cu paguba de 20usd, plus nervi si mizerii indurate incepand cu 12 noiembrie (data sosirii pachetului) pana pe 12 decembrie (data trimiterii pachetului inapoi). Iata si trackingul pachetului :
Tracking message
2018-12-12 13:25:00 BUCHAREST - ROMANIA,Returned to shipper
2018-12-12 13:25:00 BUCHAREST - ROMANIA,Customs status updated
2018-12-11 17:46:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-12-10 18:49:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-12-07 18:44:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-12-06 19:07:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-12-05 18:56:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-12-05 11:36:00 BUCHAREST - ROMANIA,Customs status updated
2018-12-04 19:39:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-12-03 18:41:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-29 20:27:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-28 18:56:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-27 18:51:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-26 19:11:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-23 18:56:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-22 18:40:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-21 19:27:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-21 11:56:00 BUCHAREST - ROMANIA,Customs status updated
2018-11-20 18:56:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-19 19:14:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-16 18:55:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-15 19:11:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-14 18:01:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-13 18:49:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-12 18:36:00 BUCHAREST - ROMANIA,Clearance event
2018-11-12 09:02:00 BUCHAREST - ROMANIA,Processed for clearance at BUCHAREST - ROMANIA
2018-11-12 08:37:00 BUCHAREST - ROMANIA,Arrived at Sort Facility BUCHAREST - ROMANIA
2018-11-12 06:55:00 BUCHAREST - ROMANIA,Customs status updated
2018-11-12 04:33:00 BERGAMO - ITALY,Departed Facility in BERGAMO - ITALY
2018-11-12 04:32:00 BERGAMO - ITALY,Transferred through BERGAMO - ITALY
2018-11-11 21:33:00 LEIPZIG - GERMANY,Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY
2018-11-11 17:43:00 LEIPZIG - GERMANY,Processed at LEIPZIG - GERMANY
2018-11-11 17:01:00 LEIPZIG - GERMANY,Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY
2018-11-11 04:39:00 HONG KONG - HONG KONG,Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG
2018-11-11 04:19:00 HONG KONG - HONG KONG,Processed at HONG KONG - HONG KONG
2018-11-10 18:30:00 HONG KONG - HONG KONG,Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG
2018-11-10 17:59:00 HONG KONG - HONG KONG,Processed at HONG KONG - HONG KONG
2018-11-10 14:55:00 HONG KONG - HONG KONG,Shipment picked up
Asa ca, no more DHL for me. Cine vrea sa se complice, sa ia cu ei. Eu prefer sa astept si 40 de zile si sa vina pachetul la Posta Romana, ca acolo macar pot discuta fata-in-fata cu cineva, nu ca magarii de la DHL care nici macar nu se prezinta pe mail si nu accepta sa mergi la sediul lor din Baneasa.