Autor Subiect: Acumulator SX4  (Citit de 20704 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Leutz

Re: Acumulator SX4
« Răspuns #60 : 14.Dec.2015, 02:47:46 p.m. »
Intamplarea face ca (,) chiar azi am avut o revelatie in privinta bateriilor, dupa ce mecanicul care a pregatit masina pentru minunata mea excursie in desert a schimbat bateria si m-a scolit conrespunzator.

De 7+ ani de zile citesc pe forum despre baterii si am ramas cu ideea (profund intepenita in neuron) ca numarul de Ah este dumnezeul criteriilor de alegere a bateriei si masura esentiala care da performanta si puterea ei. N-am vazut pe mineni sa posteze altceva decat ca 36Ah e prea mic si trebuie 42, 56, 60 ... s.am.d. Se pare ca nu-i chiar asa. Intr-adevar amperii-ora au un rol, dar nu unic si/sau esential.

Nelamurirea mea a pornit de la faptul ca tot m-am uitat dupa baterie s-o schimb eu si ... n-am gasit niciunde inscriptionate cu Ah, toate prin magazine aveau n alte coduri, valori, numerotari s.a.m.d. Asa ca fiind in criza de timp ... i-am zis mecanicului sa schimbe si bateria cu una care crede ca e potrivita. Cand m-am intors sa iau masina, m-a luat cu cifre, cu si despre baterie, cum era aia veche prea mica si asta nou exceptionala, dar iarasi ... nu zicea nimic de Ah, ci de cranking amps si alte cateva chestii.

Cand am ajuns acasa, m-am pus pe cautat si am gasit un site care rezuma foarte bine discutia purtata cu mecanicul. Se vede acolo ce inseamna Cold Cranking Amps (CCA), Reverse Capacity (RC) si C20 Capacity, plus alte cateva conditii/criterii de alegere a bateriei. De asemenea, am remarcat acum ca nici pe internet nu se gasesc specificatii in Ah, decat daca bateria este dedicata pentru uz deep-cycle (adica masina plus consumatori multi si mari, care eventual trebuie sa functioneze timp indelungat si in mod repetat si fara motor pornit).

Prin urmare, intrucat bateria pe masina mea e folosita esential pentru pornire (nu pentru regimuri deep-cycle), in climat extrem de cald ... mi-a pus o baterie made in Australia de producatorul australian traditional de baterii: Century-Yuasa. Modelul este unul din linia recomandata de producator pentru uz in climatul extrem de cald din zonele de centru-nord (NOrthern Territory) si nord-est (far-north Queensland) ale continentului, unde o sa parcurg urmatorii 15000 de km. Specificatiile sunt urmatoarele: 1) CCA=430 - valoare medie, suficient de mare ca sa-mi dea siguranta pe termen lung, dar nu foarte mare ca sa nu platesc bani in plus degeaba; 2) RC=75 - peste medie, 3) baterie clasica cu acid-apa si cu mentenanta prin adaugare apa. Se pare ca in Australia bateriile clasice, cu mentenanta, sunt inca preferate, in special pentru utilizare indelungata in conditii de caldura extrema.

Prin comparatie, bateria Varta recomandata de @laurentiu un pic mai devreme are specificatiile: CCA=610, RC=63. Fiind o baterie starter, nu una deep-cycle/heavy-duty, cifrele in Ah (capacitatea C20) nu sunt date la specificatii. E clar insa ca valoarea de varf a curentului (CCA=630) este mai potrivita conditiilor din Romania unde motorul trebuie pornit si cand e frig.

Altfel, cea montata pe masina mea (CCA=430, motor 2.0) poate parea mica prin comparatie cu Varta (CCA=610, motor 1.5/1.6), insa conditiile de temperatura fac pornirea motorului de 2l mult mai usoara decat in cazul celui mai mic din Ro. Deci per total ambele baterii sunt bune pentru conditiile de exploatare ale masinilor pe care au fost instalate.

Sper ca postarea este de folos. Pentru mine a fost o revelatie (desi sunt inginer electronist la baza si cele de mai sus nu-mi sunt straine, pur si simplu n-am dat niciodata atentie ...  :baston: pentru ca n-am fost in situatia de a schimba o baterie de masina). Poate altii cunosc deja de mult itmp lucrurile astea si v-am plictisit degeaba. Nu dati cu parul  :D
« Ultima Modificare: 14.Dec.2015, 02:51:47 p.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline cristidav

Re: Acumulator SX4
« Răspuns #61 : 19.Ian.2017, 11:29:04 a.m. »
Multumim, Leutz, de clarificari :)

In alta ordine de idei, sa continui subiectul inceput pe jurnalul Suzei mele, cu baterie noua, fabricata de vreo 3 luni, la -7 grade azi-dimineata, masina a pornit la a 5-a invartire a demaratorului (sau ce-o fi el). Dupa ce-am rulat cu ea nu mai mult de 5 minute, a repornit la sfert de cheie :) Cu bateria veche, in varsta de 5 ierni, pornea la aceeasi temperatura la 6-7 invartiri (dar si invartirile erau mai lente, nu asa pline de viata precum cele cu bateria noua). Poate asa porneste la frig, ce sa cred si eu...
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Laurentiu

Re: Acumulator SX4
« Răspuns #62 : 13.Ian.2024, 04:23:55 p.m. »
Ce ar trebui sa stim despre acumulatorii auto:

ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!