Autor Subiect: Acumulator SX4  (Citit de 20705 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Acumulator SX4
« Răspuns #40 : 13.Iun.2011, 06:06:29 p.m. »
uite aici ...rezolvarea himerei  ;)
Ia citeste ce scrie aici: http://www.suzuki-club.ro/forum/probleme-tehnice-sx4/turatie-inconstanta-a-motorului-la-relanti-suzuki-sx4/msg98537/#msg98537

Eu zic ca e o diferenta ca de la CER la Pamint intre cele doua cuvinte: INVATARE si RESETARE.

INVATARE = ai 10 soferi pe masina, motorul trebuie sa se invete sa mearga in 10 feluri diferite.

RESETARE = aducerea parametrilor motorului la standardul iesirii de pe poarta fabricii.

P.S. Sper sa nu ajungem la divergente de exprimare si intelegere asa cum a fost si discutia ce privea daca farul se modifica sau la introducerea unei lupe.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: Acumulator SX4
« Răspuns #41 : 15.Iun.2011, 05:46:27 p.m. »
Hmm. Daca "masina" nu "invata" atunci nu prea mai ai ce parametri sa "resetezi" la valorile din fabrica (pentru ca nu au fost modificati prin "invatare"). Atunci care ar putea fi rolul procedurii de "reset"?
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Acumulator SX4
« Răspuns #42 : 15.Iun.2011, 07:08:07 p.m. »
Daca "masina" nu "invata" atunci nu prea mai ai ce parametri sa "resetezi" la valorile din fabrica (pentru ca nu au fost modificati prin "invatare").
Poate ca nu au fost modificari de "invatare" dar sint precis modificari de si in functionare. Un motor nu va "invata" niciodata sa se comporte (sa functioneze) in functie de sofer.
Un senzor "imbatrinit" poate da erori de amestec => imbicsirea unor clapete (aer sau sau benzina) ceea ce conduce la un calcul gresit de dozaj al amestecului. Prin resetare, se aduce functionarea motorului in parametri de uzina. Functionarea in parametri resetati dureaza in timp in functie de defect.

P.S. Si un telefon celular care lucreaza intr-un regim mult mai "curat" mai are nevoie citeodata de o resoftare.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Geo (SX4Owner)

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 443
  • Gen: Bărbat
  • Happy that i'm not anymore SX4Dreamer
Re: Acumulator SX4
« Răspuns #43 : 16.Iun.2011, 09:28:38 a.m. »
Salut Laurentiu,
Referitor la "un motor nu va "invata" niciodata sa se comporte (sa functioneze) in functie de sofer" ai o explicatie plauzibila la comportamentul unui automobil cu motor pe benzina (masina de serviciu) condus de doi soferi, care se comporta diferit in functie de cine o conduce?.
Adica eu merg mai linisitit/batraneste si masina are un anumit demaraj la apasare pe acceleratie; dupa ce o conduce un alt coleg, a doua zi ma sui la volan si la aceeasi cursa a pedalei de acceleratie masina "zvacneste" mai tare.... sper ca m-am facut inteles
SAYURI, o gheisa plina de talente
 

Offline Laurentiu

Re: Acumulator SX4
« Răspuns #44 : 16.Iun.2011, 10:16:00 a.m. »
Adica eu merg mai linisitit/batraneste si masina are un anumit demaraj la apasare pe acceleratie; dupa ce o conduce un alt coleg, a doua zi ma sui la volan si la aceeasi cursa a pedalei de acceleratie masina "zvacneste" mai tare.... sper ca m-am facut inteles
De ce nu acceptri ideea ca un mers mai sportiv ii poate curata catalizatorul si tubulatura de admisie (e un exemplu doar) facind-o ca a doua zi, cind te sui tu la volan cu un mers mai de pensionar sa mearga mai bine ??? Cu ce instrument ATIT de precis ii masori cursa ("la aceeasi cursa a pedalei de acceleratie") ???
V-a bagat cineva o prostie in cap cu "invatarea" asta si asa o tineti. Cit o fi electronica asta de precisa dar desteapta sa INVETE ceva nu este. Nu este decit un PAPAGAL ce repeta ce i-a fost dat sa faca.

P.S. Aveti dreptate. Fierataniile au inceput sa invete sa se comporete (sa functioneze) in functie de starea si personalitatea fiecarui sofer ce i se urca in circa. In curind ne vom urca la cite un volan (virtual) pe baza de carduri din care masina isi va extrage starea noastra psihica si dibace in ale conducerii si ne va purta fara nici un accident cu respectarea TUTUROR regulilor de circulatie si a vitezei legale din punctul A in punctul B.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Acumulator SX4
« Răspuns #45 : 16.Iun.2011, 01:29:40 p.m. »
De ce nu acceptri ideea ca un mers mai sportiv ii poate curata catalizatorul si tubulatura de admisie (e un exemplu doar) facind-o ca a doua zi, cind te sui tu la volan cu un mers mai de pensionar sa mearga mai bine ??? Cu ce instrument ATIT de precis ii masori cursa ("la aceeasi cursa a pedalei de acceleratie") ???
V-a bagat cineva o prostie in cap cu "invatarea" asta si asa o tineti. Cit o fi electronica asta de precisa dar desteapta sa INVETE ceva nu este. Nu este decit un PAPAGAL ce repeta ce i-a fost dat sa faca.

Domnule Laurentiu, tinand cont ca eu am zis de chestia cu invatarea, ma simt direct atacat aici. N-a zis nimeni ca masina invata "ceva nou", cum inveti o poezie citind-o dintr-o carte; e logic ca n-are cum sa faca asta. In schimb, ECM-ul e responsabil de functionarea motorului in niste parametri impusi (performanta, poluare de exemplu) si prevenirea prostiilor (ulei/apa prea fierbinti, etc). Daca tu iei masina o ora la forjat cu schimbat la rosu si toate cele, ECMu' vede toti senzorii si compenseaza mersu' tau sportiv imbogatind amestecul, intarziind aprinderea, modifica parametrii VVT-ului (daca exista) si alte traznai similare ca sa ramana totu' in parametrii impusi si sa nu poluezi, sa nu strici motorul supraincalzindu-l, de-astea (cu alte cuvinte, daca o forjezi prea mult, s-ar putea sa devina temporar mai lenesa). Adauga acum la chestia asta si toti parametrii externi care nu depind de sofer si stilul lui de condus (temperatura aerului, altitudine, temperaturile senzorilor de oxigen pana ajung la temperatura nominala) si de-aici rezulta comportamentul destul de diferit.

Eh, chestia e ca toata adaptarea asta dinamica (in timp real) NU se poate face doar pe valori instantanee. Asa ca se pastreaza o gama de valori pe care se face media ("averaging"), asa incat ajustarea comportamentului sa fie "fluida". Pe cat timp si in ce conditii sunt retinute valorile astea, e o intrebare buna al carei raspuns nu-l cunosc din pacate; oricum, probabil difera de la masina la masina si producator la producator. Mai ai si reglajele pentru amestec (cauta short-term fuel trim si long-term fuel trim, gasesti un articol interesant aici si prin meniurile scannerelor de fabrica sub nume ca "reset adaptation", "reset live memory", "clear adaptation" si altele similare). Tu cand aplici o procedura de reset, e clar ca pierzi ultimele loturi de valori esantionate care au fost folosite in ajustari si ECM-ul tre' s-o ia de la inceput cu memorarea loturilor de valori si refacerea mediilor. Asta e "reinvatarea".

Acum e clar ?

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Acumulator SX4
« Răspuns #46 : 16.Iun.2011, 03:24:44 p.m. »
Acum e clar ?
Din pacate, NU conform celor spuse mai sus:
Citat
comportamentul unui automobil cu motor pe benzina (masina de serviciu) condus de doi soferi, care se comporta diferit in functie de cine o conduce
« Ultima Modificare: 16.Iun.2011, 03:27:00 p.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Acumulator SX4
« Răspuns #47 : 16.Iun.2011, 04:39:04 p.m. »
Pai tocmai asta am inteles eu, @Laurentiu, masina isi schimba "comportamentul" dupa "temperamentul" soferului. Cand o conduc doi sau mai multi, masina devine ... fuzzy. :-/
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline woe

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 220
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • Viata-i scurta si dup-aia mori..
    • Bucuresti
Re: Acumulator SX4
« Răspuns #48 : 12.Sep.2015, 09:23:07 a.m. »
Pe Grand Vitara 2008 2l benzina am avut o baterie de 48ah, cu care a venit masina din fabrica. Cartea de intretinere a masinii recomanda doua coduri de acumulatori, de 48ah sau 52ah(pt. zone cu inghet).
Dupa 7 ani vreau sa o inlocuiesc, probabil ca am sa pun una la 55-56ah. Mi se pare incredibil ca unii dintre voi aveti baterii peste 60ah pe motoare de 1,6. Sau in alt post, cineva spunea ca are acumulator de 35ah la motor de 1,6.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Acumulator SX4
« Răspuns #49 : 12.Sep.2015, 10:56:29 a.m. »
Au fost și la SX4 acumulatoare de capacitate mai redusa, care nu au făcut fata consumatorilor. Drept pentru care producătorul a montat apoi acumulatoare de 54 și 60 Ah. Și eu mă aștept în a 7-a iarna la ceva semne de schimbare, deși pana acum totul a fost fără cusur. Ledul e verde.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice