Autor Subiect: Schimbatorul "agata" la trecere in treapta 1?  (Citit de 13424 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Schimbatorul "agata" la trecere in treapta 1?
« Răspuns #60 : 23.Feb.2021, 02:58:12 p.m. »
Deci e ceva genetic, de la mama lor.
Si nu cred ca e o problema specifica doar la Suzuki, asta ca sa nu blamam firma.
De când cu proiectarea asta asistata se întâmpla doua fenomene: unii proiectanti habar n-au sa deseneze din cap si creion un surub, iar al doilea - complexitatea mecanismelor a "explodat", sunt din ce în ce mai complicate si greu de întretinut.
Din cauza aia nimeni nu (prea) mai repara cutii sau motoare - au devenit piese de schimb.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Schimbatorul "agata" la trecere in treapta 1?
« Răspuns #61 : 24.Feb.2021, 12:33:04 a.m. »
  Am citit si vad aici si nu vad sensul sa retrogadezi de la aIIa la aIa, doar ca frana de motor pe gheata/zapada.
In rest incercati sa faceti toate schimbarile de trepte trecand prin punctul mort si sigur nu va mai agata. Pana la urma nu suntem la curse, chiar daca se pierde o secunda, tot acolo ajungem.
   Iar retrogadarea se face treptat, cel mult de la aIVa la aIIa(ptr. virare, curba la 900, in niciun caz la aIa, asta daca nu vrem sa facem praf ambreiaj si altele.
  A mea a agatat la marsarier la inceput, apasam din nou ambreiajul, uneori o turam usor si intra, acum nu mai agata deloc.
 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline FritzVonSpritz

Re: Schimbatorul "agata" la trecere in treapta 1?
« Răspuns #62 : 24.Feb.2021, 08:15:43 a.m. »
  Am citit si vad aici si nu vad sensul sa retrogadezi de la aIIa la aIa, doar ca frana de motor pe gheata/zapada.
In rest incercati sa faceti toate schimbarile de trepte trecand prin punctul mort si sigur nu va mai agata.
 
 

Acuma mai adaug si eu un comemtariu, sa mi se adune  >:)
Practic, nici nu poti face schimbare de viteza, decat trecand prin punctul mort. Acuma ca o faci cu o mica pauza acolo ( si cred ca la asta te-ai referit ), sau mai fluent (fara o mica pauza in punctul mort), ramane la latitudinea celui aflat la volan.
Cat despre schimbat din 2 in 1, uneori, daca te afli in coloana si mergi cu 5-10 km/h, treapta a 2-a e cam mult si tremura masina, atunci clar trebuie sa ii dai treapta a I-a. Cateodata dau si eu, simtind putina opozitie, dar intra fara probleme. Chiar la inceput am patit si eu de vreo 2-3 ori ca nu mi-a intrat in a-1-a, stand pe loc, la semafor de exemplu, am plecat cu 2 si apoi am mai exersat intratul in treapta 1  :D
  • Suzuki Ignis GL 2018, Ex-Nissan Micra Hatchback 2005
Daca ai o masina, te bucuri de 2 ori: cand o cumperi si cand o vinzi....
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline Utilizator_Anonim

Re: Schimbatorul "agata" la trecere in treapta 1?
« Răspuns #63 : 24.Feb.2021, 08:20:15 a.m. »
toate cele trei suzuki care au trecut prin familie in ultimii 14 ani aveau aceeasi problema, nu intrau din prima in marsarier
A agatat in a 2 a numai sx4 clasic, dar o scurta perioada de timp
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline VictorN

Re: Schimbatorul "agata" la trecere in treapta 1?
« Răspuns #64 : 24.Feb.2021, 08:22:28 a.m. »
E o mașină de 20.000 euro. Nu cred ca merita sa ii căutați circumstanțe atenuante.
Am condus mașini mai ieftine și mai bătrâne care nu aveau genul asta de problema.
La camioane/dube vechi și la o Dacia 1310 am mai întâlnit genul asta de feedback la schimbare treptelor.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5010 folosind Tapatalk
 
The following users thanked this post: Marci

Offline Laurentiu

Re: Schimbatorul "agata" la trecere in treapta 1?
« Răspuns #65 : 24.Feb.2021, 10:03:32 a.m. »
...am patit si eu de vreo 2-3 ori ca nu mi-a intrat in a-1-a, stand pe loc, la semafor de exemplu, am plecat cu 2 si apoi am mai exersat intratul in treapta 1  :D
In astfel de cazuri, introduci schimbatorul in treapta 2 si apoi va intra in treapta intii dupa care poti pleca linistit de pe loc fara sa mai patinezi ambreajul.

In mers, ca sa introduci din 2 in 1, ar fi indicat ca rotile motrice sa se miste liber (fara a vea piciorul pe frina) si sa aibe o viteza mica.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: teutzue

Christian 1

  • Vizitator
Re: Schimbatorul "agata" la trecere in treapta 1?
« Răspuns #66 : 24.Feb.2021, 10:26:21 a.m. »
...am patit si eu de vreo 2-3 ori ca nu mi-a intrat in a-1-a, stand pe loc, la semafor de exemplu, am plecat cu 2 si apoi am mai exersat intratul in treapta 1  :D
In astfel de cazuri, introduci schimbatorul in treapta 2 si apoi va intra in treapta intii dupa care poti pleca linistit de pe loc fara sa mai patinezi ambreajul.

...
Functioneaza 100% de fiecare data. :)
 

Offline enicky

Re: Schimbatorul "agata" la trecere in treapta 1?
« Răspuns #67 : 24.Feb.2021, 11:34:17 a.m. »
.... ramane la latitudinea celui aflat la volan.
Cat despre schimbat din 2 in 1, uneori, daca te afli in coloana si mergi cu 5-10 km/h, treapta a 2-a e cam mult si tremura masina, atunci clar trebuie sa ii dai treapta a I-a.
   Citatul l-am dat la modul general, nu ptr. coleg :
Cred ca trebuie sa ne adaptam stilul de condus si dupa modul de functionare al masinii, mai sunt necesare si schimbari in stilul de condus, n-avem ce face !
 Da, trecerea dintr-o treapta in alta se face pe la punctul mort, dar una e s-o faci direct si rapid, alta e s-o faci calm, delicat 1-0-2, iar treapta I este pentru plecare de pe loc, chiar in coloana fiind in aIIa, o tin din ambreiaj, sau o las sa ruleze pe liber pana la oprire, apoi introduc iar aIa.
   
    Sa nu mizam pe faptul ca daca avem zeci, sute de mii de km condusi, inseamna ca avem si un mod corect de a utiliza sistemele masinii !
   Experienta acumulata isi arata rezultatul in trafic, dar schimbarea masinii implica automat si schimbarea stilului/modului de abordare a comenzilor masinii.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: 48VPassion2020

Offline VictorN

Re: Schimbatorul "agata" la trecere in treapta 1?
« Răspuns #68 : 24.Feb.2021, 11:37:40 a.m. »
Nu cred ca e sănătos sa o ții din ambreiaj, mai ales intr-un oraș ca București unde viteza A2a e la putere.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5010 folosind Tapatalk

 

Offline teutzue

Re: Schimbatorul "agata" la trecere in treapta 1?
« Răspuns #69 : 24.Feb.2021, 11:39:07 a.m. »
Nu e deranjant cand in coloana fortezi treapta a2-a avand 4x4? Tremura masina toata. Cata presiune inutila e atunci pe toate sistemele masinii? Nu te adaptezi mai mult trecand la treapta 1 astfel incat masina sa fie in largul ei? Dupa cum zice Laurentiu, ar fi indicat sa fie viteza mica (mica pentru tr.2 si destula pt tr.1) sa poti schimba fara probleme.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1