Autor Subiect: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4  (Citit de 35171 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #330 : 06.Feb.2020, 09:37:31 p.m. »
ne poţi spune ce turaţie avea motorul (cu aproximaţie) când ai accelerat şi ai simţit lag-ul

Dupa ultimele doua plinuri cu E98 de la Rompetrol n-am mai simtit fenomenul.
Turatia era printre 2500-3000 - atunci când se cere schimbarea treptei de viteza.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline teutzue

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #331 : 26.Feb.2020, 12:05:21 p.m. »
Motoarele alea de 1.0 erau tot turbo cu peste 100cp per litru de cilindree?

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Hai sa nu-i spargem balonul (de fericire) colegului.
Exact asa ma gândeam si eu, e o comparatie cam fortata între motoarele de acum 10 ani si ceea ce se produce acum cu minim de costuri si maximum de "performante".

Nu am nimic impotriva motorului turbo, doar ca - in aceasta situatie - mi se pare o greseala a evalua lucrurile in perspectiva bazandu-ne pe performantele din trecut ale unor motoare (doar aparent) similare...

Adica: daca la nivelul motorului aspirat 1L de 75cp/100Nm zicem - de exemplu - ca 75% din parcul auto dotat cu respectivele motoare au ajuns la 400,000 km fara vreo interventie la motor AUTOMAT acelasi procent de 75% de motoare turbo 1L de 112cp/170Nm va ajunge la 400,000 km fara interventii la motor...

Parerea mea e ca nu vorbim de acelasi lucru...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk


Cu siguranta motoarele turbo sunt mai complexe si lucreaza in alti parametri
ca cele aspirate. Va ascult feedbackul si stiam acest lucru dinainte.

Da, poate comparatia nu e cea mai inspirata insa timpul va spune cum decurg lucrurile.
Voi aveti dreptate spunand implicit ca motoarele turbo sunt mai problematice
in comparatie cu cele aspirate.

In postul meu anterior am si intrabat: "de ce nu ar tine?" (aceste motoare), daca
ai grija de ele cum specifica producatorul.
In fond acea garantie nu e data degeaba de 200k km.

Acel balon poate fi discutat daca avem rabdare sa ne ascultam si sa nu generalizam sau sa judecam repede.
Astept feedbackul vostru constructiv :).
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 
The following users thanked this post: toma, ..., dthem

Offline dthem

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #332 : 26.Feb.2020, 12:23:42 p.m. »
Eu conduc personal Vitara 1.4 turbo și la birou SX4 1.0 turbo. SX4 are deja 165.000 de km și nu prezintă vreo urmă de degradare, vrun simptom sau probleme aparente. Dimpotrivă, la 1.4 al meu am avut deja problema cu pompa de benzină. Eu zic că aceste motoare duc minim 200k și mă bazez pe experiența de până acum cu SX4, precum și pe acea himeră numită garanție extinsă.

Tata are ford 1.0 generația anterioară cu 100k, la fel nicio problemă. Toți taximetriștii din București merg cu 0.9/1.0 TCE pe gaz și au sute de mii de km și motoarele încă sunt la locul lor.

Această preconcepție a motoarelor turbo mici care sunt proaste trebuie depășită, chiar dacă e alimentată de cazuri reale de defecțiuni (vezi ford 1.0 generația veche). Cine nu poate trece peste ea, are încă opțiuni de aspirate pe piață.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 
The following users thanked this post: ntire2000, teutzue, ...

Offline perfidus

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #333 : 29.Feb.2020, 12:48:09 a.m. »
Desi s-a discutat foarte mult in acest topic despre cum se simt si se comporta aceste motoare din generatie noua Suzuki, nu am vazut o prezentare comparativa clara pe cifrele date de fabricant. Prin review-uri se mai gasesc aceste cifre dar mai rar sunt facute comparatii face-to-face.
Am gasit acest gen de comparatie in oferta unui dealer si mi se pare potrivita aici, se pot trage niste concluzii interesante si poate se va intelege si logica pentru care modelul de 1.0 nu a mai primit un upgrade mild hibrid pentru 2020.

Am subliniat modelele 1.0 si 1.4 Allgrip MT. Uitati-va la emisiile WLTP. Cam mica diferenta, nu?



Cu o mica observatie: la 1.4 6MT cifra de CO2 WLTP de 169g/Km este in ciclu (combined) nu (high).

Pentru aceasta motorizare am datele exacte din COC de la Suzuki:



Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline Vecchio

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #334 : 29.Feb.2020, 10:51:17 a.m. »
Pentru 1,4 AT Allgrip, datele de pe COC sunt:
  • Vitara 1.4 Passion Allgrip AT/Jymni LJ80
Nu mă cert niciodată cu un prost, că mă aduce la nivelul lui și mă bate cu experiența. Bașca, are și mintea odihnită!
Am o mare calitate - iert foarte repede! Dar am și un mare defect - nu uit nicidată!
 

Offline perfidus

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #335 : 29.Feb.2020, 03:19:25 p.m. »
Deci corect la Allgrip 6AT este 172g WLTP (combined) nu 174g ca în tabel.


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline Dogy

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #336 : 07.Mar.2020, 02:15:53 p.m. »
...se pot trage niste concluzii interesante si poate se va intelege si logica pentru care modelul de 1.0 nu a mai primit un upgrade mild hibrid pentru 2020.
Am subliniat modelele 1.0 si 1.4 Allgrip MT. Uitati-va la emisiile WLTP. Cam mica diferenta, nu?


Da, este clar ca motorul de 1 litru nu mai e rentabil pentru trecerea pe mild-hybrid, din motiv de poluare. Nu stiu daca l-ar fi ajutat vreun pic in sensul unor emisii mai mici cutia cu 6 trepte (sigur l-ar fi ajutat la consum).

Oricum, mi-am amintit ca, atunci cand cautam Vitara, in urma cu vreun an, dealerul (Irmex Braila) mi-a spus ca Vitara cu motor de 1 litru se va mai fabrica pana la sfarsitul anului 2019, "din motive de poluare". Atunci n-am inteles exact ce-a vrut sa zica, ba chiar recunosc ca nici nu l-am prea crezut. Acum insa am inteles :). Omul stia de acum un an care-i treaba.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline shpeedy

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #337 : 07.Mar.2020, 04:00:41 p.m. »
Parerea mea e ca Suzuki a ales sa nu-si mai bata capu' cu K10C-ul si sa restranga gama la doar doua motoare, cu variatiile lor hibride - aspirat de 1.2 si turbo de 1.4 . Poate asteapta dezvoltarea a ceva la comun cu Toyota, daca tot au parteneriat...

Daca ar fi dorit, ar mai fi putut sa traga de K10C, chiar si in conditiile noilor norme de emisii - ar fi putut sa procedeze precum Renault care vine cu versiuni pe GPL ale motorului echivalent (Tce100 GPL), GPL-ul facand posibila o incadrare mai buna dpdv emisii fata de motorul termic (in noul program Rabla vine chiar cu eco-bonus).

Dar, sa vedem ce ne rezerva viitorul in noul context economic - se pare ca, spre deosebire de ceilalti producatori japonezi, Suzuki nu are expunere in privinta furnizorilor din China; e de vazut daca/cum o joaca p'asta...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X