Autor Subiect: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4  (Citit de 35168 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline smiley

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #290 : 14.Nov.2019, 10:06:50 a.m. »
@ntire2000 fan sau nu, trebuie sa-ti schimbi preferintele vrei nu vrei si anume nu ar trebui sa te mai uiti la cm ci la magneti, sau perii, fara perii cu inductie cu magneti etc :)))

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline lionking80

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #291 : 14.Nov.2019, 10:22:40 a.m. »
Imi cer scuze pentru colegii care au asa ceva, e doar o opinie personala extrem de subiectiva:)
Partea asta e in regula.

Dar sa pui asa ceva pe o masina (aproape) din gama SUV mi se pare o indecenta vis-a-vis de fiabilitatea în timp a masinii.
Motorul ala merge într-o plaja de turatii ridicate, tot timpul e supra alimentat/turat/chinuit chiar daca cel de la volan nu sesizeaza decât zvâcul fabulos dat de stresul mecanic si termic al unui angrenaj chinuit.
Daca te-ai fi referit la motoare aspirate subdimensionate sau, in general motoare mici fara referire la cel 1.0 boosterjet de pe Vitara atunci si partea asta e ok.

Insa dupa cum se poate intelege in mod evident din postarea ta, te referi la 1.0 Boosterjet de pe Vitara si, nu vreau nici eu sa te jignesc, dar e evident ca spui lucruri complet false din punctul de vedere al unuia care nu a condus masina cu acest motor.
Am Vitara cu 1.0, si in 99% din cazuri merge la turatii intre 2000 si 2600 mai ales in afara localitatii. Chiar si in depasiri, foarte rar trebuie sa treci de 3000 de rotatii zvacul fiind suficient in treapta a 4-a ca sa depasesti masini ce se deplaseaza cu 85-100 km/h (chiar si pe AUTO, ca sa nu mai vorbim de modul sport).
Fa intai un test in afara localitatii de macar vreo 50-100km cu masina asta si atunci ai sa vezi ca ce spui nu are legatura cu realitatea.
  • Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet Passion 5mt Allgrip Atlantis Turquoise
 

Offline ntire2000

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #292 : 14.Nov.2019, 10:23:23 a.m. »
@ntire2000 fan sau nu, trebuie sa-ti schimbi preferintele ......
Aici ai dreptate, dar nu cred ca în urmatorii 10-15 ani trebuie sa ma stresez prea tare.

Apropo, la astea clasice ma duc si stau la pompa maxim 1-2 minute pâna bag benzina în rezervor.
Si de multe ori sunt 3-4 masini în fata mea.
Când toata lumea va trece pe electrice sa înteleg ca vor fi cozi uriase la statiile de încarcare?
Ca o încarcare dureaza câteva ore, nu-i asa?  B-)
Sau o sa avem toti prelungitoare de zeci de metri atârnând de la balcoane si pâna în parcare?

@lionking80 , mai vorbim dupa ce faci prima suta de mii de km.  ;)
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline remarque

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #293 : 14.Nov.2019, 10:53:50 a.m. »
De ce ar scoate 1 BoosterJet din producție dacă emite noxe mai puține ?
Păi există hibride inclusiv pe motorină, dar sunt rare. Hibride pe motoare mici și cu turbină ? Pe astea mici și turbo consumul (și implicit noxele) nu sunt chiar atât de mici cum s-a dorit, pornirea - oprirea repetată specifică regimului hibrid cu o turbină ajunsă spre roșu cam dăunează, chiar și GDI-ul cu al său LSPI inerent (și foarte puțin mediatizat, doar producătorii de uleiuri mai zic câte ceva) aduce avantaje mici și dezavantaje clare.

Așa că majoritatea motoarelor hibride apărute sunt aspirate naturale cu injecție indirectă, MPI, unde pentru a nu fi motorul chiar de tot leșinat (că leșinat este) se mai crește puțin cilindreea. Un exemplu e Toyota Yaris la care odată cu hibridizarea a trecut de la motorul de 1,3 l la motorul de 1,5 l aspirat natural cu injecție indirectă. 

Pe mild hybrid ține figura cu turbo dar consumul și emisiile scad prea puțin pentru încadrarea în normele de poluare.
« Ultima Modificare: 14.Nov.2019, 11:05:50 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline lionking80

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #294 : 14.Nov.2019, 11:02:05 a.m. »
Eu unul sunt convins ca retragerea motorului acesta nu are nici cea mai mica legatura cu fiabilitatea sa. Singurul motiv ar fi introducerea unui motor foarte similar impreuna cu unul electric pentru a mai reduce nivelul de noxe.
Banuiesc ca Vitara noua o sa aibe acelasi motor 1.0 Boosterjet  + unul electric similar cu cel de pe Swift (probabil chiar acelasi motor cu cel de pe Swift: 1.0 Boosterjet SHVS Mild-Hybrid-System).
Vom vedea.
  • Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet Passion 5mt Allgrip Atlantis Turquoise
 

Offline dthem

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #295 : 14.Nov.2019, 11:51:49 a.m. »
Pai probabil ca nu are. Din ce văd pe forum, mai mulți au probleme cu 1.4 decât cu 1.0. Iar despre fiabilitate la mașini care probabil n-au atins nici măcar 10k, e greu de vorbit.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline lionking80

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #296 : 14.Nov.2019, 12:23:40 p.m. »
Pai probabil ca nu are. Din ce văd pe forum, mai mulți au probleme cu 1.4 decât cu 1.0. Iar despre fiabilitate la mașini care probabil n-au atins nici măcar 10k, e greu de vorbit.
A mea tocmai a depasit deja 10000. ;)
  • Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet Passion 5mt Allgrip Atlantis Turquoise
 

Offline Dogy

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #297 : 14.Nov.2019, 01:06:21 p.m. »
A mea se apropie de 30.000 de km.

Motorul ala merge într-o plaja de turatii ridicate, tot timpul e supra alimentat/turat/chinuit chiar daca cel de la volan nu sesizeaza decât zvâcul fabulos dat de stresul mecanic si termic al unui angrenaj chinuit.

Motorul de 1.0 se tureaza fix la fel ca si motorul de 1.6 aspirat - de ex, la 120 km/h are 3.000 rot/min. Cuplul maxim e insa de la 2.000 rot/min.
Motoarele mici aspirate se tureaza clar mai mult.

e doar o opinie personala extrem de subiectiva:)
... sa pui asa ceva pe o masina (aproape) din gama SUV mi se pare o indecenta vis-a-vis de fiabilitatea în timp a masinii.

Clar e o opinie subiectiva, atat timp cat n-ai condus masina. :)
Legat de fiabilitate, ar fi trebuit sa existe plangeri ale colegilor cu S-Cross, cu motor de 1.0, ca motorizarea exista de prin 2017, dar n-am auzit - si am cautat inainte sa iau Vitara cu motor de 1 litru.

Oricum, motorul are garantie 200.000 de km - pe care, probabil, o sa-i fac in 4-5 ani maxim - pana atunci sunt relaxat. Sper doar sa se fi vandut destule Suzuki cu motor de 1.0 prin Europa (nu conteaza modelul) astfel incat, daca mi-o pica la un moment dat, dupa garantie, sa-mi schimb motorul cu unul mai putin folosit, de pe la dezmembrari :).
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline remarque

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #298 : 14.Nov.2019, 01:50:40 p.m. »
Banuiesc ca Vitara noua o sa aibe acelasi motor 1.0 Boosterjet  + unul electric similar cu cel de pe Swift (probabil chiar acelasi motor cu cel de pe Swift: 1.0 Boosterjet SHVS Mild-Hybrid-System).
Vom vedea.

Pornind de aici:
Suzuki va vinde doar modele hibride începând din 2020: singura excepție va fi Jimny, iar Celerio va fi eliminat din gamă

Și ajungând aici:
”Astfel, versiuni mild-hybrid de 12 volți sunt deja disponibile pe Ignis și Swift, iar începând din ianuarie 2020 japonezii vor vinde doar versiuni hibride de 48 de volți pentru modelele Vitara, S-Cross și Swift Sport.”

Înclin să cred că pe modelele Vitara, S-Cross și Swift Sport vor exista doar variante hibride de 48 (nu mild-hybrid) pe care nu se prea pretează turbo. Vor creste probabil cilindreea la actualul 1,2 aspirat.
Părerea mea.
« Ultima Modificare: 14.Nov.2019, 02:02:44 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: Dogy

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #299 : 14.Nov.2019, 02:29:47 p.m. »
Pe saitul suedez sunt la vânzare si deci la comanda Vitara cu motor 1.0.

https://suzukibilar.se/vitara/



  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008