Autor Subiect: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4  (Citit de 35173 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline wolfin

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #20 : 14.Ian.2019, 01:16:36 p.m. »
Ce panica mai este cu turbinele astea parca in jurul lor se construieste masina si daca aceasta se strica e capatul lumii :))


multa lume uita ca are 7 ani garantie..ma refer la turbina
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #21 : 14.Ian.2019, 02:15:43 p.m. »
turbina , in general , se strica de la un condus besmetic sau prea lenes (adica subturat la greu ). Se mai strica si de batranete dar nu cred ca apuca cineva sa vada asta si se mai strica si ca poate unele sunt defecte dar la cate masini echipate cu turbina , atat diesel cat si benzina, daca ar fi asa o problema, ar fi cozi la service-uri si retururi cu nemiluita la garantii. Apoi nu ar mai fi echipat nimeni benzina cu turbina , fiind considerat "the next shit" in materie de tehnologie. Deci ori apesi pedala aia si faci surge ori o umpli cu funingine, in ambele cazuri se strica. In rest, este o elice cu geometrie variabila...
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #22 : 14.Ian.2019, 02:16:28 p.m. »
7 ani e mai mult decat dublu fata de cat da VAG garantie
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Joe White

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #23 : 14.Ian.2019, 03:08:33 p.m. »
Posesor de Vitara facelift Passion, 5MT, 2WD, motor 1.0 boosterjet.

Din toate review-urile internationale citite in ultimele 3 luni, reiese ca aceasta varianta este extrem de fiabila ptr "city drive".

Don't worry, be happy 😀

Offline rzv

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #24 : 14.Ian.2019, 03:22:07 p.m. »
Probabil ca motorul de 1.0 este ok pentru oras.este mic, economic si cat de cat nepoluant.Sau macar mai putin poluant decat unul de 1,6. Sa nu spun unul de 2,5-3,0. 
Alte avantaje nu vad.... din contra, pretul este destul de mare pt ce ofera....si 160 VS 170 Nm....este un fas. altii ofera +200 sau 250 .....la alti bani,dar totusi nu aici este crema din corn, doar marketing cu gaura din covrig....

Si da, eu nu vad vad pe o masina mai mare(volum),chiar daca usoara ca vitara un motor de 1.0.... dar oamenii sunt diferiti si tot eu nu vad sa se numeasca motor adevarat ceva sub 2000....unii au motocicleta cu 1000-1200.... :pardon:

Din pacate ,tehnologia si impunerile nu merg mana in mana cu visele barbatilor cu motoare mari, turbo si 4x4.
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #25 : 14.Ian.2019, 03:32:32 p.m. »
de oras orice motor e bun, oricum nu schimbi mai sus de a 2-a, asa ca si 1 l cred ca e absolut decent, iar garantia e generoasa.


offtopic total
n-as refuza un ford mustang 2.3 turbo, in loc de un 5 l aspirat  :D
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline rzv

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #26 : 14.Ian.2019, 04:23:40 p.m. »
de oras orice motor e bun, oricum nu schimbi mai sus de a 2-a, asa ca si 1 l cred ca e absolut decent, iar garantia e generoasa.


offtopic total
n-as refuza un ford mustang 2.3 turbo, in loc de un 5 l aspirat  :D

off off  dar am posibilitatea sa vad cum merge 2,3  vs 4.0... 2017... #nuexistacomparatie  =))
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #27 : 14.Ian.2019, 04:29:19 p.m. »
revenind on topic, cred ca motorul de 1.0 e adecvat swiftului.
pe vitara mi se pare un pic cam mic, dar cum am mai scris cred ca e ok numai de oras.
as testa unu sa-mi fac o idee
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Myhay

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #28 : 14.Ian.2019, 04:43:22 p.m. »
O sa fac valuri probabil cu urmatoarea afirmatie : daca pica turbina in garantie , sunt absolut sigur ca nu o vor schimba gratis. Vor proceda cum procedeaza in toate cazurile adica in 80-90% din cazuri : Este in garantie piesa dar doar anumite ansambluri sau subansambluri ale piesei fac obiectul schimbului. Si iti baga 3 garnituri acolo ca ar fi in garantie. Sau daca pica turbina dupa 5-6 ani sa zicem , se duce axul sau palele nu mai conteaza si esti inca in garantie , iti vor spune frumos ca nu face obiectul garantiei pentru ca ai exploatat-o incorect , binenteles in urma unor constatari. Ti-o baga pe aia ca este consumabil sau tine de mentenanta etc. Or sa te intrebe daca ai respectat regulile alea minime pentru intretinerea unei turbine , ca stim cu totii ca un motor turbo nu se conduce ca unul aspirat.  Adica astea in principal :

– Evitarea accelerarii puternice a vehiculului imediat dupa pornire, fără a lăsa motorul să ajungă la temperatura de lucru. Acesta este, probabil, unul dintre cele mai dăunătoare comportamente care ajung să afecteze în cele din urmă turbosuflanta. Concepția greșită aici este că motorul ajunge mai rapid la temperatura de lucru dacă este turat – nimic mai departe de adevăr. Singurul lucru ce se va întâmpla în acest caz va fi un șoc termic resimțit de componentele turbosuflantei, care se va defecta mult mai rapid.

– După un regim de lucru intens, motorul trebuie să se răcească treptat și nu brusc. Din nou pentru a evita șocurile termice, în situația în care motorul funcționează o perioadă de timp la turație mare (regim de autostradă, spre exemplu), este recomandat să fie lăsat să ajungă treptat la răcire prin funcționare la relanti.

– Efectuarea în timp util a schimburilor de ulei, cu tipul de ulei specific motorului și nu cu un altul. Dacă norma de ulei nu este respectată (spre exemplu se folosește ulei 5W40 în loc de 10W40), turbosuflanta – și nu numai – poate avea de suferit. Intervalele la care trebuie realizat schimbul de ulei sunt specificate de regulă de producător și trebuie respectate întocmai.

– Înlocuirea periodică a filtrului de aer. Se realizează la intervalul de timp recomandat de mecanic sau ori de câte ori este necesar, pentru a preveni defectarea prematură a turbosuflantei.

Mai sunt cateva dar nu imi vin in minte acum. Oricum principalele si cele mai importante sunt primele 2 liniute. Tu o sa zici , normal , ca da cum sa nu am respectat temeinic , chiar biblic aceste lucruri , chiar daca intradevar ai facut-o sau nu. Dar ei nu sunt asa prosti ca este vorba de bani in final si iti vor spune frumos ca nu este posibil daca ai respectat aceste minime reguli sa pice turbina. In urma constatarii lor , defectiunea respectiva este direct proportionala cu una sau mai multe din liniutele de mai sus. Alea sunt cauzele , punct. Si nu iti acorda garantia. Da-i in judecata. Sau te mai iau si la misto unii , gen : Cat vrei sa te tina? Mai trebuie schimbata si ea. Iti spun ca tot pe banii tai o faci ca nu merita bataia de cap cu ei in final chiar daca ai dreptate. Mai este si cazul cand poate sa pice dupa 10-12 ani daca mai ai masina si atunci obligat tot tu o faci ca oricum nu mai este in garantie. Deci , cu garantie sau fara tot tu o faci , cu exceptia cazurilor cand turbina se defecteaza prematur , in cateva mii de km sau in cateva luni de la achizitia masinii. Acolo nu prea au baietii cum sa o intoarca , pentru ca oricat de mult ti-ai bate joc de ea nu are cum sa pice atat de prematur.

Si acum aruncati cu pietre  :-j
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim, croco

Offline lionking80

Re: Despre noile modele cu motorizari 1.0 si 1.4
« Răspuns #29 : 14.Ian.2019, 08:09:32 p.m. »
Probabil ca motorul de 1.0 este ok pentru oras.este mic, economic si cat de cat nepoluant.Sau macar mai putin poluant decat unul de 1,6. Sa nu spun unul de 2,5-3,0. 
Alte avantaje nu vad.... din contra, pretul este destul de mare pt ce ofera....si 160 VS 170 Nm....este un fas. altii ofera +200 sau 250 .....la alti bani,dar totusi nu aici este crema din corn, doar marketing cu gaura din covrig....

Si da, eu nu vad vad pe o masina mai mare(volum),chiar daca usoara ca vitara un motor de 1.0.... dar oamenii sunt diferiti si tot eu nu vad sa se numeasca motor adevarat ceva sub 2000....unii au motocicleta cu 1000-1200.... :pardon:

Din pacate ,tehnologia si impunerile nu merg mana in mana cu visele barbatilor cu motoare mari, turbo si 4x4.

1.0 este absolut decenta nu doar de oras ci si de mers in afara orasului, inclusiv depasiri. Sigur, nu este o masina de alergat pe autostrada cu 180km/h, nimeni nu zice asta, insa e diferenta mare fata de motorul vechi (cuplu 170Nm disponibil DEJA DE LA 2000 DE TURATII fata de 156 la motorul vechi la 4400 rotatii). Ca sa vada cineva o comparatie cu motorul vechi uite ce zic niste greci care au testat ambele modele:
https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-suzuki-vitara-10-boosterjet
Tradus cu google-translate:
 <<In relation to the outgoing 1.6 VVT with just the same weight, the 1.0 BoosterJet refreshed offers identical performance by attitude, but much higher on the move. For example, to complete measurements of 80-110 km / h with 4th and 110-140 km / h with 5th, 6.9" and 12.7" respectively are needed, when 1.6 VVT needed for the same measurements 9,2" and 17.4".>>

As zice ca diferenta nu e mica in realitate, ci chiar foarte mare intre motorul aspirat si 1.0 turbo: 6,9(turbo) fata de 9.2(aspirat) de la 80-110hm/h in a patra si 12.7(turbo) fata de 17.4(aspirat) in a cincea de la 110-140 km/h.
« Ultima Modificare: 14.Ian.2019, 08:25:28 p.m. de lionking80 »
  • Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet Passion 5mt Allgrip Atlantis Turquoise