Autor Subiect: Prezentare Jimny  (Citit de 5277 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline asterisc

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 58
  • Gen: Bărbat
Prezentare Jimny
« : 09.Iul.2009, 05:51:11 p.m. »
Scuze ca incep eu topicul, fara sa detin un jimny, dar sunt foarte curios de anumite detalii, si probabil sunt si altii:

Care sunt modelele actuale de Jimny (varianta originala, face-lift, ...., motorizari, diferente intre ele).

Poate cineva completa?
Reality is for those who cannot face Science Fiction!
 

Offline >pexic<

Re: Prezentare Jimny
« Răspuns #1 : 09.Iul.2009, 06:01:23 p.m. »
ce intelegi prin modele actuale : cele aflate inca in fabricatie ?
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline asterisc

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 58
  • Gen: Bărbat
Re: Prezentare Jimny
« Răspuns #2 : 09.Iul.2009, 06:10:39 p.m. »
M-ar interesa o scurta descriere a tuturor modelelor aparute, incepand cu prima versiune, si cu imbunatatirile ulterioare (nu ma refer la motorizari aici, ci strict la face-lift, redesign, ....).

Tot aici m-ar interesa si posibilele rezolvari ale unor probleme cunoscute (problemele tineretii - cele cu care a fost inital lansat pe piata).

Are sens achizitia unuia nou, cunoscand devalorizarea in primii ani? (de exemplu, o masina de curse e cumparata sa fie forjata, si e f. probabil ca o achizitie second aduce foarte multe probleme).

Am deschis acest thread si ca sa nu cel al colegului, despre cum se conduce optim un Jimny.
Reality is for those who cannot face Science Fiction!
 

Offline >pexic<

Re: Prezentare Jimny
« Răspuns #3 : 09.Iul.2009, 06:37:44 p.m. »
Salut

aici ai istoria lui Jimny : http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Jimny

chestia cu probleme tehnice : n-ai cum sa le gasesti pe toate stranse intr-un loc, poti doar citi diferite pareri / rezolvari  etc prin multe locuri de pe internet, nu cred ca le-a strans cineva pe toate intr-un loc.

parerea mea este ca nu este bine sa-ti cumperi masina noua din 2 motive :
- o masina fiabila cum e jimny se poate repara si va ajunge cam la max 60% din pretul unuia nou dar aproape la fel de buna/functionala etc.
deci diferenta nu merita
-masinile cu cat sunt mai vechi cu atat sunt facute mai cu simtul raspunderii, din fericire la masinile "made in japan" chestia asta inca nu se aplica.

deci toata treaba este sa iei o masina folosita de cineva care a avut/are bun simt, asta e cel mai imp lucru.

ps- pt masinile second : exista o varianta Jimny fabricata in spania (cea "decapotata"), iti recomand una fabricata in japonia pt ca are motorul mai fiabil, nu sunt foarte mari diferente de fiabilitate intre cele 2, dar sunt.

Bafta!
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline alexb25

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 229
  • Gen: Bărbat
Re: Prezentare Jimny
« Răspuns #4 : 09.Iul.2009, 07:57:27 p.m. »
in afara de cele pomenite de pexic as mai adauga ce avantaje sunt pentru hardtop:
- nu ploua in masina:) si nici nu iti intra asa mult praf.
- stai mai fara grija cand o lasi singurica.
- cand umblii in spate cred ca e mai usor sa deschizi/inchizi o usa decat sa umblii la prelata. Cate cicluri de inchis/deschis are prelata?

Dupa mine e mult mai practic sa ai hardtop.

jimnyholic
 

Offline Cristi

Re: Prezentare Jimny
« Răspuns #5 : 09.Iul.2009, 09:31:51 p.m. »
Permiteti-mi sa nu fiu de acord  :P:
Citat
in afara de cele pomenite de pexic as mai adauga ce avantaje sunt pentru hardtop:
- nu ploua in masina:) si nici nu iti intra asa mult praf.

Cred ca este evident pentru toata lumea ca nu ploua in masina :) Pot spune cu mandrie ca am mers cu 80-100 km/h cu ea prin mijlocul furtunii  de saptamana asta fara sa sa fie cea mai mica problema. Totusi...masina nu mai este la prima generatie, si ce probleme or fi fost s-au rezolvat. La faza cu praful nu vad diferente notabile (inca).


Citat
cand umblii in spate cred ca e mai usor sa deschizi/inchizi o usa decat sa umblii la prelata. Cate cicluri de inchis/deschis are prelata?
Daca nu vrei prelata la portbagaj poti opta pentru hardtop-ul optional, si sa-l lasi numai pe spate. Dar mie mi se pare ca se duce o parte din farmecul masinii. In portbagaj oricum nu intra multe (e mai mic decat la Fiat Panda!) si fara raftul acela de blocheaza vizibilitatea la portbagaj, oricum nu poti risca sa lasi lucruri importante in el.

Citat
iti recomand una fabricata in japonia pt ca are motorul mai fiabil,
Poate te refereai la motorul din generatia anterioara (cel de 82 CP, non-VVT). Poti spune ca fiind mai simplu sunt sanse mai mici sa se strice ceva, insa la fel se poate spune ca cel nou beneficiaza de tehnologii mai moderne si fiind pus pe masini post-2005, este mai tanar, si de asemenea sunt sanse mici sa se strice. Totusi, nu are Turbo, Intercooler, sau EGR. Este un motor pe benzina aspirat.


Acum on-topic: Daca te intereseaza diferenta dintre modele, am gasit un articol destul de bun (daca elimini parerile si preconceptiile personale ale autorului) aici: http://www.oraan.ro/2008/04/jimny-ia-ti-mai-bine-masina-serioasa-no-really-adica-suzuki-jimny-nu-este-masina-serioasa.html

In legatura cu achizitia: eu zic ca cel mai bine e sa-l iei SH cu < 30 000 km sau 3 ani, asta deoarece o mare parte din devalorzare a suportat-o primul proprietar si ai la dispozitie o masina aproape noua. Mai mult ca sigur ca nu vei avea probleme la motor/cutie cu un Jimny de o asemenea varsta care a fost utilizat in mediu urban si la care eventual mai ai si garantie.

- Kizashi Sport M/T
- ex SX4 1.9 DDis, 4WD @ 143 BHP
- ex Jimny Cabrio
 

Offline alexb25

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 229
  • Gen: Bărbat
Re: Prezentare Jimny
« Răspuns #6 : 09.Iul.2009, 10:41:14 p.m. »
Ai dreptate Cristi. Am cam exagerat eu cu plouatu... :pardon:
E clar ca un soft-top ok face fata la ploaie si furtuni ca altfel nu s-ar mai vinde.
E ideal daca poti face un test drive inainte cu masina pe care vrei sa o iei. Dar de regula nu ti se ofera aceasta posibilitate.
jimnyholic
 

Offline bogdanb

Re: Prezentare Jimny
« Răspuns #7 : 09.Iul.2009, 11:02:50 p.m. »
@Cristi:  :clap: excelent articol de prezentare Jimny.

Ref. la hard/soft top, eu nu as pune problema ca te ploua sau nu in ea. Daca ai garaj unde sa o tii peste iarna, si sa umbli cu ea vara e foarte OK. Dar daca o folosesti ca masina de zi cu zi si o tii doar afara in fata blocului, s-ar putea sa ai un disconfort iarna, sau toamna tarziu cand ploile par ca nu se mai opresc. Sau primavara, daca se face inauntru miros de caine ud  :D
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Prezentare Jimny
« Răspuns #8 : 14.Iul.2009, 11:37:56 p.m. »
And, the future of Jimny:

[/url[url=http://www.postimage.cc/]
Go Terios!!!:)
 

Offline >pexic<

Re: Prezentare Jimny
« Răspuns #9 : 14.Iul.2009, 11:39:32 p.m. »
nu cred  :)
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.