Autor Subiect: Frana de mana  (Citit de 5543 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Myhay

Re: Frana de mana
« Răspuns #30 : 05.Dec.2018, 11:36:25 p.m. »
Eu cel putin asa am invatat din scoala de soferi - asiguri masina dupa oprire indiferent de situatie. Asa mi-au spus si aia mai batrani neoficial. Vara o las doar in viteza in plan drept daca e inclinat atunci trag frana de mana ca sa nu uzez cutia de viteze si sa nu existe pericolul sa scape.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline toma

Re: Frana de mana
« Răspuns #31 : 05.Dec.2018, 11:42:33 p.m. »
Intrebarea era adresata lui @duculetu, el fiind cel care a pus intrebarea despre temperatura/frana de mana  ;)

@Myhay, mi se pare contradictoriu raspunsul tau: "[...]asiguri masina dupa oprire indiferent de situatie[...]Vara o las doar in viteza in plan drept"
Pai daca o asiguri indiferent de situatie atunci faci asta fie vara, fie iarna, fie in plan drept, fie in plan inclinat. Zic si eu...

Eu cand parchez pe plat o las doar in viteza indiferent de anotimp. Cand e inclinat folosesc aditional frana de mana la temperaturi pozitive sau alte metode de "priponire" daca temperatura scade sub limita de inghet.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline jupanul1

Re: Frana de mana
« Răspuns #32 : 06.Dec.2018, 08:48:38 a.m. »
Hmm... parcă am un deja-vu cu discuția asta de-aci. Nu s-a mai dezbătut acum ceva vreme și pentru alte modele? Ce facem, cum facem, de ce facem? Concluzia de-atunci, dacă mă mai ține memoria, e că nu (mai) contează temperatura, poți folosi frâna de mână la staționare indiferent de temperatura exterioară, desigur, dacă nu e vreun defect preexistent sau e prost reglată (a.k.a. - nu ține). Vremurile când ”îngheța” îmi pare că sunt demult apuse.

Eu personal nu am lăsat niciodată mașina asigurată prin cuplarea unei trepte, întotdeauna am folosit exclusiv frâna de mână. Nu s-a întâmplat niciodată să ”îngețe”. De altfel nici nu văd cum ar putea.

Mă întreb oare, la manual cum zice să faci?
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Frana de mana
« Răspuns #33 : 06.Dec.2018, 09:26:32 a.m. »
Nu tot timpul ce facem fiecare din noi e bine. Uite ce zice manualul.

Offline jupanul1

Re: Frana de mana
« Răspuns #34 : 06.Dec.2018, 09:43:01 a.m. »
Deci, dacă citeam manualul scuteam un întreg topic pe forum, nu? Cine ar fi crezut?
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline fireburn

Re: Frana de mana
« Răspuns #35 : 06.Dec.2018, 10:12:08 a.m. »
Nu s-a întâmplat niciodată să ”îngețe”. De altfel nici nu văd cum ar putea.

Nu ai avut niciodata sabotii inghetati ? la vechea masina, care presupun ca era cu saboti pe spate. La asta nu e cazul.
Mie mi s-a intamplat de vreo 2 ori la masina actuala.
Fata-spate-fata spate, usor, bineinteles, si se deblocheaza, cu pocnetele de rigoare :)

Folosesc si eu frana de mana la fiecare parcare, indiferent de temperatura exterioara; pe plat nu o ridic pana sus.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Frana de mana
« Răspuns #36 : 06.Dec.2018, 10:15:19 a.m. »
@jupanul1 Nu neapărat,  dar dacă discuția nu devia de la subiect erau cu siguranță mai puține postări. Era vorba de o eventuală problemă tehnică nu de când și cum se folosește frâna de mână.

Offline Myhay

Re: Frana de mana
« Răspuns #37 : 06.Dec.2018, 10:27:01 a.m. »
Eu cand parchez pe plat o las doar in viteza indiferent de anotimp. Cand e inclinat folosesc aditional frana de mana la temperaturi pozitive sau alte metode de "priponire" daca temperatura scade sub limita de inghet.

Asta am vrut sa zic si eu. Exact asa procedez si eu. M-am exprimat gresit mai sus. 

Chestia cu inghetatul placutelor pe disc sau a sabotilor ca ar fi demult apusa..... Nu stiu ce sa zic... Materialele tot alea sunt ( cred ). Placutele tot din materialele alea se fac , discurile la fel... Ca doar nu au inovat un material imun la conditii atmosferice. Pana si frigul tot ala e , nu tine cont de nimic. Sunt cazuri si in prezent la masinile noi , nu vorbim doar despre Dacia 1300 sau mai stiu eu ce masina de 10-15 ani. Nu-mi spuneti ca masinile noastre , ca vorba aia sunt considerate inca noi , au placute si discuri din alta dimensiune sau galaxie si aici pe pamant la frig nu ingheata si nu isi modifica proprietatile. In concluzie , exista riscul asta in orice situatie , la orice masina din punctul meu de vedere. Mie personal mi s-a intamplat la masina pe care am avut-o , era produsa in 2008. Este cel mai nasol moment dimineata pe gerul ala cand vrei sa pleci sa nu poti , mai ales cand trebuie sa ajungi la munca. Te uiti la ea. Nu spun ca la fix -9 grade ingheata. Nu stiu asta si nici nu am testat. Prefer sa-mi iau masuri de precautie si gata. Nu ma costa nimic. Ideea finala este ca eu personal procedez ca D-nul. @toma   :good:
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline jupanul1

Re: Frana de mana
« Răspuns #38 : 06.Dec.2018, 10:50:50 a.m. »
Eventuala problemă tehnică avea și ea soluție în manual - 'mediat la service cu ea!

@fireburn - niciodată n-au înghețat saboții. Nici când au fost -20 peste noapte și, de exemplu, radio a cedat (la un renault symbol zic).
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline duculetu

Re: Frana de mana
« Răspuns #39 : 06.Dec.2018, 03:28:43 p.m. »
Stiu ca am deviat putin de la subiect dar radacina este aceeasi: tehnica buna de folosit frana de mana incat sa nu o uzezi, si desi exista multe raspunsuri pe Google, nimic nu este 100% clar. Voiam sa vad parerea oamenilor de aici. Personal as vrea sa cuplez frana de mana de fiecare data dar la Suzuki costa. La masina dinainte nici nu stiam ca trebuie sa se regleze, sau era facuta in service fara sa mi se mai adauge cost.
Repet, am pus o intrebare nu foarte inteligenta pentru ca nici multa experienta nu am.