Autor Subiect: Scartait viraj stanga  (Citit de 4748 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Acidutzu2000

Re: Scartait viraj stanga
« Răspuns #20 : 09.Aug.2021, 11:07:14 p.m. »
Dai jos etrierul, cureți și verifici zona unde culisează.
Dacă ai îndemânare și pricepere poți și singur.
  • Suzuki Vitara Passion 2WD - Albastru Turquoise
 
The following users thanked this post: gxx

Offline remarque

Re: Scartait viraj stanga
« Răspuns #21 : 10.Aug.2021, 09:23:08 a.m. »
Ok, pe spate etrierul e de vina. Am ce sa ii fac acasa in curte ?
Ai etrier flotant=ce culisează, cu un singur pistonaș (mai este și etrier fix ce are pistonașe pe ambele părți).

Dai roata jos, uzual la schimbarea plăcuțelor se desface doar un șurub din cele două ce țin etrierul și se rotește peste cap etrierul permițând astfel accesul la plăcuțe. Tu desfaci însă ambele șuruburi ce țin etrierul și în acest caz etrierul se mai ține doar în conducta de cauciuc ce duce la pistonaș, de aceea îl manevrezi cu grijă. Șurubul îl desfaci cu o tubulară, dar trebuie să ții și o contră cu o cheie fixă la o „piuliță” aflată în partea opusă a capului șurubului. „Piulița” e de obicei (nu știu exact cum e la Suzuki dar ar trebui să fie ceva asemănător) parte componentă dintr-o piesă ( unii îi zic „culisantă etrier”, alții „știft de ghidare”) în care intră șurubul și pe care glisează de fapt etrierul, un fel de cilindru metalic subțire, care are atașat și un burduf de cauciuc cu scop de protecție la praf, umezeală, mizerii.  Ai un exemplu de cum poate arata în fișierul atașat.

Se dau jos șuruburile, se dau jos culisantele și se curăță cu o cârpă, apoi se ung cu vaselină. Ar trebui curățate și canalele din etrier în care intră culisantele (mai greu). Apare o chestie simpatică, când introduci culisantele la loc în canalele etrierului cum sunt proaspăt unse apare un efect de piston etanș și trebuie să împingi cu forță să comprimi aerul din interiorul canalelor. Se verifică să fie integre și bine așezate burdufurile (au niște ghidaje pe care trebuie să intre perfect) și se pune totul la loc. Daca ai schimbat plăcuțele nu mai poți pune etrierul peste plăcuțe că acestea sunt acum mai groase, așa că trebuie să presezi cu ceva metalic pistonașul, o cheie fixă de exemplu pusă de-a latul, pistonașul merge foarte greu la loc, trebuie răbdare și forță, dar merge. Altă chestie interesantă e că dacă înainte de a schimba niște plăcuțe uzate ai lichid de frînă la nivel maxim (ai schimbat de exemplu lichidul de frână recent), odată ce comprimi tu manual pistonașul, nivelul lichidului de frână depășește maximul și poate curge pe jos, face baltă.

Atenție la pusul la loc al șuruburilor, filetul (primele spire) trebuie uns cu o pastă specială  ce previne desfacerea accidentală. 

Când ai terminat, stând pe loc pornești motorul și dai câteva pedale de frână, inițial pedala de frână e moale, după 2-3 pedale revine la normal. Dacă faci chestia asta în prima intersecție în care intri riști să iasă urât.

Mizeria de pe culisantele etrier apărută ca urmare a deteriorării/îmbătrânirii burdufurilor, lipsa vaselinei,  eventuale deformări sau uzura accentuată pot bloca etrierul.

Manevra nu e recomandabilă celor fără experiență.
« Ultima Modificare: 10.Aug.2021, 09:52:44 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: ..., kellogs

Offline teutzue

Re: Scartait viraj stanga
« Răspuns #22 : 10.Aug.2021, 10:29:01 a.m. »
Suport video la cele spuse mai sus: https://youtu.be/6RQ9UabOIPg?t=718. Incepe la minutul 11.58.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 
The following users thanked this post: remarque, ..., kellogs

Offline remarque

Re: Scartait viraj stanga
« Răspuns #23 : 10.Aug.2021, 11:15:53 a.m. »
În fimuleț între min 12:28 - 12:41 e tipul de culisante etrier descrise de mine - cele pentru Honda - care se pot desface/strânge cu o cheie tubulară dar la care obligatoriu trebuie să ții contra cu o cheie fixă.
La Mustangul roșu se desface numai cu tubulara.

La min. 12:38 tipul din filmuleț când pune la loc culisanta etrier de Honda nu fixează burduful de protecție pe canalul circular dedicat al culisantei (numai așa se asigură etanșarea). Prin simpla presare cum face el, poate burduful intră pe poziție, poate nu și dacă nu intră în timp foarte scurt va intra mizerie acolo, nu va mai culisa etrierul și va uza plăcuțele inegal.

P.S. Vaselina cu care se ung culisantele etrier trebui să fie rezistentă la temperatură.

De obice când cumperi plăcuțe noi la fiecare set de două plăcuțe noi mai capeți:
- un șurub uns pe capul filetului cu pastă pentru blocare (nu capeți două șuruburi pentu că așa cum v-am mai spus la schimbarea plăcuțelor se desface uzual doar un șurub, dacă vrei să verifici/repari culisarea etrierului le desfaci pe amândouă);
- un pliculeț cu vaselină specială pentru uns culisantele etrier;
Dacă ai noroc sau iei kitul mai scump capeți și:
- încă un șurub uns;
- două culisante etrier noi;
- 2 burdufe noi.
« Ultima Modificare: 10.Aug.2021, 11:42:41 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: ...

Offline kellogs

Re: Scartait viraj stanga
« Răspuns #24 : 10.Aug.2021, 10:31:58 p.m. »
Altă chestie interesantă e că dacă înainte de a schimba niște plăcuțe uzate ai lichid de frînă la nivel maxim (ai schimbat de exemplu lichidul de frână recent), odată ce comprimi tu manual pistonașul, nivelul lichidului de frână depășește maximul și poate curge pe jos, face baltă.

Eh... lichidul de frana l'am schimbat pe 16.12.2019 la 42 000 km. Astazi am 55 000 km. Sa ma astept la balta ?

Citat
Atenție la pusul la loc al șuruburilor, filetul (primele spire) trebuie uns cu o pastă specială  ce previne desfacerea accidentală. 

Hmm, nu le-am uns niciodata la desfacerile anterioare (intotdeauna desfacut ambele, cu etrierul ramas doar in futunas). Oare ce am stricat ?
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline remarque

Re: Scartait viraj stanga
« Răspuns #25 : 11.Aug.2021, 09:33:08 a.m. »
Când plăcuțele sunt noi nivelul lichidului de frână ar trebui să fie la maxim, pe măsură ce ele se uzează, nivelul lichidului de frână scade ușor. Numai dacă înainte de schimbarea plăcuțelor nivelul lichidului e la maxim sau peste maxim (ceea ce n-ar trebui) o să dea puțin pe dinafară, face un pic de mizerie, asta e toată problema, trebuie să ștergi prin motor pe unde a curs că e coroziv.

Dacă n-ai uns șuruburile și s-au desfăcut (puțin, că de erau desfăcute de tot te vedeam la știri) au apărut jocuri nedorite în zona etrierului, mai exact culisantele etrier (=știfturile de ghidare, cele pe care se plimbă etrierul) nu au mai fost fixate rigid. Adică etrierul se mișcă aiurea. N-am văzut așa ceva așa că doar bănui că plăcuțele se uzează alandala, discul e luat ca la polizor, dar neuniform, pistonașul se strâmbă, depinde de cât de mare e jocul. Când e afectat și etrierul (care e mai rezistent) înseamnă că jocul a fost mare.

Uite și un video despre funcționare (min. 03:32 - 03:38)
« Ultima Modificare: 11.Aug.2021, 09:52:27 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: kellogs, frenzy

Offline kellogs

Re: Scartait viraj stanga
« Răspuns #26 : 19.Aug.2021, 10:29:32 p.m. »
Ce le-o fi trebuit sa puna culisanti diferiti in cele doua lacase ale etrierului... Nu sunt sigur dar cred ca le-am pus de-a'ndoaselea la unul din etrieri; am pus roata inapoi deja. Merge is asa :D ?

Cand pui placute noi iar lichidul a fost schimbat cu placutele vechi montate, zic unii ca ar fi bine sa strangulez furtunul, deschid supapa de purjare si imping de piston. O fi ceva rau in asta ?
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline ntire2000

Re: Scartait viraj stanga
« Răspuns #27 : 19.Aug.2021, 11:21:51 p.m. »
Cand pui placute noi iar lichidul a fost schimbat cu placutele vechi montate, zic unii ca ar fi bine sa strangulez furtunul, deschid supapa de purjare si imping de piston. O fi ceva rau in asta ?

La Ignis am schimbat vreo 3 rânduri de placute dar n-am facut asa ceva, în afara de faptul ca am comprimat pistonul ca sa intre înapoi pe discul de frâna.
Banuiesc ca nu s-a schimbat nimic dpdv al proiectarii frânelor pe disc, asa ca nu vad de ce ar trebui sa procedezi altfel.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline remarque

Re: Scartait viraj stanga
« Răspuns #28 : 20.Aug.2021, 01:22:42 a.m. »
Cand pui placute noi iar lichidul a fost schimbat cu placutele vechi montate, zic unii ca ar fi bine sa strangulez furtunul, deschid supapa de purjare si imping de piston. O fi ceva rau in asta ?
Așa cum zice și colegul n-are rost să faci așa ceva, să comprimi furtunul mi se pare riscant, poate crăpa.
Hai să-ți zic la ce-am înțeles eu că ar fi bună manevra asta.
1) comprimi furtunul, adică izolezi "zona de lucru" de restul  circuitului de frănă, adică nivelul lichidului de frănă nu se modifică când împingi pistonul
2) deschizi supapa de purjare și comprimi pistonul, adică elimini prin purjare lichidul din piston ce altfel s-ar duce în circuit și ar crește nivelul în vas.

Dacă manevra e o măsură de prevedere să nu ți se reverse lichidul din borcan (după o completare cu lichid, sau o schimbare de lichid cu plăcuțele uzate și aducere nivel la maxim) , atunci există o metodă mai puțin invazivă de evitare a revărsării lichidului, anume: scoți din borcan cu seringa, schimbi plăcuțele, pui totul la loc și apoi completezi din seringă până la semnul de maxim din borcan, ce-ți rămâne în seringă e bonus.

Dacă cumva manevra a fost găndită pentru aerisire atunci e inutilă, la schimbarea plăcuțelor circuitul rămâne etanș .
« Ultima Modificare: 20.Aug.2021, 01:52:57 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline kellogs

Re: Scartait viraj stanga
« Răspuns #29 : 20.Aug.2021, 12:26:34 p.m. »
E mai mult ca sa nu pui presiune inversa pe diverse garnituri / piese de mai sus, prilej cu care dai afara si ceva depuneri din sistem.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/