Suzuki-Club.ro - My own "Way of Life"!
Bine ai venit,
Vizitator
. Te rugăm să
te autentifici
sau să
te înregistrezi
.
O Oră
O Zi
O Săptămână
O Lună
Pentru totdeauna
Logați-vă cu numele de utilizator, parola și durata sesiunii de logare
Pagina de Start
Forum
Ajutor
Căutare
Autentificare
Înregistrare
Suzuki Club ROMANIA
»
Suzuki - discutii TEHNICE
»
Suzuki SWIFT
»
Probleme tehnice SWIFT
(Moderator:
shpeedy
) »
Supraincalzire motor SSS 2008
« precedentul
următorul »
Tipărire
Pagini:
1
...
3
4
5
6
7
[
8
]
9
Mergi Jos
Autor
Subiect: Supraincalzire motor SSS 2008 (Citit de 7177 ori)
0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.
ff_2004_06
Hero Member
Mesaje postate: 727
Thanked: 58 times
Gen:
SSS
Iasi
Re: Supraincalzire motor SSS 2008
«
Răspuns #70 :
16.Oct.2018, 12:57:12 p.m. »
De acord doar ca la reprezentanta nu vor / nu pot / nu stiu sa faca asta. Am sa intreb si la alt service. Deh, greu cu mecanicii...
memorat
Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
bogdi12001
Newbie
Mesaje postate: 13
Thanked: 1 times
Gen:
Rasnov
Re: Supraincalzire motor SSS 2008
«
Răspuns #71 :
16.Oct.2018, 11:15:34 p.m. »
ma indoiesc ca nu stiu sa faca asta, mai de graba nu au sdv-ul pt a face asta. este un adaptor care se pune in locul capacului de la radiator la care se atasaza un manometru. Sau mai exista testerele chimice ce masoara concentratia de co2 care ajunge in antigel.
memorat
Honda Stream, Renult Megane 4, Renault Clio 2
Utilizator_Anonim
Hero Member
Mesaje postate: 3407
Thanked: 640 times
Gen:
Bucuresti
Re: Supraincalzire motor SSS 2008
«
Răspuns #72 :
16.Oct.2018, 11:18:07 p.m. »
De tester ziceam si eu, dar se pare ca sunt prosti rau la reprezentanta, desi nu ma mir.
memorat
Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
Leutz
Hero Member
Mesaje postate: 2742
Thanked: 527 times
Gen:
Canberra
Re: Supraincalzire motor SSS 2008
«
Răspuns #73 :
17.Oct.2018, 09:41:23 a.m. »
Pe un site am gasit si urmatoarul simptom, legat de deteriorarea garniturii de chiulasa, nu neaparat aplicabil in cazul tau, ca la tine incalzirea nu e "steady":
"Depending on where the head gasket fails (mostly due to people not letting their engines warm up enough before putting the foot down), coolant can slowly leak into the oil system, leading to a sludge known as ‘mayonnaise’ being found on the underside of the oil cap. This is essentially the water curdling with the oil and if left to its own devices could lead to the gradual overheating of your car. If the water temperature is steady but sits higher than it should from stock, this could be the source of the problem."
De asemenea, autorul mentioneaza si faptul ca defectul garniturii insemna si pierdere de lichid de racire, deci ar trebui sa se intample si asta, ca simpton colateral.
Altfel, daca toate sfortarile de care zici aici pe topic nu ajuta, poate problema merita si o altfel de abordare. Daca sistemul de racire nu are cusur dupa multiplele testari, atunci problema este in partea cealalta: ce poate incalzi lucrurile astfel incat sa depaseasca capacitatea de racire proiectata a masinii.
Si aici ... cauzele pot fi diverse, toate legate de sfanta ... frecare. Dintre ele, uleiul este o cauza majora si des intalnita, dar mai pot fi si altele, mai exotice.
La ulei, ar fi fie lipsa lui (nivel ulei), fie lipsa circularii lui (pompa ulei si/sau canalele de ulei din motor).
La alte cauze ar fi diverse elemente in miscare care functioneaza "infranat" si sporesc sarcina pe motor. Aici ar fi diverse fulii, curele, chiar rotile in sine (franele).
Evident, toate astea sunt usor detectabile cand se intampla la modul grosier, insa pot fi perfide cand se intampla exact atat cat sa nu dea alarme. Si atunci necesita ochi si maini experimentate.
Am citit de cateva ori relatarile in care explici testele facute pe strada. Daca racirea nu are probleme, atunci se pare ca motorul tau se supraincalzeste (depaseste capacitatea de racire) fix cat sa vezi efectul doar in conditii extreme, cand debitul de aer pe motor este mic iar el e in sarcina mare. Cam asta descrii tu, din cate imi dau seama. In rest, ventilatorul si viteza masinii fac fata impreuna caldurii in plus generata de "whatever-is-wrong" la motor.
Posibil chiar, ca un defect initial la racire, pe care l-ai rezolvat prin interventiile de pana acum, sa fi generat prin exploatrea motorului la temperatura mai mare probleme de frecare in motor care se intorc acum in sens invers (racirea e buna, dar nu mai face fata la ce primeste). Spun asta si in baza profilului tau de pe forum => swift-ul tau e un Swift Sport condus corespunzator numelui lui, care in plus are deja si o varsta si ceva kilometri.
Una peste alta, poate e garnitura. Si apoi lucrurile revin la normal.
P.S.
O alta chestie pe care nu ai mentionat-o e daca ai avut incalzirea pornita cand ai facut testele. Ai poutea incerca si asa, sa vezi daca radiatorul de incalzire poate prelua caldura in plus pe care sistemul principal nu o poate rezolva. Daca merge bine cu incalzirea pornita, stii ca supraincalzirea motorului e usoara. Daca cu tot cu radiatorul de incalzire, tot ai crestere de temperatura, atunci supraincalzirea motorului e semnificativa (si cauzele sunt si ele semnificative).
P.S. 2
Postarea e de nespecialist, mai mult bazata pe logica decat pe experienta practica. Nu dati cu pietre.
memorat
SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
ff_2004_06
Hero Member
Mesaje postate: 727
Thanked: 58 times
Gen:
SSS
Iasi
Re: Supraincalzire motor SSS 2008
«
Răspuns #74 :
18.Oct.2018, 10:17:04 p.m. »
Multumesc frumos pentru post, interesant ce zici.
De cand masina e la mine, nu am turat motorul niciodata inainte sa se incalzeasca bine dar nu e la mine de noua deci cine stie...
Antigel nu am pierdut decat cand l-a aruncat afara ca nu am oprit suficient de repede motorul.
Inteleg ce zici tu ca si potentiale alte lucruri care ar duce la incalzirea in exces a motorului dar daca motorul ar fi intr-adevar la temperaturi foarte mari, nu ar fi si antigelul foarte fierbinte?
Nivelul uleiului e in regula, l-am tot verificat.
La teste nu am avut incalzirea pornita si din ce am mai observat, are un impact destul de mare cand e pornita: se incalzeste mai greu motorul. In plus, la service, dupa ce s-au curatat furtunele si radiatorul, am stat cu motorul pornit si tinut la 2000 de ture dar cu , caldura pornita minute bune si nu a pornit ventilatorul, de abia dupa ce am oprit caldura a pornit si ventilatorul. Deci tind sa cred ca daca as merge si cu , caldura pornita, ar scadea si mai tare sansele sa se supraincalzeasca.
Deocamdata nu mai reusesc sa reproduc supraincalzirea, am mers zilele astea tare prin oras si prin afara lui, prin aglomeratie bara la bara si nu s-a mai intamplat nimic, acul sta nemiscat.
Stau in dubii daca sa iau garnitura si sa umblam in motor acum, dar ma gandesc sa nu-l apuce cand mi-e lumea mai draga.
Nici nu am apucat sa iau un ELM 327 de care zicea Dan, urmeaza si asta cand am sa am putin timp.
memorat
Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
Utilizator_Anonim
Hero Member
Mesaje postate: 3407
Thanked: 640 times
Gen:
Bucuresti
Re: Supraincalzire motor SSS 2008
«
Răspuns #75 :
18.Oct.2018, 10:33:09 p.m. »
Eu zic sa cumperi garnitura si sa umblii pana la primavara cu masina asa, daca nu fierbe si nu iesi din oras.
Daca face mai rau macar ai piesa.
Nu cred sa fie scumpa.
Ia elring daca gasesti
memorat
Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
Muttley
Hero Member
Mesaje postate: 937
Thanked: 200 times
BV
Re: Supraincalzire motor SSS 2008
«
Răspuns #76 :
18.Oct.2018, 11:39:47 p.m. »
Treaba e simpla: gaseste naiba un servis in tot Iasiul ala sa-ti masoare contaminarea cu noxe a antigelului, ca cu presiunea e mai greu, iti trebuie sarcina nu doar turatie. Desi nu e imposibil cu un manometru care retine valoarea maxima gen compresmetru sau cu un furtun destul de lung care sa ajunga in habitaclu.
Functie de rezultatul testului iti iei garnitura de chiulasa sau o lada de vin foarte scump.
Deja are prea multe pagini topicul, cand totul se rezuma la un test banal. Repet... BANAL!
memorat
Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
The following users thanked this post:
enicky
Utilizator_Anonim
Hero Member
Mesaje postate: 3407
Thanked: 640 times
Gen:
Bucuresti
Re: Supraincalzire motor SSS 2008
«
Răspuns #77 :
19.Oct.2018, 12:02:16 a.m. »
De testerul ala zic si eu din pagina 4.
E imposibil sa nu existe unul in tot Iasul
La cati bani ai bagat in tot felul de spalari schimbai deja garnitura
Cea mai scumpa garnitura elring e 300 lei, cea mai ieftina 50.
Daca-mi permiti o gluma, vinde masina cu 4000€ si ia un saab, nu se strica, cel mult impusti garnitura de supape daca o forjezi (costa 84 lei cea mai scumpa) si o schimbi singur.
memorat
Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
ff_2004_06
Hero Member
Mesaje postate: 727
Thanked: 58 times
Gen:
SSS
Iasi
Re: Supraincalzire motor SSS 2008
«
Răspuns #78 :
19.Oct.2018, 12:49:13 p.m. »
Inteleg ce ziceti, aveti dreptate si inca nu am gasit un service care sa zica "da, avem si putem face". Mai caut...
Mersi de sugestie hippo dar trebuie sa mai stea la mine putin.
memorat
Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
ff_2004_06
Hero Member
Mesaje postate: 727
Thanked: 58 times
Gen:
SSS
Iasi
Re: Supraincalzire motor SSS 2008
«
Răspuns #79 :
23.Oct.2018, 08:47:56 a.m. »
Am gasit un service care a facut testul si raspunsul a fost "clar e o problema in motor". Deci urmeaza garnitura.
memorat
Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
Tipărire
Pagini:
1
...
3
4
5
6
7
[
8
]
9
Mergi Sus
« precedentul
următorul »
Suzuki Club ROMANIA
»
Suzuki - discutii TEHNICE
»
Suzuki SWIFT
»
Probleme tehnice SWIFT
(Moderator:
shpeedy
) »
Supraincalzire motor SSS 2008
There was an error while thanking
Thanking...