Autor Subiect: Supraincalzire motor SSS 2008  (Citit de 7175 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline smiley

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #60 : 15.Oct.2018, 04:41:53 p.m. »
Daca ai viteza zic eu mai mare de 25km/h răcirea e mai buna , nu foarte turat , la deal si viteza mică , asa zic ca faci testul suprem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Muttley

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #61 : 15.Oct.2018, 07:22:37 p.m. »
Imi dau cu presupusul... La ture mari, pompa asigura un debit insemnat, care "vantura" aerul prin circuit. O lasi la relanti, aerul se aduna sus, unde ai si senzorul de temperatura antigel de altfel. Si belea in tabloul de bord.

Hai cu vestile bune! Sau...  :D
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Offline ff_2004_06

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #62 : 15.Oct.2018, 08:40:34 p.m. »
Am facut niste teste in seara asta:
- mers tare la deal vreo 4-5 km (cu schimbat pe la 6500+) si apoi incet pe ultimele cateva sute de metri si incheind cu o panta mare dar de doar vreo 100 de metri; daca inainte de a curata instalatia (radiator si furtune) au fost suficienti doar vreo 3 din cei 4-5 km si ture doar pe la 4000 ca sa o ia acul la deal spre zona rosie, azi nimic, totul in regula. Temperatura de afara cam tot pe acolo ca data trecuta, pe la 14-15 grade
- putin mai tarziu (temperatura exterioara 12-13 grade) am facut un traseu cu urcat de 3 ori o panta de cateva sute de metri cu viteza I si pana in 20-25 km/h combinat cu mers tare 3-400 metri de mers tare ca sa ajung din nou la panta respectiva. Totul in regula, acul nu s-a miscat, apa in "borcan" sus dar nu in buza si calda, nu fiarta. Pauza de 3 minute (motor oprit) apoi facut iar traseul de mai sus (primii vreo 3 km) cu urcat foarte tare, apoi mers incet si inca o data vreo 2 km din el, la fel, tare. Totul ok.
- La final, urcat o panta abrupta (8-10%+ dupa estimarile mele) cu viteza I o data si 10-15 km/h, apoi coborat cu spatele incet panta asta si urcat a doua oara. De abia la a 3-a astfel de urcare acul a luat-o iar la deal. Am oprit motorul inainte ca acul sa intre in zona rosie, apoi racit 20 de secunde cu ventilatorul pornit dar motorul oprit si apoi pornit si motorul - cu ventilatorul pornit - acul a revenit pe mijloc dupa vreo 20-30 de secunde. Apa din borcan sus (dar nu pana in buza, nu cred ca a apucat sa arunce din ea) dar la fel, calda, nu fiarta si nici macar fierbinte.

Scuze pentru lungimea povestii, multumesc pentru rabdare.

Ce nu inteleg eu: de ce apa din borcan nu fierbe? Se baga presiune si gaz dar nu ajunge sa fiarba? Daca da, atunci de ce temperatura din motor urca peste 90 de grade? Probabil imi scapa ceva evident dar nu-s nici pe departe priceput. :D
Aceeasi intrebare: e garnitura sigur sau ar mai putea fi si altceva?
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #63 : 15.Oct.2018, 08:44:27 p.m. »
Ai cam eliminat restul variabilelor
Eu inca tin pariul cu garnitura ciupita
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Muttley

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #64 : 15.Oct.2018, 08:50:50 p.m. »
Iar eu, fara o monitorizare exacta a temperaturii de antigel, nu inteleg nimic. Ia un ELM 327, e vreo 35 de lei si... Sau fa-te-ncua' la Brasov si-ti zic ce-i cu ea  :-))

Bre, faza-i ca iudele astea de ceasuri de japoneze stau moarte in acelasi loc, fie 70 de grade, fie 100. Am experienta SSS si Impreza pe partea asta. Trebuie ceva mai precis ca sa intelegi ceva.

Sper ca-n toate zilele astea ai parcat-o cu botu-n sus peste noapte. E esential.

Si mai zic o data... Nurburgring, motor crapat dupa 600kkm, asta la retrogradare in 9k rpm. M16A-urile astea sunt oleaca de fenomen. Mira-m-as sa fie un kkt de garnitura de chiulasa.
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 
The following users thanked this post: ff_2004_06, Don Napoleon

Offline ff_2004_06

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #65 : 15.Oct.2018, 09:09:20 p.m. »
Asa, iau un din ala si ce si cum fac cu el? :) Doar moitorizare temperatura antigel mai detaliat sau si altceva?

Stiu de intervalul asta 70-100, nu e doar la japoneze.

Nu in toate zilele, trebuie sa recunosc, data trecuta ai zis sa fac asta doar 2-3 zile. :D Acuma o iau de la capat cu parcatul asa?

N-am facut asa retrogradare si nici n-am de gand. Ca daca faceam crapa motorul si gata. :)
Mie la "Nurburgring-ul romanesc" (Adancata) s-a hotarat sa faca prima data figuri... deh, era prea banal daca facea pe langa casa, fenomen cum zici tu. :)
« Ultima Modificare: 15.Oct.2018, 09:26:15 p.m. de ff_2004_06 »
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline bogdi12001

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #66 : 15.Oct.2018, 11:10:41 p.m. »
ventilatorul functioneaz corect? Daca ai schimbat termostatul, ai ambele furtune de la radiator + radiator calde si daca ventilatorul functioneaza atunci este garnitura de chiulasa sau in cel mai rau caz chiulasa fisurata. La service ar mai putea sa masoare presiunea din circuitul de racire, daca este ciupita garnitura si ajunge aer in circuit asa ar putea sa isi dea seama pt ca presiunea o sa fie peste normal.
Si ar fi bine sa mergi la service ca daca o mai incingi mult o sa ramai cu niste sarme decalite in loc de segmenti.
« Ultima Modificare: 15.Oct.2018, 11:20:58 p.m. de bogdi12001 »
  • Honda Stream, Renult Megane 4, Renault Clio 2
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #67 : 15.Oct.2018, 11:11:37 p.m. »
A mai zis ca ventilatorul merge, am intrebat si eu
Practic a scimbat termostat, pompa de apa si a curatat radiatorul si furtunele
Si eu zic ca e garnitura
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline ff_2004_06

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #68 : 15.Oct.2018, 11:59:06 p.m. »
Da, ventilatorul functioneaza.
Nu o incing deloc mult, in seara asta cu greu am reusit sa o fac sa se supraincalzeasca si nu am mers cu ea asa, am oprit si am racit-o imediat.
La service (reprezentanta) la fel au zis ca e garnitura dar nu au propus nici o varianta ca sa fim siguri ca asta e problema, de asta vreau sa ma asigur inainte sa ne apucam de desfacut.
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline Muttley

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #69 : 16.Oct.2018, 12:09:26 p.m. »
La service ar mai putea sa masoare presiunea din circuitul de racire, daca este ciupita garnitura si ajunge aer in circuit asa ar putea sa isi dea seama pt ca presiunea o sa fie peste normal.

S-a mai zis. Si bine ar fi sa se puna in practica!
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport