Autor Subiect: Supraincalzire motor SSS 2008  (Citit de 7173 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ff_2004_06

Supraincalzire motor SSS 2008
« : 30.Sep.2018, 08:50:55 p.m. »
Dupa cum spuneam in topicul masinii, motorul masinii s-a supraincalzit de vreo doua ori si analizand comportamentul (mers fara probleme la drum intins probabil datorita volumului de aer care intra in motor dar acul care indica temperatura urca peste mijloc cand incetineam / aproape opream), am ajuns la concluzia ca termostatul e "pe duca" si l-am schimbat.
La service au confirmat, au verificat ca e termostatul - furtun rece cand temperatura motorului era de 90 de grade...

Toate bune si frumoase doar ca la un test (mers turat) acul iar a urcat peste 90 de grade si a revenit la normal dupa 10-20 de secunde de la mers mai putin turat dar cu viteza. Comportament dupa drumul in rampa in care am mers mai turat: cu motorul pornit antigelul era sus, in buza borcanului desi fusese intre MIN si MAX cand am plecat de la service. A doua zi dimineata era sub minim si a trebuit sa completez.

De la service mi s-a spus ca probabil e pompa de apa sau garnitura de la chiulasa.
Ueliul a fost verificat si nu e contaminat.

Am mai mers apoi relativ subturat si totul a fost in regula.

Orice idei / sfaturi / recomandari sunt binevenite. Mersi.
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #1 : 30.Sep.2018, 08:54:29 p.m. »
Inafara de pompa de apa vezi sa nu fie colmatat radiatorul
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline ff_2004_06

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #2 : 30.Sep.2018, 08:57:03 p.m. »
Corect, mersi, am sa le zic la service sa verifice si asta.
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline Muttley

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #3 : 01.Oct.2018, 08:43:19 a.m. »
Garnitura de chiulasa as zice eu. Nu e musai sa ai ulei in antigel.
Garnitura de chiulasa izoleaza 3 incinte: cicrcuit racire, circuit ungere si cilindri. Daca e intepata intre antigel si cilindri, ai simptomele tale ("apa in buza vasului", fara ulei in antigel).
Totusi, nu stiu sa explic radiatorul rece. Aici ar fi pompa daca termostatul e nou. Sau garnitura de chiulasa, punga de aer in radiator.
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Offline smiley

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #4 : 01.Oct.2018, 01:06:54 p.m. »
Din pățania mea cu opelul pot sa confirm ca nu e neaparat o problema ca ti-a urcat apa in borcan daca bușonul de la vasul de expansiune nu presurizeaza instalația (neetans) sau nu e strâns corect asa ca daca mergi in forța sau la deal, apoi brusc vei opri motorul , antigelul iti fierbe in motor in zonele fierbinți si iti urca nivelul in vas, mie chiar mi-a si curs , apoi dupa ce se răcește ramai cu mai puțin sau deloc.

Deci dupa părerea mea poți sa te asiguri ca ai strâns bușonul la antigel , antigelul sa fie minim 50 50 sa ai punctul de fierbere mai mare si termostatul daca deschide dupa 90 grade nu e neaparat problema cât timp vezi vizibil ca iti scade Temp când deschide.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline smiley

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #5 : 01.Oct.2018, 01:09:12 p.m. »
Daca ar intra antigel in cilindri ai fum alb

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Muttley

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #6 : 01.Oct.2018, 02:16:41 p.m. »
Nu neaparat. Daca e un por suficient de mic, comunicarea are loc doar pe timpul de ardere, cand in motor ai pe la +30 bar (parca), iar in circuitul de racire doar ~1bar peste presiunea atmosferica. Evident, sensul e cilindru - circuit racire. Adica aer se duce in antigel si creste nivelul din vas. Exista niste testere cu care se masoara contaminarea cu gaze de ardere a antigelului. Sau se poate bransa un manometru in locul busonului de radiator. Sunt tot felul de metode, dar nu le-am aprofundat  :(
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Offline ff_2004_06

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #7 : 01.Oct.2018, 09:12:08 p.m. »
Mersi frumos pentru idei si detalii desi nu-s neaparat vesti bune.
La norocul meu probabil schimb pompa de apa si apoi voi fi nevoit sa schimb si garnitura de chiulasa. :) Daca astea rezolva problema ar fi perfect, imi sta pe creier si ma streseaza ca masina are problema asta.  :(
Merg ca un taximetrist pensionar zilele astea, sper sa nu stric altele asa (catalizator...).

Busonul la antigel e strans bine, l-am mai desfacut de vreo doua ori cand motorul era prea fierbinte si am dat drumul la presiune.

Acum ma gandesc sa le schimb pe amandoua maine, sa vad daca au garnitura pe stoc.

Si acum o intrebare: cum anume se inteapa garnitura?
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline Muttley

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #8 : 01.Oct.2018, 09:15:46 p.m. »
Benzina proasta, detonatie. Sper ca folosesti doar +98.
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Offline ff_2004_06

Re: Supraincalzire motor SSS 2008
« Răspuns #9 : 01.Oct.2018, 09:21:46 p.m. »
Absolut, nu a vazut niciodata altceva, cel putin de cand am luat-o eu (2013, vreo 58k km).
De la Mol, oare sa schimb pe Rompetrol / OMV sau e aceeasi treaba?
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019